Gå til innhold

Tenk at de tvang hele Norge til å bruke munnbind så lenge, og så er det ikke noe forskning som støttet at det har god effekt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Men fakta ignorerer du.

Anonymkode: 55c24...425

Hvilken fakta? At de eldre i sverige døde noen måneder før de egentlig skulle? 

Anonymkode: cdb05...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvilken fakta? At de eldre i sverige døde noen måneder før de egentlig skulle? 

Anonymkode: cdb05...84d

…eller at de eldre i Norge fikk noen måneder ekstra, men da alene, forvirret og fortvilt uten å ta farvel med sine kjære?

Anonymkode: 109ed...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Men fakta ignorerer du.

Anonymkode: 55c24...425

Fakta er at de aller fleste vil velge å leve ett år kortere, og heller dø med familien rundt. Enn å ligge alene og døende på et sykehusrom i ett år.

Anonymkode: 8bbf8...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fakta er at de aller fleste vil velge å leve ett år kortere, og heller dø med familien rundt. Enn å ligge alene og døende på et sykehusrom i ett år.

Anonymkode: 8bbf8...16a

Men hva har dette med bruk av munnbind, som denne tråden EGENTLIG handler om?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvilken fakta? At de eldre i sverige døde noen måneder før de egentlig skulle? 

Anonymkode: cdb05...84d

Der fakta som jeg ga deg på den påstanden jeg siterte.

Anonymkode: 55c24...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (22 timer siden):

Men hva har dette med bruk av munnbind, som denne tråden EGENTLIG handler om?!

 

Det var du som stilte spørsmålet om hva alternativet var. Sitat; «Sprenge all kapasitet på sykehus,legevakter og sykehjem? La folk dø som fluer?»

 

Anonymkode: 109ed...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det var du som stilte spørsmålet om hva alternativet var. Sitat; «Sprenge all kapasitet på sykehus,legevakter og sykehjem? La folk dø som fluer?»

 

Anonymkode: 109ed...915

Nei, det har ingenting med å bruke munnbind eller ikke, om folk døde alene på sykehjem. Jeg synes det var utrolig trist at folk døde alene uten sine rundt seg, og synes i etterkant at det var en feil avgjørelse.

Men den evindelige klagingen og sytingen over hvor vanvittig grusomt, umenneskelig og hjerteskjærende det var å måtte bruke munnbind er rett og slett skamfull å høre på. Det viser bare hvor selvsentrerte noen er, det er kun MEG,MEG,MEG det handler om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (12 minutter siden):

Nei, det har ingenting med å bruke munnbind eller ikke, om folk døde alene på sykehjem. Jeg synes det var utrolig trist at folk døde alene uten sine rundt seg, og synes i etterkant at det var en feil avgjørelse.

Men den evindelige klagingen og sytingen over hvor vanvittig grusomt, umenneskelig og hjerteskjærende det var å måtte bruke munnbind er rett og slett skamfull å høre på. Det viser bare hvor selvsentrerte noen er, det er kun MEG,MEG,MEG det handler om. 

For mange var det akkurat det. Grusomt. Å føle at man kveles, eller at man får utslett og astmaanfall, ER grusomt. Og når det da i ettertid viser seg at det mest sannsynlig var gal avgjørelse å tvinge dette på folk, må det være lov å klage.

Hvis du syns det er kjedelig å lese om, dropp å klikke deg inn på trådene. Det er ikke verre enn det. 

Anonymkode: 109ed...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

For mange var det akkurat det. Grusomt. Å føle at man kveles, eller at man får utslett og astmaanfall, ER grusomt. Og når det da i ettertid viser seg at det mest sannsynlig var gal avgjørelse å tvinge dette på folk, må det være lov å klage.

Hvis du syns det er kjedelig å lese om, dropp å klikke deg inn på trådene. Det er ikke verre enn det. 

Anonymkode: 109ed...915

Hva i all verden får du ut av å klage på det nå, føler du deg bedre av det? De gjorde det hele verden mente var best der og da, de gikk ikke inn for å plage enkeltmennesker.

Anonymkode: 55c24...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

For mange var det akkurat det. Grusomt. Å føle at man kveles, eller at man får utslett og astmaanfall, ER grusomt. Og når det da i ettertid viser seg at det mest sannsynlig var gal avgjørelse å tvinge dette på folk, må det være lov å klage.

Hvis du syns det er kjedelig å lese om, dropp å klikke deg inn på trådene. Det er ikke verre enn det. 

Anonymkode: 109ed...915

Å BUHU!!!!Igjen MEG!MEG!MEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (20 minutter siden):

Å BUHU!!!!Igjen MEG!MEG!MEG!

Vet du hva? Neste gang du sliter med noe helsegreier, så håper jeg nesten at noen kommer opp til deg og sier "buhu!!". Du har NULL gangsyn når det gjelder andre. Jeg fikk for eksempel helseerklæring fra legen for å ikke bruke munnbind, men det er det INGEN som brydde seg om! Selv om det var skrevet opp og ned i mente at de som hadde slik helseerklæring, slapp. Vi slapp ikke.

For øvrig - ja. Det er jeg som først og fremst passe på meg selv, så på andre. Hvis du ikke setter deg selv først, er det ingen andre som gjør det. For å følge din tankegang kan vi jo si at disse eldre følge "meg, meg, meg" når hele landet satt innesperret hjemme på grunn av dem, mens de selv spradet rundt på kafe uten munnbind!

Anonymkode: 8bbf8...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (25 minutter siden):

Å BUHU!!!!Igjen MEG!MEG!MEG!

Du er ikke god! 

Det er faktisk greit å kunne kommentere at visse tiltak ikke hadde faglig belegg. Vi som så dette helt i starten ble derimot hysjet ned og hetset. Nå må det faktisk være innafor å kommentere at dette som tiltak ikke var hensiktsmessig eller forholdsmessig.

Anonymkode: cdb05...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Du er ikke god! 

Det er faktisk greit å kunne kommentere at visse tiltak ikke hadde faglig belegg. Vi som så dette helt i starten ble derimot hysjet ned og hetset. Nå må det faktisk være innafor å kommentere at dette som tiltak ikke var hensiktsmessig eller forholdsmessig.

Anonymkode: cdb05...84d

Myndighetene kan faktisk ikke pålegge befolkningen hva som helst, og de burde i hvert fall avsluttet eksperimentet når det kom bevis for at viruset var luftbårent. Noe munnbind ikke beskytter mot.

Anonymkode: cdb05...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Du er ikke god! 

Det er faktisk greit å kunne kommentere at visse tiltak ikke hadde faglig belegg. Vi som så dette helt i starten ble derimot hysjet ned og hetset. Nå må det faktisk være innafor å kommentere at dette som tiltak ikke var hensiktsmessig eller forholdsmessig.

Anonymkode: cdb05...84d

En ting er å mene at ting ikke har faglig belegg, noe vi faktisk ikke visste noe om den gangen.

Noe annet er den utrolige sutringen over hvor fælt det var for MEG,(ergo drit i at det ble gjort for å beskytte de mest sårbare av oss, for JEG kommer først). Skulle tro nesten noen har utviklet Post Traumatisk Stress-syndrom, angst og ødelagte sjelsevner fordi de måtte ha på seg et stakkars munnbind når de var ute blant folk. Dette er to år siden, likevel sutres det som om de ble banket og mishandlet på daglig basis, i hvertfall etter klagingen å bedømme. 

Helt utrolig hvor egoistiske en del er, som ikke klarer å se det store bildet, men kun ser ubehaget de påstår de opplevde i en unntakstilstand der veldig mye var usikkert og verden sto i en situasjon de ikke hadde opplevd siden Spanskesyken for 100 år siden.

Hva om vi opplever en SKIKKELIG krise? Hva om vi (gud forby) skulle bli invadert? Hva hadde klagingen over myndighetene ha bestått av da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Du er ikke god! 

Det er faktisk greit å kunne kommentere at visse tiltak ikke hadde faglig belegg. Vi som så dette helt i starten ble derimot hysjet ned og hetset. Nå må det faktisk være innafor å kommentere at dette som tiltak ikke var hensiktsmessig eller forholdsmessig.

Anonymkode: cdb05...84d

jeg må bare le av dere som sitter hjemme i deres egen stue og tror at dere visste bedre enn ekspertene gjorde på det tidspunktet.

Anonymkode: 55c24...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

jeg må bare le av dere som sitter hjemme i deres egen stue og tror at dere visste bedre enn ekspertene gjorde på det tidspunktet.

Anonymkode: 55c24...425

Det er ikke noe vi sitter og synser om selv altså. Dette er det leger har skrevet, feks en rekke tyske eksperter på feltet, Mats Gilbert og mange mange andre. Dette er altså ikke noen konspifolk, men høyt renomerte leger. 

Anonymkode: cdb05...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er ikke noe vi sitter og synser om selv altså. Dette er det leger har skrevet, feks en rekke tyske eksperter på feltet, Mats Gilbert og mange mange andre. Dette er altså ikke noen konspifolk, men høyt renomerte leger. 

Anonymkode: cdb05...84d

Mats Gilbert var ikke i mot masker, han ønsket noe annet enn kirurgiske munnbind, han ønsket påbud av FFP2 masker i Norge i 2021, godt støttet av tyske eksperter.

Anonymkode: 55c24...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Mats Gilbert var ikke i mot masker, han ønsket noe annet enn kirurgiske munnbind, han ønsket påbud av FFP2 masker i Norge i 2021, godt støttet av tyske eksperter.

Anonymkode: 55c24...425

Ja, fordi kirurgiske masker ikke virker mot luftsmitte, som covid er. Derfor hadde påbudet om munnbind ikke noen hensikt smittevernsmessig og inget belegg i vitenskapen. Skulle myndihetene påbudt noe som virket mot luftsmitte så hadde de påbudt masker - det hadde faktisk vært forståelig og med evidens vitenskapelig. 

 

Den viktigaste smittevegen for koronaviruset er luftsmitte. Kirurgiske munnbind hindrar ikkje luftsmitte, seier Gilbert. Han er også er professor ved Universitetssjukehuset Nord-Noreg.

Viss me først skal dekke til ansiktet, så må me bruke meir effektive masker, som faktisk stoppar luftsmitte, seier Gilbert

Anonymkode: cdb05...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...