Gå til innhold

Hvorfor lar dere disse trådene fortsette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det svares ufint og HI driver med en slags selvskading om det ikke er trolling. Begge deler burde vært moderert bort. Hun får fortsette i tråd etter tråd.

Anonymkode: aa540...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har blitt spurt om før. 

Så lenge brukeren selv ikke bryter regler, kan hun ikke utestenges.

Anonymkode: 19485...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Anonym bruker skrev (På 27.2.2023 den 9.18):

Det svares ufint og HI driver med en slags selvskading om det ikke er trolling. Begge deler burde vært moderert bort. Hun får fortsette i tråd etter tråd.

Anonymkode: aa540...ac4

Dette har ikke blitt bedre. 
Tråd etter tråd slettes, hun lager nye. 

Admin, er det virkelig deres mening at syke folk skal bli sykere? MÅ alle ha en bruker her, eller kan dere stenge en konto når det blir sånn som dette?

Anonymkode: 19485...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker ikke å diskriminere på bakgrunn av evt psykisk sykdom. Men vi følger godt med og vi har ett system i forhold til varsling om det skulle trengs. 

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (På 16.4.2023 den 10.15):

Vi ønsker ikke å diskriminere på bakgrunn av evt psykisk sykdom. Men vi følger godt med og vi har ett system i forhold til varsling om det skulle trengs. 

Admin

Det er ikke "diskriminering" å beskytte folk mot seg selv.

Anonymkode: 19485...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Har dere tenkt å revurdere denne beslutningen? 
Dere stenger jo hver eneste tråd personen starter. Med eller uten begrunnelse i regelverket, der vet ikke jeg hvordan dere vurderer, ettersom jeg ikke følger med trådene hele døgnet. Men det er i alle fall tydelig at medlemskapet her på forumet er med på å ødelegge sjelelivet hos denne personen. Er pengene virkelig så viktige for dere at dere ikke kan stenge en konto som skader vedkommende?

Anonymkode: 19485...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere vær så snill å slutte med den brukerdebatten dere bedriver her inne?  Gang på gang med tråder om syting og klaging på andre og offermentalitet. Slutt! 

Kan dere ikke bli voksne og bare UNNGÅ brukere og tråder dere ikke takler? 

Voks opp!! Ignorer hvis dere ikke takler ting her. 

Endret av ReneRene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Har dere tenkt å revurdere denne beslutningen? 
Dere stenger jo hver eneste tråd personen starter. Med eller uten begrunnelse i regelverket, der vet ikke jeg hvordan dere vurderer, ettersom jeg ikke følger med trådene hele døgnet. Men det er i alle fall tydelig at medlemskapet her på forumet er med på å ødelegge sjelelivet hos denne personen. Er pengene virkelig så viktige for dere at dere ikke kan stenge en konto som skader vedkommende?

Anonymkode: 19485...367

Å utestenge noen basert på en eventuelt psykisk sykdom, fysisk sykdom, hudfarge eller annet ville vært meget diskriminerende og brudd på norsk lov, og derfor ikke noe vi ønsker å gjøre. Vi kan eventuelt ta en vurdering på enkeltbrukere om de kun poster innlegg av en type, men da kun da, ikke om de også poster andre tråder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (6 minutter siden):

Å utestenge noen basert på en eventuelt psykisk sykdom, fysisk sykdom, hudfarge eller annet ville vært meget diskriminerende og brudd på norsk lov, og derfor ikke noe vi ønsker å gjøre. Vi kan eventuelt ta en vurdering på enkeltbrukere om de kun poster innlegg av en type, men da kun da, ikke om de også poster andre tråder. 

Bare av ren nysgjerrighet, hvilken lov (paragraf) ville det vært et brudd mot?

Anonymkode: f58b7...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Jeg tror du må ha hoppet over "hvilken lov (paragraf)". Det er ikke så lett å bli noe klokere på hvilken lov av alle disse lovene du mener  @Admin henviser til.

Anonymkode: f58b7...6ed

Det er loven det linkes til over her som er den aktuelle loven det eventuelt vil gå under. Nemlig "Lov om likestilling og forbud mot diskriminering".

Loven i sin helhet er for å forhindre diskriminering på bakgrunn av grupperinger uansett hva denne grupperingen måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ReneRene skrev (På 5.10.2023 den 0.26):

Kan dere vær så snill å slutte med den brukerdebatten dere bedriver her inne?  Gang på gang med tråder om syting og klaging på andre og offermentalitet. Slutt! 

Kan dere ikke bli voksne og bare UNNGÅ brukere og tråder dere ikke takler? 

Voks opp!! Ignorer hvis dere ikke takler ting her. 

Det er jo ikke ønske om å unngå de trådene det er snakk om her. Det er snakk om en person som tydelig sliter med den psykiske helsen, og alle innleggene som kommer derfra er med på å dra det enda lengre ned. Å utestenge ‘Tussi’ er for hennes eget beste, da hun havner i en negativ spiral med disse innleggene. 

Anonymkode: eab66...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (11 timer siden):

Det er loven det linkes til over her som er den aktuelle loven det eventuelt vil gå under. Nemlig "Lov om likestilling og forbud mot diskriminering".

Loven i sin helhet er for å forhindre diskriminering på bakgrunn av grupperinger uansett hva denne grupperingen måtte være.

Åja, første paragraf, formålet?

Sitat

image.thumb.png.240799bd8222d75ea839d49f246d5a1b.png

Hva er det i denne paragrafen som sier at det ikke er lov å nekte en bruker å poste på et privat forum?

Anonymkode: f58b7...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

...å poste på et privat forum?

Anonymkode: f58b7...6ed

*privateid forum

Anonymkode: f58b7...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (11 timer siden):

Det er loven det linkes til over her som er den aktuelle loven det eventuelt vil gå under. Nemlig "Lov om likestilling og forbud mot diskriminering".

Loven i sin helhet er for å forhindre diskriminering på bakgrunn av grupperinger uansett hva denne grupperingen måtte være.

Og siden den samme loven gjelder for kvinneguiden, der drev en ung kar som var på institusjon med posting kveldstid hvor han la ut bilde av seg selv og spurte om han var kjekk. Likevel er den personen utestengt fra KG.

Dette er skjedd mens du har vært admin der. Så hvis dette er et lovbrudd, så er det et lovbrudd du selv erkjenner.

Nå er jeg spent på hva du mener står i den paragrafen du henviste til som angivelig skal si at det ikke er lov å utestenge personer med psykiske lidelser fra privateide forum?

Anonymkode: f58b7...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt diskuterer vi ikke brukersaker ut i det åpne av hensyn til både brukeren og andre, samt taushetsplikt.

Det å utestenge en bruker på bakgrunn av psykisk helse er diskriminerende. Om dette var alt en bruker kom med, og brukeren aldri skrev andre innlegg mellom dette ville det vært en vurderingssak. Om det er gjentagende innlegg, som har det samme hver eneste gang kan det også vurderes om det skal gå under spam, men da snakker vi om flere innlegg daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (1 time siden):

Det å utestenge en bruker på bakgrunn av psykisk helse er diskriminerende.

Moving the goal post. Du sa det var et lovbrudd. Jeg spurte hvilken paragraf det brøt mot. Skal vi prøve igjen? Eller vil du indirekte innrømme at du ikke har den blekeste, det er bare en unnskyldning.

Akkurat som at dette er en unnskyldning:

Admin skrev (1 time siden):

Som sagt diskuterer vi ikke brukersaker ut i det åpne av hensyn til både brukeren og andre, samt taushetsplikt.

Den brukeren er utestengt fra KG. Med bakgrunn i at vedkommende ikke er helt frisk, mentalt. Det er for å beskytte den personen.

Altså har dere begått en kriminell handling, er det vi forstår det som ut fra det du har skrevet.

Anonymkode: f58b7...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Moving the goal post. Du sa det var et lovbrudd. Jeg spurte hvilken paragraf det brøt mot. Skal vi prøve igjen? Eller vil du indirekte innrømme at du ikke har den blekeste, det er bare en unnskyldning

Anonymkode: f58b7...6ed

Nå tror jeg vi leser ting forskjellig her. Det å utestenge en bruker på bakgrunn av psykisk helse er diskriminering, og diskriminering er ett lovbrudd under Lov om likestilling og forbud mot diskriminering.

Sitat

§ 6.Forbud mot å diskriminere

Diskriminering på grunn av kjønn, graviditet, permisjon ved fødsel eller adopsjon, omsorgsoppgaver, etnisitet, religion, livssyn, funksjonsnedsettelse, seksuell orientering, kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk, alder eller kombinasjoner av disse grunnlagene er forbudt. Med etnisitet menes blant annet nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge og språk.

Paragraf §6 tar for seg dette. Uthevet tekst er det punktet psykisk sykdom går under. Så det å utestenge noen vil dermed gå som diskriminerende, som altså er forbudt pr norsk lov.

 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Den brukeren er utestengt fra KG. Med bakgrunn i at vedkommende ikke er helt frisk, mentalt. Det er for å beskytte den personen.

Altså har dere begått en kriminell handling, er det vi forstår det som ut fra det du har skrevet.

Anonymkode: f58b7...6ed

Om dette er årsaken du har fått oppgitt kan du gjerne sende meg en PM med hvor du har fått denne opplysningen. Det har vært tilfeller i forumenes historie hvor psykisk sykdom har vært årsak, men det er meget sjeldent, og da er det etter lange samtaler med vedkommende og etter mange, mange år med dette. I min tid som ansatt har det ikke vært noen nye saker hvor psykisk sykdom har vært årsaken til utestengelse. Om det går over i manisk posting kan dette som sagt gå over til spam om det postes flere ganger om dagen til tross for PM og advarsel om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (9 minutter siden):

Nå tror jeg vi leser ting forskjellig her. Det å utestenge en bruker på bakgrunn av psykisk helse er diskriminering, og diskriminering er ett lovbrudd under Lov om likestilling og forbud mot diskriminering.

Paragraf §6 tar for seg dette. Uthevet tekst er det punktet psykisk sykdom går under. Så det å utestenge noen vil dermed gå som diskriminerende, som altså er forbudt pr norsk lov.

Takk! Da har vi noe å diskutere ut fra. Paragrafen tar for seg det å stenge ute ene og alene på grunn av. Men her er det ikke snakk om å stenge ute ene og alene på grunn av. Men på grunn av, som i tilfellet på KG, en oppførsel. Oppførelsen må så være er forårsaket av, men det er altså ikke ene og alene et av de punktene som er nevnt i § 6 som det er snakk om å utestenge for.

Anonym bruker skrev (På 5.10.2023 den 0.11):

Men det er i alle fall tydelig at medlemskapet her på forumet er med på å ødelegge sjelelivet hos denne personen.

Anonymkode: 19485...367

Det er altså ikke snakk om å utestenge på grunn av psykisk lidelse, men for å forhindre psykisk lidelse. Ingen steder under § 6 står det at det er forbudt å utestenge preventivt for å forhindre psykisk lidelse.

Anonymkode: f58b7...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (12 minutter siden):

Om dette er årsaken du har fått oppgitt kan du gjerne sende meg en PM med hvor du har fått denne opplysningen. Det har vært tilfeller i forumenes historie hvor psykisk sykdom har vært årsak, men det er meget sjeldent, og da er det etter lange samtaler med vedkommende og etter mange, mange år med dette. I min tid som ansatt har det ikke vært noen nye saker hvor psykisk sykdom har vært årsaken til utestengelse. Om det går over i manisk posting kan dette som sagt gå over til spam om det postes flere ganger om dagen til tross for PM og advarsel om dette.

Nettopp! Det er altså forskjell på "fordi du har en psykisk lidelse" og "fordi den psykiske lidelsen din gjør at din oppførsel gjør det uforenelig for deg å være på dette nettforumet".

Anonymkode: f58b7...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt tidligere, vi diskuterer ikke enkelte brukersaker utad med andre brukere. Svarene min er basert generelt på psykisk sykdom som årsak. Siden debatten fra din side legges opp til å diskutere spesifikke brukersaker kan jeg derfor ikke komme med noe svar og debatten vil gå i sirkler ettersom mine svar er generelle og vil ikke være svar på det du spør om da det er imot våre interne retningslinjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Takk! Da har vi noe å diskutere ut fra. Paragrafen tar for seg det å stenge ute ene og alene på grunn av. Men her er det ikke snakk om å stenge ute ene og alene på grunn av. Men på grunn av, som i tilfellet på KG, en oppførsel. Oppførelsen må så være er forårsaket av, men det er altså ikke ene og alene et av de punktene som er nevnt i § 6 som det er snakk om å utestenge for.

Det er altså ikke snakk om å utestenge på grunn av psykisk lidelse, men for å forhindre psykisk lidelse. Ingen steder under § 6 står det at det er forbudt å utestenge preventivt for å forhindre psykisk lidelse.

Anonymkode: f58b7...6ed

Herrefred. Er det ingen som kan utestenge deg?

Anonymkode: 0bade...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Herrefred. Er det ingen som kan utestenge deg?

Anonymkode: 0bade...cbd

Jo. Jeg.

Anonymkode: f58b7...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...