Gå til innhold

Hvilket merke av ullklær til voksne vil du anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger både langermet trøye og underdel.

Anonymkode: 296ba...8d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Calida er best og dyrest. Ull-silke. Iris på Bogerud har samme blanding, også ok. 

Skrevet
Havhesten2017 skrev (1 minutt siden):

Calida er best og dyrest. Ull-silke. Iris på Bogerud har samme blanding, også ok. 

Hvilken funksjon har silke i en ullblanding?

Anonymkode: eb0cf...503

Skrevet
Havhesten2017 skrev (1 minutt siden):

Er det slitesterkt? Glemte å si at det er til trening så det blir mye svetting og må jo tåle litt. 

Anonymkode: 296ba...8d3

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke merker enorm forskjell. Jeg har ullundertøy fra ekstremt mange merker, og alt duger omtrent like godt. Det undertøyet som er litt tykkere er dog mer slitesterkt. 

Anonymkode: fbce2...6c6

Skrevet

Jeg har en greie for det doble fra devold. Men jeg kjøpe et sett på prix før jul, og det er jeg også kjempefornøyd med. Dvs trøya er fantastisk, men strikket/linningen i buksa er litt tynt, så det graver seg litt inn i magen. Tror det er janus. Kommer definitivt til å kjøpe igjen om det blir medlemskap igjen!

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke merker enorm forskjell. Jeg har ullundertøy fra ekstremt mange merker, og alt duger omtrent like godt. Det undertøyet som er litt tykkere er dog mer slitesterkt. 

(Må legge til at Pierre Robert har dårlig kvalitet. Jeg kjøpte seks plagg i vinter, samtlige plagg hadde enten hull allerede før de ble tatt i bruk eller etter første bruk). 

Skrevet

Jeg er veldig glad i Devold sitt. Godt å ha på og tåler bruk. 

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (7 minutter siden):

Jeg har en greie for det doble fra devold. Men jeg kjøpe et sett på prix før jul, og det er jeg også kjempefornøyd med. Dvs trøya er fantastisk, men strikket/linningen i buksa er litt tynt, så det graver seg litt inn i magen. Tror det er janus. Kommer definitivt til å kjøpe igjen om det blir medlemskap igjen!

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

(Må legge til at Pierre Robert har dårlig kvalitet. Jeg kjøpte seks plagg i vinter, samtlige plagg hadde enten hull allerede før de ble tatt i bruk eller etter første bruk). 

(Jeg høyner med Kari traa. Flott design, men elendig kvalitet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hvilken funksjon har silke i en ullblanding?

Til hverdags, under klær til jobb er det gull fordi det er tynnere enn ren ull. Mykt mot huden og "bygger" ikke så mye ut. Kan ha det under bluser osv.

Ull til trening er an annen sak. Der er Devold det beste synes jeg også. Kari Traa, er kult men ikke så god kvalitet

Skrevet

Devold. Uten tvil. 

Anonymkode: 487db...c23

Skrevet

Devold synes jeg holder lenge og er slitesterkt. De første Kari Traa var veldig bra, jeg har ennå en rose genser fra henne. Den første begynner å bli sliten men ingen hull. Kjøpte en for fire år siden, den var helt ødelagt etter ett år. 
Ellers har jeg kjøpt en Ulvang (sånt ekstra tykt superundertøy) Det er ganske nytt men virker veldig ok. 
Jeg er veldig følsom opp mot halsen og får fort en kløende rød ring etter kanten på halsen. Der er devold best. Den reagerer jeg ikke på. 

Anonymkode: 5bf48...d11

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Devold synes jeg holder lenge og er slitesterkt. De første Kari Traa var veldig bra, jeg har ennå en rose genser fra henne. Den første begynner å bli sliten men ingen hull. Kjøpte en for fire år siden, den var helt ødelagt etter ett år. 
Ellers har jeg kjøpt en Ulvang (sånt ekstra tykt superundertøy) Det er ganske nytt men virker veldig ok. 
Jeg er veldig følsom opp mot halsen og får fort en kløende rød ring etter kanten på halsen. Der er devold best. Den reagerer jeg ikke på. 

Glemte. Pierre Robert sine ullsingleter er supre å ha under skjorter og bluser. De må behandles veldig pent i vask da. De er supertynne og tåler kunn milo og mildeste vask. De fleste ullplagg tåler jo 40 grader normal vask men ikke dette. 
Å tro man kan få reint ull til barn på ullvask er jo å drømme. 😂

Ja, jeg har forsøkt det tipset jeg fikk med den såpa man skulle gni på flekker, det ble ikke bort på ullvask. 😊

Skrevet
Havhesten2017 skrev (7 timer siden):

Til hverdags, under klær til jobb er det gull fordi det er tynnere enn ren ull. Mykt mot huden og "bygger" ikke så mye ut. Kan ha det under bluser osv.

Ull til trening er an annen sak. Der er Devold det beste synes jeg også. Kari Traa, er kult men ikke så god kvalitet

Skjønner 😀

Skrevet

Jeg foretrekker Kari Traa sitt

Skrevet

Jeg er veldig glad i ullsettet mitt fra Bara. Stillongsen har høy og veldig behagelig linning, tilsvarende treningstights fra samme produsent. Det vanlige smale strikket i livet som alle andre har passer ikke så godt for meg som har litt mage🫣

Ellers synes jeg mange ulike merker er akkurat like bra. Fornøyd med både Devold, Aclima, Brynje, Helly Hansen, Kari traa mm. 

Anonymkode: 578b6...e84

Skrevet

Som flere andre - devolds er genialt til trening. Jeg bruker det som har sportsundertøy på innsiden, siden jeg ikke tåler ull rett mot huden. Det funker fjell. 

Skrevet

Jeg liker også devold. Og Helly Hansen. Til dagligdags bruk har jeg ull fra cubus.

Anonymkode: 200e0...a75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...