Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #101 Skrevet 20. februar 2023 Kamomille skrev (11 minutter siden): Jeg er så innmari glad det er så mange her som mener at alle skal med, at det er plass til absolutt alle. Hvor er dere?? Idrettslagene skriker etter folk som dere, dere er høyt ønsket og kan sannsynligvis velge og vrake i oppdrag. Frivillige organisasjoner vil gjerne ha dere. Kom og bli med!!! Personlig opplever jeg en kamp hver eneste sesong for å få folk til å være med som trenere, lagledere, materialforvalter, styremedlemmer, kakebakere, draktvaskere og gud vet hva….. Hva har de fire siste engasjementene med dette å gjøre? Nå er vi dessverre heller alt for få som reagerer negativt på treneren her, og jeg vet heller ikke hvorfor du automatisk går ut fra at vi ikke har relevante engasjementer? Må vi sette oss selv opp som gode eksempler her, eller blir det en selvgod skrytende ting å gjøre? Jeg mener det siste. Jeg blir bare irritert av folk som drar frem seg selv til etterfølgelse for andre. For ofte klarer de ikke det uten å fremheve sine glimrende egenskaper. Anonymkode: 1f62d...17b
Kamomille Skrevet 20. februar 2023 #102 Skrevet 20. februar 2023 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Hva har de fire siste engasjementene med dette å gjøre? Nå er vi dessverre heller alt for få som reagerer negativt på treneren her, og jeg vet heller ikke hvorfor du automatisk går ut fra at vi ikke har relevante engasjementer? Må vi sette oss selv opp som gode eksempler her, eller blir det en selvgod skrytende ting å gjøre? Jeg mener det siste. Jeg blir bare irritert av folk som drar frem seg selv til etterfølgelse for andre. For ofte klarer de ikke det uten å fremheve sine glimrende egenskaper. Anonymkode: 1f62d...17b Fordi det er UTROLIG vanskelig å finne engasjerte foreldre som virkelig ønsker å ta i et tak for å lage et fritidstilbud til barn og unge. Jeg går ikke automatisk ut fra at folk ikke har relevante engasjement, men det er dessverre sånn at det er ekstremt vanskelig å fylle opp posisjoner i idrettslag og foreninger. Ikke bare trenere, men også til alt mulig annet som foreldre på et eller annet finurlig vis tror kommer av seg selv. Men jeg lurer oppriktig på hvor alle sammen er - dere som mener at idrettslag skal tilrettelegge for alle, som mener treneren bør gi seg hvis han/hun ikke mestrer å tilrettelegge for alle med ulike utfordringer. For dere vises så altfor sjelden. Hvis alle som her roper om trenerens avgang faktisk selv bidrar inn i barneidretten hver eneste uke som trener og lagleder, så blir jeg veldig veldig glad! For dere er dypt savnet! og ja; materialforvalter, styremedlemmer, kakebakere, draktvaskere, kioskvakter, parkeringsvakter, styremedlemmer osv - dere er også ekstremt vanskelig å få tak i. Så og si ingen melder seg frivillig. Men også dette er viktige oppgaver. Ingen breddeklubb uten materialforvaltere. Ingen drakter uten sponsoravtaler. ingen kiosk uten at noen gidder å sørge for innkjøp hevr uke. Ingen garderober uten at noen gidder å vaske de. Ingen skirenn uten løypekjørere, tidtakere og folk som ordner startnummer. Ingen cup uten parkeringsvakter og kaffekokere. Å shame de som gjør så godt de kan og som faktisk prøver å lage et tilbud fører ingen steds hen. Det gjør det bare enda mer vanskelig å rekruttere frivillige - med det resultatet at tilbudene blir enda dårligere. Tror du det står folk i kø for å ta over det nevnte ballek - partiet? hvis foreldrene i denne saken er så ekstremt misfornøyde, så tipper jeg klubben står med åpne armer og ønsker de velkommen til å bidra inn i dette