Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Hva gjør vedkommende med barna alene? Turer, aktiviteter etc? Vi har vært sammen i syv år og bor ikke sammen, men han er her omtrent 50 prosent av tiden. Bidrar bonuser hos dere med klær og utstyr til barna, f.eks? Anonymkode: b0e90...4a1
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Jeg er "bonusen" - altså mannen min hadde en datter på 6 år da vi ble sammen for 17 år siden. Min egen datter var nesten voksen på det tidspunktet, så for meg var det kjempegøy å igjen kunne shoppe fine jenteklær, leker osv. Jeg har nok brukt fem ganger så mye penger på henne som faren hennes har gjort disse årene 😆 Jeg så nok behovet til barnet på en helt annen måte enn mannen, og kjøpte det jeg så hun trengte av klær og utstyr uten å nødvendigvis diskutere med mannen først. Jeg deltok 100% når hun var hos oss, både mht mat, aktiviteter osv. Heldigvis syns moren hennes at drt var helt greit, og barnet fikk komme til oss uansett når hun ønsket. Hun ble "min", og er det fortsatt selv om hun er voksen og jeg og mannen har fått to barn til sammen. Anonymkode: 7e9b7...73c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 Han engasjerer seg på lik linje som med våre andre barn. Eneste forskjell er at han ikke deltar på foreldremøter osv for barnet som ikke er biologisk hans. Anonymkode: 61fb3...ed7
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Han gjør det samme med henne som med de vi har felles. Hun har alltid vært med i tellinga på antall barn når noen spør. Anonymkode: 6c56f...b85
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Hva gjør vedkommende med barna alene? Turer, aktiviteter etc? Vi har vært sammen i syv år og bor ikke sammen, men han er her omtrent 50 prosent av tiden. Bidrar bonuser hos dere med klær og utstyr til barna, f.eks? Anonymkode: b0e90...4a1 Å kjøpe klær og utstyr gjør han ikke. Han kan kjøpe morsomme gaver, ofte spontant, men de seriøse innkjøpene er mitt ansvar. Men aktiviteter med ungene gjør han masse av. Anonymkode: 5e1ce...60a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Skrevet 13. mars 2023 Både mannen og jeg har hver vår og en felles. Vi har ikke felles økonomi. Dvs, vi har felles konto til hus og mat, men den brukes ikke til alt. Vi teller ikke penger, men til jul og bursdag er vi nøye på prisnivå og at vi betaler likt. Ellers kan jeg gjerne kjøpe litt klær og stæsj til hans og han til min, der må det ikke være likt og det jevner seg ut. Ferietur der en reiser med alle eller noen så deler vi kostnader. Aktiviteter. Her går alle på rundgang. Ingen regler for hvem som gjør hva ut fra genetikk. Og den som finner på noe betaler. Nå vil jo min stedatter gjerne henge med bare meg da, hadde hun ikke villet så hadde det jo ikke blitt noe av. Er jeg invitert på noe når min er her så er mannen hjemme med de og omvendt. Vi hadde en liten periode der mannens datter var ekstremt prepubertal. Det syntes jeg var vanskelig, det var ekstremt tøffe tak. Ubehagelig. Jeg tok meg ofte av samtaler i fredstid da jeg er bedre på disse samtalene, men når det kokte så ville jeg ikke stå alene. Hun landet fint da mensen kom og nå er hun en normal tenåring. Anonymkode: 4b2a2...724
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. mars 2023 #7 Skrevet 13. mars 2023 Vi har ingen felles , men mannen behandler mine som sine. Vi er likestilte på alt fra kostnader til foreldremøter. Vi har også fellesøkonomi. På spørsmål sier han at han har 2 barn. Dette gjelder forøvrig også far og hans kone. Vi 4 har 2 barn som vi følger opp alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 Jeg har et barn fra før, og er nå gravid med vårt felles barn. Mannen min er med på alt utenom type legebesøk og utviklingssamtaler på skolen. * Ellers stiller han opp på dugnader for klassen, tar med barnet på fjellturer/fisketurer/bowling/kino etc på eget initiativ, alltid vært sånn så føler jeg heldig der. Min mann stiller opp mer enn barnets far som har samvær annenhver helg. 😊 Når det kommer til utgifter som klær og utstyr så har vi uansett en felles økonomi hvor vi kjører lønningene våre inn på ferie konto, regningskonto, gavekonto, matkonto osv så alt dette går til felles uansett og til det vi trenger. Anonymkode: f2877...c07
Twintipp Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 Han gjør alt. Gitt alt av seg selv i alle år. Han har på sin alarm en time før, hver morgen for å vekke han fortsatt, og han er 17 år. Han går og titter etter han i vinduet når han skal komme hjem, og han lyser generelt opp rundt han. Han og jeg har et felles barn også, han elsker de like høyt, men han har en ekstra soft spot for «bonus»sønnen. Tar alltid han i forsvar.. de har et unikt forhold. Faren har alltid vært tilstede og ressurssterk, men det er alltid de to som ordner om det er noe..
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (5 timer siden): Vi har ingen felles , men mannen behandler mine som sine. Vi er likestilte på alt fra kostnader til foreldremøter. Vi har også fellesøkonomi. På spørsmål sier han at han har 2 barn. Dette gjelder forøvrig også far og hans kone. Vi 4 har 2 barn som vi følger opp alle sammen. Akkurat på foreldremøter har ikke steforeldre noe å gjøre da. Anonymkode: 9af8e...34b
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Akkurat på foreldremøter har ikke steforeldre noe å gjøre da. Anonymkode: 9af8e...34b Hvorfor det? min mann har reist på mange møter han, både skole og idrett... Faren er jo evneveik og gidder ikke så Anonymkode: 6c56f...b85
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Akkurat på foreldremøter har ikke steforeldre noe å gjøre da. Anonymkode: 9af8e...34b Jo, det kunne jo vært. Ikke alle har kontakt med biologisk far da, så da er det vel så naturlig at stefar kommer som ikke. Om jeg ikke kunne dratt på et foreldremøte selv hadde jeg kunne funnet på å spurt stefar om å dra for meg uten problem. Anonymkode: f2877...c07
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Hvorfor det? min mann har reist på mange møter han, både skole og idrett... Faren er jo evneveik og gidder ikke så Anonymkode: 6c56f...b85 Det blir jo litt rart. Aldri opplevd her. Anonymkode: 9af8e...34b
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #14 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Akkurat på foreldremøter har ikke steforeldre noe å gjøre da. Anonymkode: 9af8e...34b Klart de har Anonymkode: 0f036...77e
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #15 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det blir jo litt rart. Aldri opplevd her. Anonymkode: 9af8e...34b er det ikke bedre at han stiller enn at ingen stiller? Anonymkode: 6c56f...b85
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2023 #16 Skrevet 13. mars 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det blir jo litt rart. Aldri opplevd her. Anonymkode: 9af8e...34b Heller rart å ikke innvolverte seg Anonymkode: 0f036...77e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå