Gå til innhold

Hadde det vært mulig å få til en anonym likerknapp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mange her er ikke komfortable med å trykke liker, fordi da vises nicket. Er det mulig med en reaksjonknapp fra anonyme, så det vises bare hvor mange anonyme som har likt innlegget, evt i tillegg til den som viser hvilke nick siom har likt innleggene?

Anonymkode: bf081...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da når man ytterste grense for paranoia, når man ikke kan stå for egne meninger med sitt anonyme nick.

Jeg syns det er fint å se hvem som har likt innleggene mine, og ønsker IKKE anonyme likerklikk. 

Anonymkode: 0083a...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Det funker kjempefint på kvinneguiden så hvorfor ikke her også

Anonymkode: c6fd0...bab

Kjempefint? Man har jo ikke noe valg da. Der kan man jo trykke liker i hytt og pine. Hvorfor skal dib være mest mulig likt kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved en oppgradering av forumet i tidligere år ble dette prøvd ut, men det ble fort tilbakeført nettopp fordi brukerene ønsket å se hvem som hadde likt hva. Vi opplevde en økt forekomst av at nedsettende og frekke innlegg ble likt i mye større grad og det skapte ett veldig negativt miljø her inne. Vi vil derfor heller ikke denne gange gjøre om dette til anonyme likes da vi ønsker å oppfordre til at flest mulig skriver med brukernavn.

 

En knapp som viser begge vil dessverre ikke være mulig å få til slik programvaren er pr i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (2 minutter siden):

Ved en oppgradering av forumet i tidligere år ble dette prøvd ut, men det ble fort tilbakeført nettopp fordi brukerene ønsket å se hvem som hadde likt hva. Vi opplevde en økt forekomst av at nedsettende og frekke innlegg ble likt i mye større grad og det skapte ett veldig negativt miljø her inne. Vi vil derfor heller ikke denne gange gjøre om dette til anonyme likes da vi ønsker å oppfordre til at flest mulig skriver med brukernavn.

 

En knapp som viser begge vil dessverre ikke være mulig å få til slik programvaren er pr i dag.

Høres bra ut! Flott at det ikke blir endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (5 minutter siden):

Ved en oppgradering av forumet i tidligere år ble dette prøvd ut, men det ble fort tilbakeført nettopp fordi brukerene ønsket å se hvem som hadde likt hva. Vi opplevde en økt forekomst av at nedsettende og frekke innlegg ble likt i mye større grad og det skapte ett veldig negativt miljø her inne. Vi vil derfor heller ikke denne gange gjøre om dette til anonyme likes da vi ønsker å oppfordre til at flest mulig skriver med brukernavn.

 

En knapp som viser begge vil dessverre ikke være mulig å få til slik programvaren er pr i dag.

Når var det? Jeg kan ikke huske å ha sett det engang.

Hi

Anonymkode: bf081...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Når var det? Jeg kan ikke huske å ha sett det engang.

Hi

Anonymkode: bf081...c5e

Det var ganske mange år siden, 2017-2018 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (Akkurat nå):

Det var ganske mange år siden, 2017-2018 tror jeg.

Du skrev ved en oppgradering tidligere i år, 2017-2018 er jo 5-6 år siden.

Hi

Anonymkode: bf081...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du skrev ved en oppgradering tidligere i år, 2017-2018 er jo 5-6 år siden.

Hi

Anonymkode: bf081...c5e

Sorry admin, ser nå at jeg misforsto hva du skrev.

Hi

Anonymkode: bf081...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (2 minutter siden):

Det var ganske mange år siden, 2017-2018 tror jeg.

Kan det aldri prøves igjen da?

Hi

Anonymkode: bf081...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Kan det aldri prøves igjen da?

Hi

Anonymkode: bf081...c5e

Enn så lenge ønsker vi ett forum hvor våre brukere opptrer med nick for å skape ett bedre miljø. Av erfaring fra våre andre forum ser vi fort at miljøet blir dårligere når man kan opptre i større grad som anonym både ved å skrive innlegg og like, og vi har også andre områder på andre forum sperret for muligheten til å poste som anonym bruker nettopp pga dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (5 minutter siden):

Enn så lenge ønsker vi ett forum hvor våre brukere opptrer med nick for å skape ett bedre miljø. Av erfaring fra våre andre forum ser vi fort at miljøet blir dårligere når man kan opptre i større grad som anonym både ved å skrive innlegg og like, og vi har også andre områder på andre forum sperret for muligheten til å poste som anonym bruker nettopp pga dette.

Ok. Takk for svar 😊

Hi

Anonymkode: bf081...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (På 20.2.2023 den 17.30):

Enn så lenge ønsker vi ett forum hvor våre brukere opptrer med nick for å skape ett bedre miljø. Av erfaring fra våre andre forum ser vi fort at miljøet blir dårligere når man kan opptre i større grad som anonym både ved å skrive innlegg og like, og vi har også andre områder på andre forum sperret for muligheten til å poste som anonym bruker nettopp pga dette.

For ikke lenge siden ble det på KG spurt om det ikke kunne bli som her, nettopp for å unngå at anonyme fikk ørten liker på en kommentar. Da var svaret at det av ERFARING fra andre forum lett ble klikkdannelser! Stemmer ikke det akkurat her på forumet, hvilket ble tatt opp for noen dager siden?

Du unnlater også det problemet enkelte får her ved å vise Nick som du oppfordrer til, nemlig at klikker går mot en bruker eller flere som skulle bli mislikt av ymse grunner.

Så hva er egentlig saken her? At de som har vært her lengst og som et blitt kjent legger føringene? Uansett hva det får av konsekvenser?  Faktisk er det en bruker i denne tråden en av dem som har oppfordret andre brukere til å skrive anonymt, nettopp fordi nicket i seg selv trigget.

Det er fint om du kan kommentere dette. 

Anonymkode: 3f6d3...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (På 20.2.2023 den 17.30):

Enn så lenge ønsker vi ett forum hvor våre brukere opptrer med nick for å skape ett bedre miljø. Av erfaring fra våre andre forum ser vi fort at miljøet blir dårligere når man kan opptre i større grad som anonym både ved å skrive innlegg og like, og vi har også andre områder på andre forum sperret for muligheten til å poste som anonym bruker nettopp pga dette.

Du motsier deg selv litt her. For du har sluttet å skrive med navn og gått over til å skrive anonymisert med "Admin" (jeg kjenner til historien bak, jeg har full forståelse for det, men det betyr ikke at du dermed ikke motsier deg selv litt her).

Anonymkode: c10e4...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du motsier deg selv litt her. For du har sluttet å skrive med navn og gått over til å skrive anonymisert med "Admin" (jeg kjenner til historien bak, jeg har full forståelse for det, men det betyr ikke at du dermed ikke motsier deg selv litt her).

Anonymkode: c10e4...eef

Hva mener du med dette? Hvordan motsier Admin seg selv? Hadde hun en annen mening om dette da hun hadde navnet sitt som brukernavn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

For ikke lenge siden ble det på KG spurt om det ikke kunne bli som her, nettopp for å unngå at anonyme fikk ørten liker på en kommentar. Da var svaret at det av ERFARING fra andre forum lett ble klikkdannelser! Stemmer ikke det akkurat her på forumet, hvilket ble tatt opp for noen dager siden?

Du unnlater også det problemet enkelte får her ved å vise Nick som du oppfordrer til, nemlig at klikker går mot en bruker eller flere som skulle bli mislikt av ymse grunner.

Så hva er egentlig saken her? At de som har vært her lengst og som et blitt kjent legger føringene? Uansett hva det får av konsekvenser?  Faktisk er det en bruker i denne tråden en av dem som har oppfordret andre brukere til å skrive anonymt, nettopp fordi nicket i seg selv trigget.

Det er fint om du kan kommentere dette. 

Anonymkode: 3f6d3...be7

Når skrev jeg dette? Kan ikke huske det dessverre, kanskje det var forumassistent når jeg hadde fravær e.l.?

Ellers er Kvinneguiden og foreldreforumet rimelig forskjellig når det kommer til miljø og hvordan det fungerer i det daglige. Der inne, som også øker her nå, er at vi opplever mye mer drittslenging og regelbrudd når brukere opptrer som anonyme og det har blitt mye mer rydding og advarsler her inne de siste årene, enn det har vært noen sinne tidligere. Det har altså av erfaring vært veldig lite problemer med brukere som bruker nick her inne og derfor er den avgjørelsen som ble gjort tatt nettopp på dette grunnlaget.

Vi ønsker også at det skal være forskjeller på KG, foreldreforumet og doktor online på sine måte. De har forskjellige funksjoner som fungerer på forskjellige måter og alltid gjort det med godt resultat, og når det har blitt gjort forandringer for å gjøre det mer likt har det blitt protester både fra nickbrukere og fra anonyme. De har noe lignende regelverket, men det håndheves i forskjellige grader, og noen ting er lov på forum hvor det ikke er lov på andre forum.

Jeg tar også til meg alle tilbakemeldinger som ønskes, og innimellom blir det gjort forandringer, innimellom ikke. Hvem som evt har ytret ønskene har ingenting og si, men jeg ser på historikken, ønsket som gies og tidligere erfaringer ved evt lignende omgjøringer og på noen ting har vi tatt prøveperioder for å se utfallet. På dette forumet har det vært åpent hvem som har trykket liker så lenge jeg har vært her, det har aldri vært noe problem med det og det ble protestert når det ble omgjort til skjult, og dermed åpnet vi opp for det igjen. Protestene kom både fra nick brukere og anonymebrukere.

 

 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du motsier deg selv litt her. For du har sluttet å skrive med navn og gått over til å skrive anonymisert med "Admin" (jeg kjenner til historien bak, jeg har full forståelse for det, men det betyr ikke at du dermed ikke motsier deg selv litt her).

Anonymkode: c10e4...eef

Vi oppfordrer på ingen som helst måte å bruke sitt eget navn som nick, vi har tilogmed har regel mot det i regelverket vårt nettopp fordi at man ikke skal oppleve å bli koblet opp mot sin private person når man poster på ett forum. At man lager seg et nick og har ett kjent "navn" på den måten er noe helt annet enn bruken av egen navn. Om det kommer nye brukere med eget navn inn hit har vi som rutine å nettopp kontakt de for å høre om de ønsker dette, og om de evt ønsker å bytte til ett mer anonymisert nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (45 minutter siden):

Når skrev jeg dette? Kan ikke huske det dessverre, kanskje det var forumassistent når jeg hadde fravær e.l.?

Ellers er Kvinneguiden og foreldreforumet rimelig forskjellig når det kommer til miljø og hvordan det fungerer i det daglige. Der inne, som også øker her nå, er at vi opplever mye mer drittslenging og regelbrudd når brukere opptrer som anonyme og det har blitt mye mer rydding og advarsler her inne de siste årene, enn det har vært noen sinne tidligere. Det har altså av erfaring vært veldig lite problemer med brukere som bruker nick her inne og derfor er den avgjørelsen som ble gjort tatt nettopp på dette grunnlaget.

Vi ønsker også at det skal være forskjeller på KG, foreldreforumet og doktor online på sine måte. De har forskjellige funksjoner som fungerer på forskjellige måter og alltid gjort det med godt resultat, og når det har blitt gjort forandringer for å gjøre det mer likt har det blitt protester både fra nickbrukere og fra anonyme. De har noe lignende regelverket, men det håndheves i forskjellige grader, og noen ting er lov på forum hvor det ikke er lov på andre forum.

Jeg tar også til meg alle tilbakemeldinger som ønskes, og innimellom blir det gjort forandringer, innimellom ikke. Hvem som evt har ytret ønskene har ingenting og si, men jeg ser på historikken, ønsket som gies og tidligere erfaringer ved evt lignende omgjøringer og på noen ting har vi tatt prøveperioder for å se utfallet. På dette forumet har det vært åpent hvem som har trykket liker så lenge jeg har vært her, det har aldri vært noe problem med det og det ble protestert når det ble omgjort til skjult, og dermed åpnet vi opp for det igjen. Protestene kom både fra nick brukere og anonymebrukere.

 

 

Vi oppfordrer på ingen som helst måte å bruke sitt eget navn som nick, vi har tilogmed har regel mot det i regelverket vårt nettopp fordi at man ikke skal oppleve å bli koblet opp mot sin private person når man poster på ett forum. At man lager seg et nick og har ett kjent "navn" på den måten er noe helt annet enn bruken av egen navn. Om det kommer nye brukere med eget navn inn hit har vi som rutine å nettopp kontakt de for å høre om de ønsker dette, og om de evt ønsker å bytte til ett mer anonymisert nick.

Takk for respons. Nei det var ikke du som svarte,  men det blir referert til som "vi ønsker". Her er spørsmålet og også svaret 20230222_140911.jpg.69284469840a02dbae660a4aa8381bf2.jpg

20230222_140443.jpg

Anonymkode: b5452...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Takk for respons. Nei det var ikke du som svarte,  men det blir referert til som "vi ønsker". Her er spørsmålet og også svaret 20230222_140911.jpg.69284469840a02dbae660a4aa8381bf2.jpg

20230222_140443.jpg

Anonymkode: b5452...567

Det var ikke jeg som stilte spørsmål her eller der, men fant dette på KG, postet for kort tid tilbake 🙂 jeg er altså siste anonym her over, ikke den første. 

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 22.2.2023 den 14.14):

Takk for respons. Nei det var ikke du som svarte,  men det blir referert til som "vi ønsker". Her er spørsmålet og også svaret 20230222_140911.jpg.69284469840a02dbae660a4aa8381bf2.jpg

20230222_140443.jpg

Anonymkode: b5452...567

Aha, jeg har ett overordnet ansvar på Kvinneguiden, der er det ett fantastisk flinkt team som tar seg av den daglige modereringen og håndteringen av forumet. De har langt mer kunnskap om forumet der inne, miljøet og hvordan det fungerer, slik som at jeg har kunnskap her inne. Når jeg referer til andre forum referer jeg til Egmonts forum, da det er disse jeg har med å gjøre i jobben min ettersom jeg er ansatt i Story House Egmont. Når evt moderatorer eller administartorer der inne uttaler seg kan det være uavhengig av disse.

Og det stemmer at jeg tidligere har nevnt å bruke AB som en løsning når folk går etter nicket, men dette har jeg sluttet med da det i ettertid viser seg at brukere uansett gjenkjenner personene på skrivemåter, hva de uttaler seg om, og hvordan de fremstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (På 20.2.2023 den 17.10):

Ved en oppgradering av forumet i tidligere år ble dette prøvd ut, men det ble fort tilbakeført nettopp fordi brukerene ønsket å se hvem som hadde likt hva. Vi opplevde en økt forekomst av at nedsettende og frekke innlegg ble likt i mye større grad og det skapte ett veldig negativt miljø her inne. Vi vil derfor heller ikke denne gange gjøre om dette til anonyme likes da vi ønsker å oppfordre til at flest mulig skriver med brukernavn.

 

En knapp som viser begge vil dessverre ikke være mulig å få til slik programvaren er pr i dag.

Er ikke dette et forum som har samme eiere som Kvinneguiden. Jeg tenker dette er noe KG også skulle gjort. At man ikke kan trykke liker uten at nick vises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...