Gå til innhold

Jeg er så lei av at han aldri har penger til noe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til barna har aldri penger til noe. Når de er hos han, en helg i mnd, så har han ikke råd til noe annet enn brød, egg og pålegg. Det er jo egentlig greit nok. Sånn kan det være for alle av og til. Men…. Han reiser på ferie til utlandet uten barna 4-5 ganger i året. Hittil i år har han vært i både Tyskland og Spania. Og så ringer barna meg og spør om penger til lørdagsgodt og middag. Jeg overfører.

Det hjelper ikke å snakke med far om noe heller. Har har faktisk aldri i sitt liv gjort noe som helst feil. Det at han har rotet til økonomien så mye at huset ble tvangssolgt og han nå har tvungen gjeldsordning er faktisk MIN feil. For jeg skilte meg fra han før det gikk galt for han. Og da var han så deppa at han gamblet bort nesten 4 mill. Og forresten er det MIN feil at han aldri har penger for han betaler 3000 i mnd i bidrag, og så mye koster ikke barna!

Så da blir det sånn da… resten av tiden barna gidder å være der

Anonymkode: 7defc...46a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Faren til barna har aldri penger til noe. Når de er hos han, en helg i mnd, så har han ikke råd til noe annet enn brød, egg og pålegg. Det er jo egentlig greit nok. Sånn kan det være for alle av og til. Men…. Han reiser på ferie til utlandet uten barna 4-5 ganger i året. Hittil i år har han vært i både Tyskland og Spania. Og så ringer barna meg og spør om penger til lørdagsgodt og middag. Jeg overfører.

Det hjelper ikke å snakke med far om noe heller. Har har faktisk aldri i sitt liv gjort noe som helst feil. Det at han har rotet til økonomien så mye at huset ble tvangssolgt og han nå har tvungen gjeldsordning er faktisk MIN feil. For jeg skilte meg fra han før det gikk galt for han. Og da var han så deppa at han gamblet bort nesten 4 mill. Og forresten er det MIN feil at han aldri har penger for han betaler 3000 i mnd i bidrag, og så mye koster ikke barna!

Så da blir det sånn da… resten av tiden barna gidder å være der

Slutt å overføre penger. Du bidrar til at han kan fortsette slik. Svar at «når dere er hos pappa er det han som kjøper middag og lørdagsgodt». 

Om barna ikke vil være hos ham er det hans tap. 

Om du skal ta det opp med ham, bestill time på familiekontoret slik at dere kan ha samtale med tredjepart tilstede. 

Anonymkode: 4cc48...a33

Skrevet

Neineinei!! Ikke overfør penger, om dere har delt foreldreansvar så er det fakktisk han sitt ansvar att barna skal ha det de trenger når de er med han! Du skal ikke legge til rette fordi han driter seg ut økonomisk. Om barna ikke får lørdagsgodt den ene helgen fordi han ikke har råd så får de være uten. Han må prioritere. 

Slutt og sy puter under armene på han. Vær so snill😊

Anonymkode: 74756...3a5

Skrevet

Slutt å overfør penger da.

Anonymkode: 902f5...55c

Skrevet

"Jeg overfører" 

Slutt å syt og klag på faren. DU må ta deg sammen. Kort og godt. 

Skrevet

Jeg overfører til barna altså, ikke til han.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg overfører til barna altså, ikke til han.

Slutt med det, du syr jo puter under armene hans.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Slutt med det, du syr jo puter under armene hans.

Så barna skal bli skadelidende ? Da er man dårlig forelder da

Anonymkode: e98e4...0ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De blir ikke skadelidende av å spise brødmat og ikke spise godteri1 helg i måneden altså, herlighet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, men de skal venne seg til å forvente at far holder dem med middag og lørdagsgodt når de er der. De skal ikke be deg om penger under samvær med ham. Ved å overføre penger til barna opprettholder du hans dårlige samværskpetanse, i stedet for at han lærer, og sørger for å ha penger ved neste samvær. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nei, men de skal venne seg til å forvente at far holder dem med middag og lørdagsgodt når de er der. De skal ikke be deg om penger under samvær med ham. Ved å overføre penger til barna opprettholder du hans dårlige samværskpetanse, i stedet for at han lærer, og sørger for å ha penger ved neste samvær. 

Denne 🤗🤗 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det er ikke mine barn men aldri hadde jeg latt mine barn bli skadelidende i en sånn situasjon 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er ikke mine barn men aldri hadde jeg latt mine barn bli skadelidende i en sånn situasjon 

På hvilken måte mener du de blir skadelidende?

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Som sagt så lærer han ikke noe. Han er ikke mulig å veilede, og Jan gjør ingen feil. Han han ikke penger, så er det alle andre sin feil. Ikke hans. Her har til og med barnevernet forsøkt å veilede ham, men avsluttet etter 3 mnd fordi det ikke var mulig å komme igjennom og få ham til å forstå. Han la all skyld på meg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Att de blir skadelidende er opptil far og unngå når de er på samvær med han!! Att mor vippser penger til barna på hans samværshelger er helt høl i hue spørr du meg. Da kan barna heller være hjemme da om han ikke har råd, barna kreperer nokk heller ikke av å ikke spise godteri en helg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Som sagt så lærer han ikke noe. Han er ikke mulig å veilede, og Jan gjør ingen feil. Han han ikke penger, så er det alle andre sin feil. Ikke hans. Her har til og med barnevernet forsøkt å veilede ham, men avsluttet etter 3 mnd fordi det ikke var mulig å komme igjennom og få ham til å forstå. Han la all skyld på meg. 

Off for ett opplegg. Kansje han ikke burde ha barna da? Han lærer dem vel hvordan bli feilfri

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Att de blir skadelidende er opptil far og unngå når de er på samvær med han!! Att mor vippser penger til barna på hans samværshelger er helt høl i hue spørr du meg. Da kan barna heller være hjemme da om han ikke har råd, barna kreperer nokk heller ikke av å ikke spise godteri en helg. 

Eller om far har dårlig råd kan man sponse  barna sp de har det hyggelug hos far også

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei. Man setter grenser og ansvarlighet. 

Skrevet

Jeg skjønner godt at du vippser til barna, de er nok veldig klar over hvor udugelig far er med penger. Jeg håper at han er en god far på andre måter. 

Anonymkode: ab3e2...71d

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg skjønner godt at du vippser til barna, de er nok veldig klar over hvor udugelig far er med penger. Jeg håper at han er en god far på andre måter. 

"En god far på andre måter"....hæ?? En far som ikke sørger for å ha penger til mat og ellers vanlig helgekos til barna? Mat er faktisk grunnleggende behov, og noe som er et absolutt minimum! Om man prioriterer ferier og seg selv foran mat til barna, da er man ikke egnet som forelder og kan ikke ivareta barna. 

HI: Du innkaller til møte på fvk, og gir klar beskjed om at om han ikke greier å skaffe mat til barna, melder du det til barnevernet!

Anonymkode: 7c5ee...fcc

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

"En god far på andre måter"....hæ?? En far som ikke sørger for å ha penger til mat og ellers vanlig helgekos til barna? Mat er faktisk grunnleggende behov, og noe som er et absolutt minimum! Om man prioriterer ferier og seg selv foran mat til barna, da er man ikke egnet som forelder og kan ikke ivareta barna. 

HI: Du innkaller til møte på fvk, og gir klar beskjed om at om han ikke greier å skaffe mat til barna, melder du det til barnevernet!

Han har jo mat, han har brød, egg og pålegg.. Det står ingen steder at ungene ikke får mat.

Skrevet

Han har jo mat, han har brød, egg og pålegg.. Det står ingen steder at ungene ikke får mat.

Men ikke middag? Det regnes også som et minimum 

Skrevet

Men ikke middag? Det regnes også som et minimum 

Det er snakk om 1 helg i måneden, ikke hver eneste dag hele året. Spiser dere middag hver eneste dag?

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Ja, jeg håper at han er en god far på andre måter. Det er svært rart at andre ikke gjør det, man skulle tro at man ønsket at barna har det bra når de er hos far. De får mat, de får ikke godteri og middag. Kjipt, men ikke skadelig. 

Om du leser det hi skriver så har barnevernet vært i bildet uten noen bedring. Man kan ikke tvinge noen til å være en god forelder. 

Skrevet

Jeg ville vært mye mer opptatt av hvordan barna og far har det sammen den helgen han har barna. Hvis det kun er dårlig med matutvalg, men ellers god stemning ville jeg ikke gjort noe.

Anonymkode: 0c4fc...e44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...