Anonym bruker Skrevet 25. februar 2023 #1 Skrevet 25. februar 2023 Hva serveres til lunsj istedenfor brød mat? av det lille jeg ser så er svært mye makaroni og annen mat med lite næring.. jeg går utifra det lages mye mer og mer variert enn jeg kjenner til og ønsker inspirasjon 🤗 Anonymkode: 9e2ec...931
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. februar 2023 #2 Skrevet 25. februar 2023 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Hva serveres til lunsj istedenfor brød mat? av det lille jeg ser så er svært mye makaroni og annen mat med lite næring.. jeg går utifra det lages mye mer og mer variert enn jeg kjenner til og ønsker inspirasjon 🤗 Anonymkode: 9e2ec...931 Vi har ofte omelett, rester etter middag, wraps eller pai feks. Er ikke vokst opp med brød lunsj så vi spiser ikke mye brød her i familien egentlig. I dag ble det spinatpai med røkelaks.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2023 #3 Skrevet 25. februar 2023 Nå trenger jo kropper i vekst og hjerner i utvikling karbohydrater, så makaroni er ikke det verste du gir et barn. Men de trenger selvfølgelig mye mer næring enn det... Jeg har en venninne fra England, og hun spiser veldig mye frukt, bær og grønt. Mye mer enn meg. Har inntrykk av at det i England er mye mer markeder, gate-butikker o.l. som selger sånt? Hun kjøper og knasker på sånt hele tiden. Kan ikke gå gjennom byen med henne uten av hun har en kurv med druer, en boks med fersken, en pose knaskegulerøtter e.l. i den ene hånden og spiser med den andre Hun spiser også mye salater. Anonymkode: 545a1...6a0
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2023 #4 Skrevet 25. februar 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (18 minutter siden): Vi har ofte omelett, rester etter middag, wraps eller pai feks. Er ikke vokst opp med brød lunsj så vi spiser ikke mye brød her i familien egentlig. I dag ble det spinatpai med røkelaks. I fare for å virke kverulerende, regner du ikke wraps som brødmat? Det er av de vanligste brødlunsjene i vår familie. Anonymkode: f5ff5...0c2
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2023 #5 Skrevet 25. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): I fare for å virke kverulerende, regner du ikke wraps som brødmat? Det er av de vanligste brødlunsjene i vår familie. Anonymkode: f5ff5...0c2 Jeg har aldri vært borti at noen har hatt brød i wrapsene🤔 De fleste spiser uten brød, det er nok heller uvanlig å innlemme det😅 Anonymkode: 7ef26...522
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2023 #6 Skrevet 25. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har aldri vært borti at noen har hatt brød i wrapsene🤔 De fleste spiser uten brød, det er nok heller uvanlig å innlemme det😅 Anonymkode: 7ef26...522 Mine wraps er laget av mel, enten hvete eller mais. Mel som blir blandet med væske og stekt er brød i min bok. Jeg kan sikkert komme på unntak, for eksempel kaker, men jeg ser ikke den store forskjellen på brød og en tortillalefse. Anonymkode: f5ff5...0c2
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2023 #7 Skrevet 25. februar 2023 Har dere forslag til sider med pai oppskrifter, event hva har dere i wraps? er så lei av det jeg har brukt lage, så setter pris på alt av forslag. makaroni spiser ikke mine barn, de vil enkelt nok bare ikke ha. Selv kunne jeg fint laget til pastasalat og hatt til lunsj … Anonymkode: 9e2ec...931
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. februar 2023 #8 Skrevet 25. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Har dere forslag til sider med pai oppskrifter, event hva har dere i wraps? er så lei av det jeg har brukt lage, så setter pris på alt av forslag. makaroni spiser ikke mine barn, de vil enkelt nok bare ikke ha. Selv kunne jeg fint laget til pastasalat og hatt til lunsj … Anonymkode: 9e2ec...931 https://www.matprat.no/oppskrifter/kos/spinatpai/ Denne brukte jeg i dag. Røkelaks oppå til slutt. I wraps har vi alltid masse grønt og alt fra svin til kylling. Alt etter hvilke rester vi har.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2023 #9 Skrevet 25. februar 2023 Her i hus er vi dårlig på lunsjmat. Vi spiser god frokost og god middag. I mellomtiden blir det fort snacks/kjeks, frukt og bær, mellombarer, yoghurt (både meg og uten havregryn) og hvis vi gidder så blir det kanskje noen kokte egg. Anonymkode: c665c...055
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2023 #10 Skrevet 25. februar 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Mine wraps er laget av mel, enten hvete eller mais. Mel som blir blandet med væske og stekt er brød i min bok. Jeg kan sikkert komme på unntak, for eksempel kaker, men jeg ser ikke den store forskjellen på brød og en tortillalefse. Anonymkode: f5ff5...0c2 Forskjellen ligger vel i hovedsak på andel «brød» vs innhold. «Retten» wrap består i hovedsak av fyll, mens «retten» brødskive består i hovedsak av brød. Ser du på næringsinnhold pr 100 g vil det derfor kanskje være forholdsvis likt, men totalen på de ulike «rettene» vil være svært ulik. Veldig mye mat inneholder vann og væske, men det er ikke vanlig å regne alt som brød likevel. Anonymkode: 7ef26...522
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2023 #11 Skrevet 25. februar 2023 Fullkornpasta går det en del av her,omelett,eggerøre,grove pannekaker osv. Anonymkode: 1b73c...569
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2023 #12 Skrevet 25. februar 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hva serveres til lunsj istedenfor brød mat? av det lille jeg ser så er svært mye makaroni og annen mat med lite næring.. jeg går utifra det lages mye mer og mer variert enn jeg kjenner til og ønsker inspirasjon 🤗 Anonymkode: 9e2ec...931 I matpakka har mine tenåringer gjerne: - middagsrester (varmes i micro) - rundstykker + en tubeost - pizzasnurrer - wraps av tortillalefse - pasta m/skinke - yoghurt og müsli Mye av dette er «brødmat». Men likevel i en annen form og fasong enn ren brødskive. Næringsinnholdet er kanskje likt men det blir likevel variasjon i smak. Noen ganger slår jeg til og kjøper Fjordland. Da blir det pasta med laks eller kjøttboller til lunch😊 Anonymkode: 18723...68e
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2023 #13 Skrevet 25. februar 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg har aldri vært borti at noen har hatt brød i wrapsene🤔 De fleste spiser uten brød, det er nok heller uvanlig å innlemme det😅 Anonymkode: 7ef26...522 Haha, hæ? Har du ikke fått med deg at wraps er brød?? Anonymkode: 55122...76a
Rhodiola Skrevet 26. februar 2023 #14 Skrevet 26. februar 2023 Tråden er ryddet for tulleinnlegg, avsporing, negativ brukerdebatt og svar til slettede innlegg. Rhodiolla, mod.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #15 Skrevet 26. februar 2023 Tusen takk 😊 Anonymkode: 9e2ec...931
*Nøtta* Skrevet 26. februar 2023 #16 Skrevet 26. februar 2023 Matmuffins- kan varieres i det uendelige. Grove pizzasnurrer. Fruktsalat med cottage cheese. Kjøleskapsgrøt. Bananlapper. Smootie tilsatt havregryn, evt smootiebowl. Grønnsaker med dip, sammen med ostestrenger.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #17 Skrevet 26. februar 2023 Dere som svarer her- er dere engelske? Eller mener dere selv at dere har en engelsk livsstil? Eller svarer dere på hva solm spises i england? Bare lurer for det virker som det er en del som norske som svarer🤔 Anonymkode: f7e8a...d46
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #18 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Dere som svarer her- er dere engelske? Eller mener dere selv at dere har en engelsk livsstil? Eller svarer dere på hva solm spises i england? Bare lurer for det virker som det er en del som norske som svarer🤔 Anonymkode: f7e8a...d46 Spørsmålet var litt uklart, det kan tolkes som hva vi spiser til lunsj, hva barna våre spiser til lunsj eller hva de spiser til lunsj i England, hvis de/vi ikke spiser pasta eller brød. Anonymkode: d2db8...cd7
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #19 Skrevet 26. februar 2023 Ok da skjønner jeg, ja spørsmålet var litt uklart😊 Anonymkode: f7e8a...d46
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #20 Skrevet 26. februar 2023 Spørsmålet var ment begge veier, jeg er meget godt kjent med norske alternativer. Men setter likevel pris på inspirasjon.. Anonymkode: 9e2ec...931
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå