Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Del Skrevet 13. mars 2023 Det går for langt når vi ikke lenger skjønner hva som er satire og parodi kontra seriøse synspunkt. Så en som skrev det samme et annet sted, så vi er garantert flere. Saken er om en influenser som viste brystvorten bak en gjennomsiktig topp. Jeg lo da jeg så det og tenkte, okay, finn fram popcornet for her kommer mange til å gå bananas. Jeg digget bildet, men ja, en del mennesker reagerte helt annerledes enn mange av oss. Greit nok, men ganske morsomt at noe tar så til de grader av, og andre heier på det samme. Så nå kommer det fram en og sier at brystvorten er ikke problemet. Ikke i det hele tatt. Problemet er at hun står med kaffekanne og med oppfordring om å drikke vin. Det var helg. Vedkommende sier at slike oppfordringer ikke er greit. Og det var her jeg humret. Morsomt, tenkte jeg. Men han var seriøs. Og jeg tenker på hvor mye alkohol det ble konsumert på 4-stjernes middag. Hvor mye Hellstrøm heier på vin, og endatil kom med en bemerkning om at det ikke var alkohol da han ble spurt om hvor mye alkohol han drakk ( dessverre ingen lenke, så ta det for hva det er ). All alkoholen på "Hver gang vi møtes", hvor en deltager også uttalte at han var halvfull der hele tiden.Og så skal en influenser bli kritisert for å be folk ta vin og ikke kaffe? Alle som følger og vet hvem influenseren er, vet godt at det ikke hverken er partymennesker eller misbruk i heimen. Nå tror jeg snart at vi alle må gå med bind for øynene og propper i øra. Samt få limt sammen fingrene så vi ikke kan uttrykke hvor krenka vi blir og hvor farlig og skummelt alt plutselig er. Milde himmel. Anonymkode: 6a53f...021 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Del Skrevet 13. mars 2023 For min del har jeg bare såvidt sett bilde på Discord. Blir ikke krenka på noen som helst måte. Men jeg syns det er utrolig white trash med den poseringen. Ikke mange år til jentene blir store og vil skjemmes over dette. For meg vitner det om dårlig foreldre som legger ut slik uten tanke på barna. I tillegg synes jeg det er sinnsykt at det finnes folk som jobber med å legge ut bilder seg selv. Det må være den minst samfunnsnyttige jobben noensinne i jordens levetid. Det må være veldig vondt å være til så liten nytte for samfunnet rundt seg. Anonymkode: 30f8c...6c2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): For min del har jeg bare såvidt sett bilde på Discord. Blir ikke krenka på noen som helst måte. Men jeg syns det er utrolig white trash med den poseringen. Ikke mange år til jentene blir store og vil skjemmes over dette. For meg vitner det om dårlig foreldre som legger ut slik uten tanke på barna. I tillegg synes jeg det er sinnsykt at det finnes folk som jobber med å legge ut bilder seg selv. Det må være den minst samfunnsnyttige jobben noensinne i jordens levetid. Det må være veldig vondt å være til så liten nytte for samfunnet rundt seg. Anonymkode: 30f8c...6c2 Vi var nok mange som vokste opp med langt mer frisinnede foreldre 🙂 så de jentene tror jeg klarer seg helt fint. Nå er jeg veldig fascinert over influenseryrket selv, men mest fordi folk har dette enorme behovet for å lese om og se bilder fra andres liv. Det er det som er utrolig interessant med dette. Anonymkode: 6a53f...021 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Del Skrevet 13. mars 2023 Her tenker jeg at det er du som ikke helt forstår hvilken påvirkningskraft dette mennesket har, hvordan de opererer og bruker sosiale medier kynisk. Dettte er jo en av de verste influensere som er. Anonymkode: 6dc22...750 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Her tenker jeg at det er du som ikke helt forstår hvilken påvirkningskraft dette mennesket har, hvordan de opererer og bruker sosiale medier kynisk. Dettte er jo en av de verste influensere som er. Anonymkode: 6dc22...750 Du må nesten fortelle meg om den påvirkningskraften og hvem den er rettet mot. Jeg tror det er en følgerskare som har fulgt henne i alle