Gå til innhold

Kan barn spise for mye (10 mnd)?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har et barn på 10 mnd som elsker mat. Spiser som en hest og jeg må stadig fylle på mer før det er forsynt. Har siden 6 mnd alder drevet med BLW, så barnet har spist selv hele veien (vi har aldri matet). Dem sier at barna som spiser selv ikke overspiser og at de skal stoppe når de er mett, men stemmer det?

 

F.eks til frokost spiste barnet 2 brødskiver (hjemmebakt grovbrød med skorpe) med totalt 1 egg og 1/2 avokado. Spiste itillegg en del agurk, paprika, 1/2 banan, og noen bringebær og blåbær.

3 timer senere spiste barnet 4 ganske store havregrøtsmuffins og 1/2 glass smoothie.

Til middag spiste det 3 hele, store fiskekaker, 2 poteter, masse grønnsaker og 1 kiwi til dessert.

Kveldsmat var 3 brødskiver med skinke og grønnsaker!

Jeg blir alltid satt ut når jeg stadig må hente mere mat. I tillegg ammer jeg sikkert 10 ganger iløpet av et døgn. Barnet følger sin egen kurve, men ligger litt under gjennomsnittet på vekt. Så det er ikke noe monster av et barn vi har heller...

Jeg er så redd for at vi gir for mye mat, og sitter stadig å lurer på om jeg må stoppe å servere mer. 

Hva er deres erfaringer??

Anonymkode: fa8bb...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De styrer det selv, og babyer overspiser ikke. God appetitt da 😃 men du trenger ikke å bekymre deg for noe! 

Anonymkode: 3d006...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for svar! Jaa, veldig gody appetitt på mini. Ingen tvil om det 😂

Anonymkode: fa8bb...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...