Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #1 Skrevet 26. februar 2023 Symptomer smerter i nedre del av magen urin som stinker smerter midt i ryggen og oppover mot skuldrene feberfølelse men kun 37,7 vondt i magen like under brystet periodevis svimmel kvalm Sår i huden Jeg regner med at det er enten urinveisinfeksjon kraftig eller nyrebekkenbetennelse. j . Anonymkode: e5985...d0d
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #2 Skrevet 26. februar 2023 Ja, det kan være starten på det. Mamma følte seg dårlig, men hadde ikke noen av de vanligste symptomene, heller ikke noe særlig feber. Plutselig fikk hun veldig høy feber, ble hentet med ambulanse. Det viste seg at hun da hadde skyhøy CRP og sepsis. Anonymkode: 2f9a5...23b
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #3 Skrevet 26. februar 2023 Ja, det er ikke alle som får noe særlig feber. Mamma fikk lungebetennelse, cpr på over 200, og null feber. Da sa de på sykehuset at de fleste ville hatt høy feber ved en sånn infeksjon, men ikke alle fikk det Mamma har "aldri" feber. Anonymkode: 7b724...918
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #4 Skrevet 26. februar 2023 Ja, jeg gikk i mange dager før jeg helt brått fra ett øyeblikk til neste fikk over 40 i feber. Anonymkode: e6040...af2
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #5 Skrevet 26. februar 2023 Jeg fikk aldri feber. Fikk derimot ekstreme smerter i ryggen. Har født tre barn etter det, men ingenting når opp til smertene jeg hadde ved nyrebekkenbetennelse. Visste jeg hadde hatt UVI i forkant, eneste grunnen til at jeg klarte å koble med nyrebekken. Anonymkode: b2faf...438
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #6 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, det er ikke alle som får noe særlig feber. Mamma fikk lungebetennelse, cpr på over 200, og null feber. Da sa de på sykehuset at de fleste ville hatt høy feber ved en sånn infeksjon, men ikke alle fikk det Mamma har "aldri" feber. Anonymkode: 7b724...918 Nettopp! Feber er relativt, og det er det viktig at man blir klar over. Jeg har også hatt en alvorlig lungebetennelse uten feber. Jeg får rett og slett så og si aldri feber. Har akkurat hatt en operasjon hvor beskjeden var å kontakte sykehuset om jeg skulle få feber over 38.2 fordi da kunne det ha blitt en infeksjon. Jeg fikk kranglet meg inn på sykehuset fordi jeg var skikkelig dårlig, men hadde fremdeles bare så vidt over 37 i feber. Feber kan være en grei indikasjon, men jeg tror vi må revurdere den oppfatningen mange har av feber. "Har du ikke feber, er du ikke syk nok" stemmer ikke. Anonymkode: 14ff2...4f8
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #7 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nettopp! Feber er relativt, og det er det viktig at man blir klar over. Jeg har også hatt en alvorlig lungebetennelse uten feber. Jeg får rett og slett så og si aldri feber. Har akkurat hatt en operasjon hvor beskjeden var å kontakte sykehuset om jeg skulle få feber over 38.2 fordi da kunne det ha blitt en infeksjon. Jeg fikk kranglet meg inn på sykehuset fordi jeg var skikkelig dårlig, men hadde fremdeles bare så vidt over 37 i feber. Feber kan være en grei indikasjon, men jeg tror vi må revurdere den oppfatningen mange har av feber. "Har du ikke feber, er du ikke syk nok" stemmer ikke. Anonymkode: 14ff2...4f8 Det er min erfaring også. Jeg kan være veldig alvorlig syk selv om jeg bare måler temperatur på 37, 5 grader. Den gangen jeg hadde over 40 skulle jeg vært innlagt på sykehuset, men jeg var hos legen rett før, han målte feberen, hadde ingen feber. Tok på meg jakken, betalte og gikk ut for å stikke innom apoteket før jeg dro hjem, og så var det som å slå på en knapp, feberen kom kastet på i løpet av nærmest sekunder. Jeg visste ikke at jeg med så høy feber, feberskjelvinger burde vært på sykehuset. Men kom meg gjennom det på et vis. Har opplevd flere ganger å ikke bli tatt på alvor i helsevesenet fordi jeg "ser for frisk ut", når jeg faktisk har vært veldig syk. Anonymkode: e6040...af2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå