Gå til innhold

Please hjelp meg med farger på interiør!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i gult, og har makt og lakkert kjøkkenbordet og en skillevegg med hyller mot stua. Har gule vegger også, og et gult maleri og to saccosekker i et hjørne som også er gule. Jeg må male en vegg og skal ha en sofa og teppe på gulvet og også gardiner. Nå har jeg tenkt på lilla, men det blir for hardt på en måte, og litt psykedelisk. Blått blir så svenske flagget og liker ikke helt kombinasjonen. Brunt blir for dominerende. Så nå står jeg rådvill. Kan dere se for dere andre mer dempede farger som vil passe så blir jeg kjempeglad for tips. 

Anonymkode: 5ae23...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo helt an på gulfargen du har valgt, men til en sterk og klar gulfarge kunne jeg godt hatt en lys lilla farge ved siden av. Gul og lilla er komplementærfarger ( om du ser på en fargesirkel er de på motsatt side). Om du ser på bildet her synes jeg den sterkt gule går veldig fint sammen med de lilla, personlig liker jeg godt en litt varm og sterk gulfarge sammen med en kjølig lillafarge. https://www.google.com/search?q=gul+og+lilla&rlz=1CDGOYI_enNO994NO994&oq=gul+og+lilla&aqs=chrome.0.69i59j0i512l2j0i22i30j0i15i22i30l2j0i22i30j0i22i30i625j0i22i30l2.3852j0j4&hl=nb&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=T3LjByB3zT1APM

Endret av amandine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @amandine her, du kan gå for noe mer syrin enn dyp lilla for å unngå det psykedeliske...

Eller som @Himmel og hav sier, da ville jeg valgt jeg gått for dus grågrønn.

Anonymkode: 03745...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg går for grønn jeg. Det blir fint her! 

Anonymkode: 5ae23...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar. Jeg går for grønn jeg. Det blir fint her! 

Anonymkode: 5ae23...557

Bare av nysgjerrighet, hva slags grønn ble det?

Anonymkode: 03745...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjøpte jeg to stoler i dyp bladgrønn farge og et teppe i litt lysere grønn tone med gule og dypere rød farge. Jeg kjøpte også et trykk fra en kunstner i grønt, gult og rustrødt. Det ble så fint her nå, og gulfargene her går i litt ulike nyanser mot oransje. Skal ha litt offwhite krukker her og gardiner så tror det også vil passe inn. Takk igjen for gode forslag her, og grønt var helt riktig valg! 🥰

Anonymkode: 5ae23...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...