år, og at det er mest mer voksne som klarer å tenke selv som følger henne. Hun er en av få influensere jeg i det hele tatt vet hvem er. Så når hun ber folk drikke vin istedenfor kaffe når det er helg, så tror jeg ikke noen blir misbrukere av den grunn. Det må gå an å tenke på alle sider av dette, og ta det med i betraktning. Hva med alle de scenarioene jeg nevnte hvor det er bort i mot ren fyll? De programmene har nok enda større seerantall, og der er det heller ikke like lett å velge bort det man ser på, da det som regel er familieprogram med flere seere pr husstand også. Anonymkode: 6a53f...021 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): For min del har jeg bare såvidt sett bilde på Discord. Blir ikke krenka på noen som helst måte. Men jeg syns det er utrolig white trash med den poseringen. Ikke mange år til jentene blir store og vil skjemmes over dette. For meg vitner det om dårlig foreldre som legger ut slik uten tanke på barna. I tillegg synes jeg det er sinnsykt at det finnes folk som jobber med å legge ut bilder seg selv. Det må være den minst samfunnsnyttige jobben noensinne i jordens levetid. Det må være veldig vondt å være til så liten nytte for samfunnet rundt seg. Anonymkode: 30f8c...6c2 Dette Anonymkode: e2780...8cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 13. mars 2023 #7 Del Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): I tillegg synes jeg det er sinnsykt at det finnes folk som jobber med å legge ut bilder seg selv. Det må være den minst samfunnsnyttige jobben noensinne i jordens levetid. Det må være veldig vondt å være til så liten nytte for samfunnet rundt seg. Anonymkode: 30f8c...6c2 Dette. Er vel den eneste meningen jeg klarer å ha om emnet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 14. mars 2023 #8 Del Skrevet 14. mars 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep. Admin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #9 Del Skrevet 14. mars 2023 Da kan jo influensere går uting be ungdommene begynne å røyke også da? Oppfordre til å ta en røyk? Og så håper jeg du vet at influensere har flere ungdommer som ser på dem enn 4 stjerners middag og hver gang vi møtes. Ungdommene her er ikke 3% interessert i å se noen av de programmene. Alkohol er skadelig. Det er forsket frem. Men folket er ikke enig i forskningen for de vil ikke slutte å drikke. Det gjør det ikke mindre skadelig. selvsagt skal ikke en influenser som ofte snakker til barn og unge 12-18 år oppfordre til å drikke alkohol om det er vin eller øl eller rusbrus. Anonymkode: be8f1...087 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #10 Del Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Da kan jo influensere går uting be ungdommene begynne å røyke også da? Oppfordre til å ta en røyk? Og så håper jeg du vet at influensere har flere ungdommer som ser på dem enn 4 stjerners middag og hver gang vi møtes. Ungdommene her er ikke 3% interessert i å se noen av de programmene. Alkohol er skadelig. Det er forsket frem. Men folket er ikke enig i forskningen for de vil ikke slutte å drikke. Det gjør det ikke mindre skadelig. selvsagt skal ikke en influenser som ofte snakker til barn og unge 12-18 år oppfordre til å drikke alkohol om det er vin eller øl eller rusbrus. Anonymkode: be8f1...087 Denne influenseren er en voksen kvinne. Om hun hadde bedt noen ta seg en røyk istedenfor godteri, så hadde jeg kun reagert fordi ikke så mange røyker lenger, og ihvertfall ikke forteller det. Jeg hadde ikke reagert på grunn av moral, og jeg blir ganske oppgitt over at vi som voksne må bli beskyttet mot slike oppfordringer, reklame mot bakevarer og alt mulig vi skal beskyttes fra. Det er ikke normalt i det hele tatt, og en skulle jo tro at vi er en gjeng mindre begavede mennesker uten evne til å vurdere noe selv. Jeg syns det er flaut, latterlig og også litt alvorlig at vi må skånes for så mye. Det er også betenkelig at influensere blir sett på som en så stor trussel uten at noen snakker mer om behovet "vi" har for dem, for det er der problemet ligger. Anonymkode: 6a53f...021 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #11 Del Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Denne influenseren er en voksen kvinne. Om hun hadde bedt noen ta seg en røyk istedenfor godteri, så hadde jeg kun reagert fordi ikke så mange røyker lenger, og ihvertfall ikke forteller det. Jeg hadde ikke reagert på grunn av moral, og jeg blir ganske oppgitt over at vi som voksne må bli beskyttet mot slike oppfordringer, reklame mot bakevarer og alt mulig vi skal beskyttes fra. Det er ikke normalt i det hele tatt, og en skulle jo tro at vi er en gjeng mindre begavede mennesker uten evne til å vurdere noe selv. Jeg syns det er flaut, latterlig og også litt alvorlig at vi må skånes for så mye. Det er også betenkelig at influensere blir sett på som en så stor trussel uten at noen snakker mer om behovet "vi" har for dem, for det er der problemet ligger. Anonymkode: 6a53f...021 Men hvilke voksne mennesker er det som følger med på influensere. Er ikke det for småbarn, og så vokser man det av seg tidlig i 20-årene? Anonymkode: be8f1...087 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #12 Del Skrevet 14. mars 2023 Jeg reagerte på nippelen, jeg. Eller, jeg reagerer på behovet for å eksponeres så til de grader. Hvorfor må bilder lyse "see så deilig jeg er!"? Det forstår ikke jeg. Jeg har venninner som holder på sånn, og det eneste de ønsker å oppnå er oppmerksomhet fra gutta. Det blir så tacky, syns jeg. Hun det er snakk om her er jo kjempeflott, morsom og virker som et godt menneske. Hvorfor kan ikke det være nok? Hvorfor må fokus være på utseende, kropp og seksualitet? Anonymkode: c1c0d...e4b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #13 Del Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men hvilke voksne mennesker er det som følger med på influensere. Er ikke det for småbarn, og så vokser man det av seg tidlig i 20-årene? Anonymkode: be8f1...087 Nei, det er heldigvis ikke for småbarn. Tenker nok interessen blir vekket ved 10- årsalder for noen, men ja, det er ganske vanlig at voksne følger influensere. Hvis du skulle være i tvil så kan du se på Kvinneguiden under forumet Rampelys der. De er ikke de eneste som følger, men en gruppe av de som gjør det. Hvorfor "vi" følger dem er interessant fordi vi har dette behovet. Det handler nok om flere ulike grunner, men uansett så klarer vi normalt som voksne å vurdere selv hva vi skal og ikke skal gjøre. Vi trenger ikke å bli beskyttet mot alt noen kan misbruke, for uansett hva det er, så er det en fare for overdrevent bruk og inntak, og normalen er fremdeles ikke at de fleste misbruker. Anonymkode: 6a53f...021 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #14 Del Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg reagerte på nippelen, jeg. Eller, jeg reagerer på behovet for å eksponeres så til de grader. Hvorfor må bilder lyse "see så deilig jeg er!"? Det forstår ikke jeg. Jeg har venninner som holder på sånn, og det eneste de ønsker å oppnå er oppmerksomhet fra gutta. Det blir så tacky, syns jeg. Hun det er snakk om her er jo kjempeflott, morsom og virker som et godt menneske. Hvorfor kan ikke det være nok? Hvorfor må fokus være på utseende, kropp og seksualitet? Anonymkode: c1c0d...e4b Hvorfor er et kvinnebryst eller en kvinnekropp mer seksuelt enn en mann sin? Jeg ser ikke en eneste gang at menn blir beskyldt for å spille på sex. Selv om de blir avbildet nakne både her og der, viser fram muskler og er i seksuelle settinger. Hvorfor blir ikke de kritisert på samme måte? Anonymkode: 6a53f...021 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #15 Del Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er et kvinnebryst eller en kvinnekropp mer seksuelt enn en mann sin? Jeg ser ikke en eneste gang at menn blir beskyldt for å spille på sex. Selv om de blir avbildet nakne både her og der, viser fram muskler og er i seksuelle settinger. Hvorfor blir ikke de kritisert på samme måte? Anonymkode: 6a53f...021 Jeg kritiserer de på samme måte. Jeg syns det er tacky på lik linje med damene. Når eneste hensikt er å vise seg frem og "leke deilig" så syns jeg det er så dumt. Jeg liker ikke seksualisering av kropp på noe kjønn. Om ei dame soler seg toppløs på stranda gir jeg en lang marsj i. Men om hu sprader rundt i hensikt å få oppmerksomhet så syns jeg det er unødvendig. Anonymkode: c1c0d...e4b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #16 Del Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor er et kvinnebryst eller en kvinnekropp mer seksuelt enn en mann sin? Jeg ser ikke en eneste gang at menn blir beskyldt for å spille på sex. Selv om de blir avbildet nakne både her og der, viser fram muskler og er i seksuelle settinger. Hvorfor blir ikke de kritisert på samme måte? Anonymkode: 6a53f...021 Det er noe patetisk over mennesker som har så voldsom trang til å forsvare influensere som Eriksen og Sophie Elise. Anonymkode: 6dc22...750 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #17 Del Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg kritiserer de på samme måte. Jeg syns det er tacky på lik linje med damene. Når eneste hensikt er å vise seg frem og "leke deilig" så syns jeg det er så dumt. Jeg liker ikke seksualisering av kropp på noe kjønn. Om ei dame soler seg toppløs på stranda gir jeg en lang marsj i. Men om hu sprader rundt i hensikt å få oppmerksomhet så syns jeg det er unødvendig. Anonymkode: c1c0d...e4b Javel, da er du en av de få som kritiserer menn på samme måte, og du gir ikke uttrykk for det på noen somekanaler heller? For som sagt, jeg har ikke til dags dato sett at en mann blir kritisert på samme måte. Tvert i mot så legges det ut bilder av menn i bar overkropp og kvinner syns de er tiltrekkende uten ett ord om at de seksualiserte kropp. En annen ting er at kropp er helt naturlig både med og uten klær, og selv om noen spiller på sex så er ikke det intensjonen til alle som ikke har to sett med ullundertøy og en kjeledress på seg. Hvorfor er sex så skummelt i dine øyne? Anonymkode: 6a53f...021 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #18 Del Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det er noe patetisk over mennesker som har så voldsom trang til å forsvare influensere som Eriksen og Sophie Elise. Anonymkode: 6dc22...750 Jeg vil ikke gå inn på en usaklig diskusjon om hvem som er patetisk her. Anonymkode: 6a53f...021 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #19 Del Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Javel, da er du en av de få som kritiserer menn på samme måte, og du gir ikke uttrykk for det på noen somekanaler heller? For som sagt, jeg har ikke til dags dato sett at en mann blir kritisert på samme måte. Tvert i mot så legges det ut bilder av menn i bar overkropp og kvinner syns de er tiltrekkende uten ett ord om at de seksualiserte kropp. En annen ting er at kropp er helt naturlig både med og uten klær, og selv om noen spiller på sex så er ikke det intensjonen til alle som ikke har to sett med ullundertøy og en kjeledress på seg. Hvorfor er sex så skummelt i dine øyne? Anonymkode: 6a53f...021 Jeg kritiserer ingen i SoMe, så er det sagt. Men jeg tenker mitt. Og til nære venner sier jeg hva jeg syns, enten det er menn eller damer. Jada, kropp er topp! Og selvsagt ikke intensjonen til alle. Men når man sprader rundt på stranda, legger seg i rimelig unaturlige posisjoner med rompa liiiitt opp og beinet opp i været mens man soler seg.... Njæ. Det er for en grunn! Samme med mannfolk, som lusker rundt de heite damene mens de går bittelitt mer bredskuldra enn de egentlig det. Det er for å vise seg frem. Og det syns jeg er teit. Jeg syns man skal vise seg frem i kraft av hvem man er og hva man gjør, ikke hvordan man ser ut. Men det er min mening. Og det må også være greit Anonymkode: c1c0d...e4b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930393 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #20 Del Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg kritiserer ingen i SoMe, så er det sagt. Men jeg tenker mitt. Og til nære venner sier jeg hva jeg syns, enten det er menn eller damer. Jada, kropp er topp! Og selvsagt ikke intensjonen til alle. Men når man sprader rundt på stranda, legger seg i rimelig unaturlige posisjoner med rompa liiiitt opp og beinet opp i været mens man soler seg.... Njæ. Det er for en grunn! Samme med mannfolk, som lusker rundt de heite damene mens de går bittelitt mer bredskuldra enn de egentlig det. Det er for å vise seg frem. Og det syns jeg er teit. Jeg syns man skal vise seg frem i kraft av hvem man er og hva man gjør, ikke hvordan man ser ut. Men det er min mening. Og det må også være greit Anonymkode: c1c0d...e4b Ja, det er greit at du tenker ditt. Det er bare at det ikke er alle som gjør det, tvert i mot. Kvinner blir hetset offentlig for alt. Om de står med en pose i hånden mens kjente mannlige artister som ikke vil kommentere misbruk og bruk blir ignorert. Om kvinner ber oss ta et glass vin så kan de ikke det, mens jeg aldri har sett en diskusjon på menn som har blitt kritisert for å ta seg en øl. Noengang! Tvert i mot ble det rabalder da det ikke var ølservering på tribunen under VM, for øl og fotball hørte sammen. Mens en kvinne ikke må våge å oppfordre til vin fremfor kaffe i helgene. Det gjelder også påkledning og avkledning. Jan Thomas snakker sex på inn og utpust, han blir avbildet naken i VG med en våt boxer. Jeg så ikke en sjel som kritiserte det, og har aldri hørt at han bli kritisert for å spille på sex. Det er ingen tråder om menn på denne måten noe sted. Så jeg syns det blir fryktelig feil at vi fremdeles skal se så forskjellig på kjønnene. Men ja, du kan mene det du vil selvfølgelig. Anonymkode: 6a53f...021 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #21 Del Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Det går for langt når vi ikke lenger skjønner hva som er satire og parodi kontra seriøse synspunkt. Så en som skrev det samme et annet sted, så vi er garantert flere. Saken er om en influenser som viste brystvorten bak en gjennomsiktig topp. Jeg lo da jeg så det og tenkte, okay, finn fram popcornet for her kommer mange til å gå bananas. Jeg digget bildet, men ja, en del mennesker reagerte helt annerledes enn mange av oss. Greit nok, men ganske morsomt at noe tar så til de grader av, og andre heier på det samme. Så nå kommer det fram en og sier at brystvorten er ikke problemet. Ikke i det hele tatt. Problemet er at hun står med kaffekanne og med oppfordring om å drikke vin. Det var helg. Vedkommende sier at slike oppfordringer ikke er greit. Og det var her jeg humret. Morsomt, tenkte jeg. Men han var seriøs. Og jeg tenker på hvor mye alkohol det ble konsumert på 4-stjernes middag. Hvor mye Hellstrøm heier på vin, og endatil kom med en bemerkning om at det ikke var alkohol da han ble spurt om hvor mye alkohol han drakk ( dessverre ingen lenke, så ta det for hva det er ). All alkoholen på "Hver gang vi møtes", hvor en deltager også uttalte at han var halvfull der hele tiden.Og så skal en influenser bli kritisert for å be folk ta vin og ikke kaffe? Alle som følger og vet hvem influenseren er, vet godt at det ikke hverken er partymennesker eller misbruk i heimen. Nå tror jeg snart at vi alle må gå med bind for øynene og propper i øra. Samt få limt sammen fingrene så vi ikke kan uttrykke hvor krenka vi blir og hvor farlig og skummelt alt plutselig er. Milde himmel. Anonymkode: 6a53f...021 Du skyter jo ditt egent argument i foten her. Han som kritiserte bildet mtp alkoholpppfordringen gjør det jo nettopp pga den normaliseringen vi ser ang alkohol. For mennesker som har et rusproblem er det faktisk et problem at spesielt vin blir trukket frem i alle sammenhenger. At han trekker frem denne influenseren er kanskje pga at hun svært ofte viser alkohol på sin plattform. Man kan forøvrig neppe påstå å vite at det helt sikkert ikke er misbruk av noe basert på informasjon hun selv legger ut. Og så kan du ikke på alvor sammenligne 80 tallets toppløs på stranden trend med å poste et ‘sensuelt’ (som jeg regner med det skulle være) bilde på en salgskanal med 300 000 følgere? Settingen var staget, modellen så utilpass ut (holdt fast i kaffekannen så knoklene hvitnet) og oppfordring om å bytte ut kaffe med vin. Folk kan vise så mye pupp de vil, men å poste bildet mellom familieaktivitet og bilder av ikke samtykkekompetente barn er dårlig stil og ganske latterlig. Anonymkode: 460f2...04d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #22 Del Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Javel, da er du en av de få som kritiserer menn på samme måte, og du gir ikke uttrykk for det på noen somekanaler heller? For som sagt, jeg har ikke til dags dato sett at en mann blir kritisert på samme måte. Tvert i mot så legges det ut bilder av menn i bar overkropp og kvinner syns de er tiltrekkende uten ett ord om at de seksualiserte kropp. En annen ting er at kropp er helt naturlig både med og uten klær, og selv om noen spiller på sex så er ikke det intensjonen til alle som ikke har to sett med ullundertøy og en kjeledress på seg. Hvorfor er sex så skummelt i dine øyne? Anonymkode: 6a53f...021 Hvorfor er sex så skummelt i dine øyne? Hvorfor skriver du slikt? Det blir helt umulig å få en konstruktiv debatt med mennesker som ikke kan holde seg til sak og som strør om seg med stråmenn. Ingen har hevdet at de syns sex er skummelt, så den setningen er bare et idiotisk forsøk på hersketeknikk. Anonymkode: 460f2...04d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #23 Del Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du skyter jo ditt egent argument i foten her. Han som kritiserte bildet mtp alkoholpppfordringen gjør det jo nettopp pga den normaliseringen vi ser ang alkohol. For mennesker som har et rusproblem er det faktisk et problem at spesielt vin blir trukket frem i alle sammenhenger. At han trekker frem denne influenseren er kanskje pga at hun svært ofte viser alkohol på sin plattform. Man kan forøvrig neppe påstå å vite at det helt sikkert ikke er misbruk av noe basert på informasjon hun selv legger ut. Og så kan du ikke på alvor sammenligne 80 tallets toppløs på stranden trend med å poste et ‘sensuelt’ (som jeg regner med det skulle være) bilde på en salgskanal med 300 000 følgere? Settingen var staget, modellen så utilpass ut (holdt fast i kaffekannen så knoklene hvitnet) og oppfordring om å bytte ut kaffe med vin. Folk kan vise så mye pupp de vil, men å poste bildet mellom familieaktivitet og bilder av ikke samtykkekompetente barn er dårlig stil og ganske latterlig. Anonymkode: 460f2...04d Det har aldri vært unormalt å drikke alkohol i helgene. Resten av spekulasjonene og synsingene ser jeg ikke noe poeng i å kommentere. Anonymkode: 6a53f...021 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #24 Del Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er sex så skummelt i dine øyne? Hvorfor skriver du slikt? Det blir helt umulig å få en konstruktiv debatt med mennesker som ikke kan holde seg til sak og som strør om seg med stråmenn. Ingen har hevdet at de syns sex er skummelt, så den setningen er bare et idiotisk forsøk på hersketeknikk. Anonymkode: 460f2...04d Nei, det var ikke forsøk på noen hersketeknikk. Når noen er mot seksualiserte bilder, eller rettere sagt det de oppfatter som det, så handler det om sex. Eller har jeg misforstått noe? Anonymkode: 6a53f...021 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2023 #25 Del Skrevet 14. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det har aldri vært unormalt å drikke alkohol i helgene. Resten av spekulasjonene og synsingene ser jeg ikke noe poeng i å kommentere. Anonymkode: 6a53f...021 Det tar jeg som at du ikke har motargument til mitt syn på saken og at du med det innrømmer at jeg har rett. Anonymkode: 460f2...04d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438802-jeg-trodde-jeg-leste-satire-men-det-var-alvorlig-ment/#findComment-149930406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå