Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #1 Skrevet 26. februar 2023 Kjent problem for flere? Litt brisen for og skjerpe sosial angsten gjør susen. Anonymkode: 91b8a...c08
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #2 Skrevet 26. februar 2023 Nope. Hvem kommer? Kongen?? Anonymkode: db32d...c2c
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #3 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nope. Hvem kommer? Kongen?? Anonymkode: db32d...c2c Nei bare en jeg kjenner. 3 dagen på rad…. Anonymkode: 91b8a...c08
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #4 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei bare en jeg kjenner. 3 dagen på rad…. Anonymkode: 91b8a...c08 Bare å avlyse da. Anonymkode: db32d...c2c
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #5 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Bare å avlyse da. Anonymkode: db32d...c2c Nei det blir koselig. Anonymkode: 91b8a...c08
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #6 Skrevet 26. februar 2023 Folk merker to enheter med vin altså.. Mannen min har en kamerat som tar en styrketår før sosiale sammenkomster. Det merkes det altså.. Anonymkode: fae3d...087
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #7 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Folk merker to enheter med vin altså.. Mannen min har en kamerat som tar en styrketår før sosiale sammenkomster. Det merkes det altså.. Anonymkode: fae3d...087 Å? Er helt som edru jeg. Selv med 2 glass vin i styrten. Gruer meg litt siden det er lenge siden jeg har sett henne… Anonymkode: 91b8a...c08
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #8 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Å? Er helt som edru jeg. Selv med 2 glass vin i styrten. Gruer meg litt siden det er lenge siden jeg har sett henne… Anonymkode: 91b8a...c08 Det er to vannglass eller to vanlige glass. Med vin opp til kanten. Anonymkode: 91b8a...c08
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #9 Skrevet 26. februar 2023 8 minutes ago, Anonym bruker said: Det er to vannglass eller to vanlige glass. Med vin opp til kanten. Anonymkode: 91b8a...c08 4 enheter? Du er ikke edru.. Og det merker folk. Som faktisk er grunn til å være flau. Anonymkode: fae3d...087
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #10 Skrevet 26. februar 2023 Bare ikke gå i den samme fella en venninne gjorde som hadde chattet med en ganske profilert person over tid. Mens hun drakk. Da følte hun seg nemlig tøffere og fant ordene mye lettere siden hun er ganske usikker. Så plutselig spurte han om de skulle treffes, men helst hos henne eller på en litt diskré sted fordi han ikke ville bli gjenkjent. De ble etter litt om og menn enige om at han tok inn på hotell og de kunne møtes der. Da tømte hun minibaren når hun kom, for å være som han hadde fått inntrykk av. Dagen etter hadde hun med vin som hun hev innpå. Tredje dagen kom han til henne og samme igjen, hun drakk. Dermed sa han forsiktig at han trodde det ikke ble noe videre vennskap fordi han syns at hun drakk for mye. Så der gikk hun på en smell. De hadde ikke sex eller noe, og så langt kom de ikke heller. Anonymkode: 3c0ec...cd2
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #11 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): 4 enheter? Du er ikke edru.. Og det merker folk. Som faktisk er grunn til å være flau. Anonymkode: fae3d...087 Jo jeg vant til å drikke da jeg er ute ofte. Skal mer til før jeg sovner av alkohol altså. Oppfører meg helt som normalt og kan snakke om alt. Vært i fam besøk sånn også, ingen merket noe. Fake it inntil you make it👍 Anonymkode: 91b8a...c08
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #12 Skrevet 26. februar 2023 Hvis du må drikke før du treffer venner bør du ta kontakt med noen som kan hjelpe deg. Virkelig ikke normalt. Anonymkode: db32d...c2c
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #13 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jo jeg vant til å drikke da jeg er ute ofte. Skal mer til før jeg sovner av alkohol altså. Oppfører meg helt som normalt og kan snakke om alt. Vært i fam besøk sånn også, ingen merket noe. Fake it inntil you make it👍 Anonymkode: 91b8a...c08 Har du spurt de om de har merket noe? Anonymkode: f1090...026
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #14 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Har du spurt de om de har merket noe? Anonymkode: f1090...026 Nei men jeg antar det. Eller det var et tema i påsken etter et påskerenn i fjor. At jeg drakk litt mye i forhold til «normalt» men jeg gjør det ikke i hverdagen. Liker følelsen. Anonymkode: 91b8a...c08
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #15 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis du må drikke før du treffer venner bør du ta kontakt med noen som kan hjelpe deg. Virkelig ikke normalt. Anonymkode: db32d...c2c Det er ikke så uvanlig, men best å stoppe i tide som kanskje etter andre dagen. Da bør jo angsten ha dempet seg såpass at det føles lettere å møte personen. Anonymkode: fb616...4c5
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #16 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvis du må drikke før du treffer venner bør du ta kontakt med noen som kan hjelpe deg. Virkelig ikke normalt. Anonymkode: db32d...c2c Det er vare noen det er sånn med spesielt de jeg ikke treffer så ofte. Dette er mer et plikt-treff siden vi ikke er så mye sammen lenger pga meg. Hun savner vennskapet men jeg har forandret meg på noen måneder. Anonymkode: 91b8a...c08
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #17 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke så uvanlig, men best å stoppe i tide som kanskje etter andre dagen. Da bør jo angsten ha dempet seg såpass at det føles lettere å møte personen. Anonymkode: fb616...4c5 Ja men jeg demper en sorg jeg bærer på med alkohol. Det funker egentlig ganske bra. Anonymkode: 91b8a...c08
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #18 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ja men jeg demper en sorg jeg bærer på med alkohol. Det funker egentlig ganske bra. Anonymkode: 91b8a...c08 Det funker jo ikke i det hele tatt, Anonymkode: f1090...026
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #19 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det funker jo ikke i det hele tatt, Anonymkode: f1090...026 Det fungerer bra for meg for da kan jeg være likeglad og snakke om alt og Inge ting. I dag skal jeg lytte har jeg tenkt. Håper ikke hun merker noe for hun er helsepersonell og kjenner foreldrene mine godt. Anonymkode: 91b8a...c08
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #20 Skrevet 26. februar 2023 Gratulerer, Hi, du er i ferd med å sende deg selv inn i alkoholikernes rekker. Såsant du ikke er hardbarka alkoholiker så merker andre helt klart når du har dukket to fulle melkeglass med vin, det er trolig mer enn fire enheter, som en annen nevner. Så enten har du allerede et stort alkoholproblem, eller andre merker godt at du drikker for mye. Folk har allerede påpekt at du drikker for mye, så du sier det jo egentlig selv. Og nå innrømmer du også at du, som de fleste alkoholikere, selvmedisinerer med alkohol. Søk hjelp før du ødelegger livet ditt! Anonymkode: a71bd...02d
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #21 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Gratulerer, Hi, du er i ferd med å sende deg selv inn i alkoholikernes rekker. Såsant du ikke er hardbarka alkoholiker så merker andre helt klart når du har dukket to fulle melkeglass med vin, det er trolig mer enn fire enheter, som en annen nevner. Så enten har du allerede et stort alkoholproblem, eller andre merker godt at du drikker for mye. Folk har allerede påpekt at du drikker for mye, så du sier det jo egentlig selv. Og nå innrømmer du også at du, som de fleste alkoholikere, selvmedisinerer med alkohol. Søk hjelp før du ødelegger livet ditt! Anonymkode: a71bd...02d Det var faktisk 1 1/2 glass sånn helt nøyaktig. Jeg er for ung til og i bli alkoholiker og det har jeg ikke tenkt til 0 bli. Jeg liker følelsen men funker bra i hverdagen og har et veldig fint liv altså. Ro. Ned jeg har fått rusen og stopper nå. Anonymkode: 91b8a...c08
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #22 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det fungerer bra for meg for da kan jeg være likeglad og snakke om alt og Inge ting. I dag skal jeg lytte har jeg tenkt. Håper ikke hun merker noe for hun er helsepersonell og kjenner foreldrene mine godt. Anonymkode: 91b8a...c08 Du drikker og skjuler det, da er du på en farlig vei, så nei det fungerer ikke bra for deg. Anonymkode: f1090...026
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #23 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Det var faktisk 1 1/2 glass sånn helt nøyaktig. Jeg er for ung til og i bli alkoholiker og det har jeg ikke tenkt til 0 bli. Jeg liker følelsen men funker bra i hverdagen og har et veldig fint liv altså. Ro. Ned jeg har fått rusen og stopper nå. Anonymkode: 91b8a...c08 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er to vannglass eller to vanlige glass. Med vin opp til kanten. Anonymkode: 91b8a...c08 Dette er klassisk for de med store alkoholproblemer - de forsøker å bagatellisere, forsøker å late som om de ikke drikker så mye som de faktisk gjør, forsøker å endre historien, forsøker fortvilt å holde på illusjonen om at andre ikke merker hvor mye du drikker. Uansett om det er halvannet eller to glass, det er så mye at du blir merkbart beruset for andre. Og blir ikke merkbart beruset av det, da har du allerede et stort alkoholproblem eller har bikket over i alkoholisme. Du er ikke for ung til å bli alkoholiker! Min onkel ble alkoholiker som 15-åring. Tror du han hadde tenkt å bli alkoholiker? Vi gravla ham for fire år siden - han døde en svært smertefull død av alkoholskader. Han lurte seg selv i mange år, lurte kona også. Men ungene lurte han ikke, og heller ikke kona eller familien ellers. Så mistet han alt han hadde, familie, jobber, alt han hadde. Og senere mistet han sitt livs store kjærlighet også, fordi han ikke greide å slutte å drikke, kunne holde seg i perioder, men så bikket han over. Vi så ham sjelden veldig full, men beruset, det var han. Når han ble veldig full valgte han å trekke seg tilbake fra livet, for da skammet han seg. Han var en intelligent, oppegående, livsglad, humoristisk, snill og omtenksom mann i utgangspunktet. Men han døde som alkoholiker, smertefullt av skadene alkoholen hadde gjort mot kroppen hans. Han skulle heller ikke bli alkoholiker, han valgte også å tro at han hadde kontroll, han valgte også å tro at ingen rundt ham merket at han drakk. Det er ikke noen prestasjon å lure andre, og du greier det ikke, HI. Det å lure deg selv om hvor stort alkoholproblemet ditt er, det kan ødelegge resten av livet ditt. Hadde du ikke egentlig visst dette allerede, at det du gjør er farlig for deg, så hadde du ikke opprettet tråden. Er du smart nå og du ønsker å ikke ødelegge livet ditt, da innrømmer du for hun som kommer at du har drukket før hun kom, hvor mye du har drukket og hvordan drikkemønsteret ditt er. Og så ber du om hjelp i tillegg til at du oppsøker legen din i morgen og innrømmer problemet. Angst kan du fint fikse uten alkohol. Men alkoholen vil gi deg mye mer angst på sikt. Innrøm at du har et problem og be om hjelp! Anonymkode: a71bd...02d
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #24 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Det var faktisk 1 1/2 glass sånn helt nøyaktig. Jeg er for ung til og i bli alkoholiker og det har jeg ikke tenkt til 0 bli. Jeg liker følelsen men funker bra i hverdagen og har et veldig fint liv altså. Ro. Ned jeg har fått rusen og stopper nå. Anonymkode: 91b8a...c08 Du er for ung til å bli avhengig? Gratulerer med dagens mest naive utsagn Anonymkode: 5854a...158
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #25 Skrevet 26. februar 2023 Nei, det der er sykelig. Ikke be folk hjem hvis du må være full for å omgås dem! Anonymkode: eca07...5ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå