Gå til innhold

Hvordan orker folk å ha hund i sengen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ReneRene skrev (16 timer siden):

Hva tror du om intelligensen til hunde-eiere da?  

Selv tror jeg  at den generelt er lavere enn hos andre. I alle tråder som handler om dyr virker flertallet rimelig koko og skriver de utroligste ting. Hva tenker du? 

Du mener selv at du har lavere intelligens da? Siden du etterpå skriver at du har hund.

Anonymkode: 611c6...e0a

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du mener selv at du har lavere intelligens da? Siden du etterpå skriver at du har hund.

Anonymkode: 611c6...e0a

Det er nesten så man lurer på om noen glemte anonymknappen der et øyeblikk...

Anonymkode: 41ff8...009

Jeg siterer mikrobiolog Agnes Wold: Hvor skal man ellers ha hund, hvis man ikke kan ha den i sengen?

Jeg har hund i fotenden i sengen fordi det er koselig, varmt og trygt.  Det er kanskje litt ekkelt, men den røyter ikke og jeg vasker den jo jevnlig og skifter sengetøy som vanlige folk. 
Jeg er ikke så redd for bakterier og er sjelden syk. Er nøye med hygiene på de fleste andre områder og gift med en lege som jobber med infeksjonsmedisin og som heller ikke syns dette er veldig ekkelt.

Det er helt greit at mange heller vil ha hunden på gulvet, eller i gangen eller ikke ha hund i det hele tatt. Dem om det. Jeg har hund fordi det gir glede og kos, og velger å la den sove sammen med "flokken".

Anonymkode: 87494...041

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg siterer mikrobiolog Agnes Wold: Hvor skal man ellers ha hund, hvis man ikke kan ha den i sengen?

Jeg har hund i fotenden i sengen fordi det er koselig, varmt og trygt.  Det er kanskje litt ekkelt, men den røyter ikke og jeg vasker den jo jevnlig og skifter sengetøy som vanlige folk. 
Jeg er ikke så redd for bakterier og er sjelden syk. Er nøye med hygiene på de fleste andre områder og gift med en lege som jobber med infeksjonsmedisin og som heller ikke syns dette er veldig ekkelt.

Det er helt greit at mange heller vil ha hunden på gulvet, eller i gangen eller ikke ha hund i det hele tatt. Dem om det. Jeg har hund fordi det gir glede og kos, og velger å la den sove sammen med "flokken".

Jeg kan jo ramse opp 50 grunner til å ha hund som ikke gjelder sengen :)

Jeg er egentlig ikke veldig kresen av meg, men dyrehår og bøss i sengen byr meg i mot. Jeg tror ikke nødvendigvis man blir syk av det, men at dyr har en annen bakterieflora enn mennesker er fakta. 

Vår hund gir også glede og kos og er absolutt en del av flokken, men hun sover i hulen sin hver natt. 

hi

Anonymkode: 23429...24d

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor tror så mange at det kun har med bakterier å gjøre? Hunder er skitne, de lukter vondt, de sikler og røyter, i tillegg til at de har masse urin og avføringsrester og bakterier på seg. Det er jo naturlig å ikke ville ha dette i sengen? Jeg lar heller ikke mine barn rulle i sengen med skitne klær rett fra sandkassa selv om det uansett hadde vært mindre skitt og ekle ting fra en hund.

Anonymkode: 0bc9a...0f3

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor tror så mange at det kun har med bakterier å gjøre? Hunder er skitne, de lukter vondt, de sikler og røyter, i tillegg til at de har masse urin og avføringsrester og bakterier på seg. Det er jo naturlig å ikke ville ha dette i sengen? Jeg lar heller ikke mine barn rulle i sengen med skitne klær rett fra sandkassa selv om det uansett hadde vært mindre skitt og ekle ting fra en hund.

Anonymkode: 0bc9a...0f3

At en hundehater ikke ønsker å ha en hund i senga overrasker vel ingen, en hundehater har fårhåpentligvis ingen hund i det hele tatt.

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

At en hundehater ikke ønsker å ha en hund i senga overrasker vel ingen, en hundehater har fårhåpentligvis ingen hund i det hele tatt.

Det er så patetisk å kalle folk med grenser for hatere. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg kan jo ramse opp 50 grunner til å ha hund som ikke gjelder sengen :)

Jeg er egentlig ikke veldig kresen av meg, men dyrehår og bøss i sengen byr meg i mot. Jeg tror ikke nødvendigvis man blir syk av det, men at dyr har en annen bakterieflora enn mennesker er fakta. 

Vår hund gir også glede og kos og er absolutt en del av flokken, men hun sover i hulen sin hver natt. 

hi

Da kan du jo grøsse litt innvendig over at det er mye mer urenslig å klappe henne uten å vaske hender etterpå enn å ha henne sovende i sengen din. Tørr, uskadet hud får ikke i seg smittestoffer ved å komme nær et laken som en hund har kommet nær. 

Selv kunne jeg godt hatt hunden i sengen, men har valgt å la det være fordi jeg ikke vil oppøve det til å bli en vane. Kunne jo hende jeg ville ha andre gjester i sengen.

Det mest ekle og forferdelige jeg ser, er at folk kysser hunden på munnen eller lar den slikke seg i ansiktet. Det er smittefarlig, det.

Anonymkode: 178c7...023

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Da kan du jo grøsse litt innvendig over at det er mye mer urenslig å klappe henne uten å vaske hender etterpå enn å ha henne sovende i sengen din. Tørr, uskadet hud får ikke i seg smittestoffer ved å komme nær et laken som en hund har kommet nær. 

Selv kunne jeg godt hatt hunden i sengen, men har valgt å la det være fordi jeg ikke vil oppøve det til å bli en vane. Kunne jo hende jeg ville ha andre gjester i sengen.

Det mest ekle og forferdelige jeg ser, er at folk kysser hunden på munnen eller lar den slikke seg i ansiktet. Det er smittefarlig, det.

Jeg kysser hunden min på munnen. Det beste i verden. 

Anonymkode: 5f208...f74

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Har ikke hatt diaré på de 12 åra vi har hatt han. 😘

Nei, jeg ventet på den....🙄
Men om du har hatt innvollsorm, det vet du jo ikke.

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Nei, jeg ventet på den....🙄
Men om du har hatt innvollsorm, det vet du jo ikke.

Ja, tenk at noen er så heldig. Ellers heller tvilsomt. I så fall har det ikke satt noen spor. Har tross alt ikke vært sengeliggende sjuk siden jeg gikk på barneskolen. 

Anonym bruker skrev (På 12.3.2023 den 18.23):

Ja ja jeg tenker at å ha hunden i sengen kan man slutte med om man vil…men å slutte med å ha dårlig personlighet er kanskje verre. Å gå rundt å mene at alle sim har hunden i senga er ekle mennesker som er lite hygieniske selv sier nok mest om deg. Triste lille menneske. 

Anonymkode: 51dbc...3a1

Amen, akkurat det jeg også tenkte om HI 😊 «Jeg har hund i senga, du har en ekkel og fordømmende personlighet. Jeg kan ta ut hunden av senga om jeg vil…».
Mannen promper og bråker mer enn hunden. Tipper hunden egentlig er mer renslig også. 😂

Anonymkode: 65c7f...43b

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Kan du forklare hvorfor det er urenslig å klappe en hund, men ikke ha den i senga? Jeg vasker selvsagt hendene før jeg tar i mat, uansett om jeg har klappet hund eller ikke. Det er ikke smitte jeg er bekymret for, jeg syns det er ekkelt med hår der jeg skal sove. Jeg dusjer på kvelden, så det ville medført at jeg dro med hundehår ut i hverdagen. Uappetittlig. 

Han får selvsagt ikke slikke ansiktet, og å kysse en hund!? Det er det ingen normale mennesker som gjør. 

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Amen, akkurat det jeg også tenkte om HI 😊 «Jeg har hund i senga, du har en ekkel og fordømmende personlighet. Jeg kan ta ut hunden av senga om jeg vil…».
Mannen promper og bråker mer enn hunden. Tipper hunden egentlig er mer renslig også. 😂

Anonymkode: 65c7f...43b

Hehe, stilig. ‘Du er dum, men jeg kan slutte å være ekkel’. Barneskoleargumentasjon. 

At du har en ekkel mann forsvarer ikke at du skal være ekkel selv? Dere høres ut som en flott gjeng i den sengen. 

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...