partiet eller som trenere på et annet parti I fjor var det frivillighetens år - og aldri har det vært så vanskelig å finne frivillige! https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/on7gqj/stiller-ikke-foreldrene-opp-blir-det-ingen-lokal-idrett-saa-enkelt-er-det?fbclid=IwAR0YEnKc4g5_8RXce4V9zCedxUt0GY8SRILeLoqwRdDbFzJmRa-z7MYbJYI https://www.aftenposten.no/oslo/i/KnLnv5/idrettsministeren-bekymret-over-mangel-paa-frivillighet-men-vil-ikke-loenne-trenere https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Xb5lb7/2022-skulle-vaere-frivillighetens-aar-det-ble-et-uaar
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #103 Skrevet 20. februar 2023 Kamomille skrev (16 minutter siden): Fordi det er UTROLIG vanskelig å finne engasjerte foreldre som virkelig ønsker å ta i et tak for å lage et fritidstilbud til barn og unge. Jeg går ikke automatisk ut fra at folk ikke har relevante engasjement, men det er dessverre sånn at det er ekstremt vanskelig å fylle opp posisjoner i idrettslag og foreninger. Ikke bare trenere, men også til alt mulig annet som foreldre på et eller annet finurlig vis tror kommer av seg selv. Men jeg lurer oppriktig på hvor alle sammen er - dere som mener at idrettslag skal tilrettelegge for alle, som mener treneren bør gi seg hvis han/hun ikke mestrer å tilrettelegge for alle med ulike utfordringer. For dere vises så altfor sjelden. Hvis alle som her roper om trenerens avgang faktisk selv bidrar inn i barneidretten hver eneste uke som trener og lagleder, så blir jeg veldig veldig glad! For dere er dypt savnet! og ja; materialforvalter, styremedlemmer, kakebakere, draktvaskere, kioskvakter, parkeringsvakter, styremedlemmer osv - dere er også ekstremt vanskelig å få tak i. Så og si ingen melder seg frivillig. Men også dette er viktige oppgaver. Ingen breddeklubb uten materialforvaltere. Ingen drakter uten sponsoravtaler. ingen kiosk uten at noen gidder å sørge for innkjøp hevr uke. Ingen garderober uten at noen gidder å vaske de. Ingen skirenn uten løypekjørere, tidtakere og folk som ordner startnummer. Ingen cup uten parkeringsvakter og kaffekokere. Å shame de som gjør så godt de kan og som faktisk prøver å lage et tilbud fører ingen steds hen. Det gjør det bare enda mer vanskelig å rekruttere frivillige - med det resultatet at tilbudene blir enda dårligere. Tror du det står folk i kø for å ta over det nevnte ballek - partiet? hvis foreldrene i denne saken er så ekstremt misfornøyde, så tipper jeg klubben står med åpne armer og ønsker de velkommen til å bidra inn i dette partiet eller som trenere på et annet parti I fjor var det frivillighetens år - og aldri har det vært så vanskelig å finne frivillige! https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/on7gqj/stiller-ikke-foreldrene-opp-blir-det-ingen-lokal-idrett-saa-enkelt-er-det?fbclid=IwAR0YEnKc4g5_8RXce4V9zCedxUt0GY8SRILeLoqwRdDbFzJmRa-z7MYbJYI https://www.aftenposten.no/oslo/i/KnLnv5/idrettsministeren-bekymret-over-mangel-paa-frivillighet-men-vil-ikke-loenne-trenere https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Xb5lb7/2022-skulle-vaere-frivillighetens-aar-det-ble-et-uaar Jeg skjønner frustrasjonen veldig godt. Men, nå gjaldt dette denne ene saken så det var det jeg engasjerte meg i her. Jeg syns også at den som har ansvaret for en aktivitet må være den som opplyser og informerer. Jeg syns også at alle skal med, og gjerne med foreldre som støtte og praktisk hjelp. Da må de ansvarlige informere. Og ja, jeg syns foreldre bør bidra mer generelt på alle plan. Anonymkode: 1f62d...17b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå