Gå til innhold

Hvor vanskelig er det egentlig å overholde forumets regler?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og hvor vanlig er det liksom å bli utestengt her? Klarer virkelig ikke folk å oppføre seg på en slik måte at de ikke blir utestengt? Voksne folk? 

Anonymkode: 68fda...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åpenbart ikke. Det er egentlig helt utrolig. Jeg har vært her inne, av og på, i over 21 år nå, og har ikke fått en advarsel en gang. Det er faktisk ikke verre enn å utvise helt normal folkeskikk. 

Anonymkode: 2d88e...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Åpenbart ikke. Det er egentlig helt utrolig. Jeg har vært her inne, av og på, i over 21 år nå, og har ikke fått en advarsel en gang. Det er faktisk ikke verre enn å utvise helt normal folkeskikk. 

Anonymkode: 2d88e...8d2

Tror jeg har vært her i 14 år nå, og er enig, det er bare å oppføre seg med normal folkeskikk. Har heller ikke fått en advarsel noen gang.

Det er jo mer enn en som har lagt inn tydelige søknader om både advarsler og utestengninger i det siste også. Men kan jo bare håp det skjer ;)

Anonymkode: 368af...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å bli utestengt her, men på andre forum er det derimot svært streng moderering. Har vært moderator der tidligere.

Anonymkode: ff4cc...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var det da. Jeg har vært her i ca 15 år snart, og har, til tross for at jeg har vært ravende uenig med opptil flere og deltatt i en god del opphetede debatter, aldri hverken vært utestengt eller fått advarsel. Tror ikke jeg har fått særlig mye moderert bort heller, selv om jeg har kunnet være krass. Så jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med de fleste som ryker til lever helt på kanten med vilje. Noe av det jeg tror skjer oftest er trolling. Der man gjerne er flere som deler på én bruker  eller det er en som har flere brukere og bytter mellom disse eller bytter mellom å svare anonymt og å svare med en bruker (bevist, ikke de som gjør det ved et uhell). Her kan de gjerne motsi og diskutere med seg selv i et forsøk på å f.eks. få opp temperaturen i en tråd.  Admin har nok begynt å se litt mer etter dette og dermed ryker de ut. 

I andre tilfeller kan jeg nesten få inntrykk av at det er en skoleoppgave eller et eksperiment der de bevisst trekker rollen sin helt på grensen og prøver, ved en viss oppførsel eller en viss språkbruk, å  trekke opp andre. I disse prosessene er det fort å gå litt for langt og da utestenges de nok gjerne også. 

Anonymkode: 34619...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er slett ikke vanskelig. På et forum er det jo bare å la være å svare om noen terger og terger. Superenkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og hvor vanlig er det liksom å bli utestengt her? Klarer virkelig ikke folk å oppføre seg på en slik måte at de ikke blir utestengt? Voksne folk? 

Anonymkode: 68fda...47d

Hvem er det som tar forumet så seriøst at de bryr seg om regler eller om folk blir utestengt eller ei? Tragisk at det finnes de som tror forumet er livet deres.

Anonymkode: bfa37...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvem er det som tar forumet så seriøst at de bryr seg om regler eller om folk blir utestengt eller ei? Tragisk at det finnes de som tror forumet er livet deres.

Anonymkode: bfa37...9ab

Eh… de fleste overholder regler de selv har godtatt?

Anonymkode: 68fda...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Eh… de fleste overholder regler de selv har godtatt?

Anonymkode: 68fda...47d

De fleste tar ikke forumet så seriøst at de setter seg ned og leser reglene.

Anonymkode: bfa37...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

De fleste tar ikke forumet så seriøst at de setter seg ned og leser reglene.

Anonymkode: bfa37...9ab

Det er helt sjukt at folk ikke gidder å lese de reglene de selv har godtatt!

Anonymkode: 68fda...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

De fleste tar ikke forumet så seriøst at de setter seg ned og leser reglene.

Anonymkode: bfa37...9ab

Uff ja, skikkelig vanskelig å bruke 2 minutter på å lese forumreglene. Ikke rart folk blir utestengt og syter etterpå om at de ikke skjønner hvorfor.

Anonymkode: 1347c...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvem er det som tar forumet så seriøst at de bryr seg om regler eller om folk blir utestengt eller ei? Tragisk at det finnes de som tror forumet er livet deres.

Anonymkode: bfa37...9ab

Jeg bryr meg om reglene for min egen del. Selv om det er folk her som troller og utgir seg for å ha andre meninger enn de har, er det også folk her som blir lei seg om de blir angrepet. I tillegg er forumet offentlig. Det å hetse andre, andre grupper, væremåter, uttrykke fordommer osv. kan leses av andre f.eks. sårbare unge som har gjort et søk og fått treff på dette. Jeg vet at noen brukere her synes slike brukere som meg er kjedelig; men jeg vil ikke bidra til at andre får en dårligere dag verken når kommentaren skrives eller lenge etter når noen googler den frem. Så formuet er ikke livet mitt, men jeg tar andre mennesker så seriøst at jeg bryr meg om å oppføre meg :)

Anonymkode: 34619...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er helt sjukt at folk ikke gidder å lese de reglene de selv har godtatt!

Anonymkode: 68fda...47d

Jeg har nok ikke lest reglene, på det meste har jeg kanskje skumlest dem. Reglene på forum følger ganske vanlig folkeskikk. De fleste følger dermed reglene helt naturlig. 

Anonymkode: 34619...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har nok ikke lest reglene, på det meste har jeg kanskje skumlest dem. Reglene på forum følger ganske vanlig folkeskikk. De fleste følger dermed reglene helt naturlig. 

Anonymkode: 34619...9fc

Nettopp! Trenger ikke regler for å vite hva folkeskikk er.

Anonymkode: bfa37...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nettopp! Trenger ikke regler for å vite hva folkeskikk er.

Anonymkode: bfa37...9ab

Noen trenger det. Faktisk. 

Anonymkode: b22ea...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanskelig å følge reglene etter min vurdering. Samtidig er jeg slett ikke overrasket over at folk både bryter reglene og blir utestengt. Sånn er det jo overalt - noen tenker at reglene ikke gjelder dem, noen liker å utfordre reglene og noen glemmer dem i kampens hete. 
 

Jeg har også vært her i 18-19 år uten å få noen advarsler, og egentlig uten å havne i kraftig persondebatt. Det er altså mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri blitt utestengt selv, men blitt behandlet dårlig og lurer på hvor grensen til hva som skal til for å bli utestengt? 

Anonymkode: 0f2ba...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Aldri blitt utestengt selv, men blitt behandlet dårlig og lurer på hvor grensen til hva som skal til for å bli utestengt? 

Anonymkode: 0f2ba...f8d

Det skal ikke så mye til. Bli uskadelig i debatt så er det ofte nok. 

Anonymkode: d8c2a...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente usakelig 😂 noen har til tider ufint språk det ble jeg utestengt for , tror jeg. 

Anonymkode: d8c2a...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Mente usakelig 😂 noen har til tider ufint språk det ble jeg utestengt for , tror jeg. 

Anonymkode: d8c2a...e52

Skjønner 😊

Anonymkode: 0f2ba...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at forumets regler blir greit fulgt om man har normal folkeskikk. Derfor trenger man ikke å lese dem, bare oppføre seg som folk. Det er jo de som ikke klarer det som utestenges

Anonymkode: 89f86...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...