Anonym bruker Skrevet 14. februar 2023 #1 Skrevet 14. februar 2023 Regner de etter siste lønninger hvor man jobbet 100%. Har vært på AAP til nå og jobbet 30%. Årslønn i 100% er over 6G. Hvis jeg blir ufør hva får jeg da? 66% av 6G? Får man feriepenger da, eller likt utbetalt hver mnd? Anonymkode: ffb60...38d
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2023 #2 Skrevet 14. februar 2023 Om årslønn er over 6G får du 66% av 6G ja. Du får ikke feriepenger, samme utbetaling 12 mnd i året. Men 20. juni er skattefri og desember har halv skatt. Husk å sjekke forsikringene dine også, både private og via jobb. Penger fra forsikring kommer utenom. Anonymkode: 87ea0...90e
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2023 #3 Skrevet 14. februar 2023 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Om årslønn er over 6G får du 66% av 6G ja. Du får ikke feriepenger, samme utbetaling 12 mnd i året. Men 20. juni er skattefri og desember har halv skatt. Husk å sjekke forsikringene dine også, både private og via jobb. Penger fra forsikring kommer utenom. Anonymkode: 87ea0...90e Takk ja, har forsikringer også. Vet du hvordan det blir? Når man går over til 100 % ufør? Per nå får jeg utbetalt mnd beløp på forsikring, som dekker opp for 60%. Det står at ved varig uførhet betales alt ut i enkelt utbetaling. Vil det si summen som står i forsikringspapirer minus det en alt har fått? Opphører mnd utbetalinger da? Anonymkode: ffb60...38d
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2023 #4 Skrevet 14. februar 2023 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Takk ja, har forsikringer også. Vet du hvordan det blir? Når man går over til 100 % ufør? Per nå får jeg utbetalt mnd beløp på forsikring, som dekker opp for 60%. Det står at ved varig uførhet betales alt ut i enkelt utbetaling. Vil det si summen som står i forsikringspapirer minus det en alt har fått? Opphører mnd utbetalinger da? Anonymkode: ffb60...38d Det må du lese i vilkårene for din forsikring. Anonymkode: 74440...14e
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2023 #5 Skrevet 14. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det må du lese i vilkårene for din forsikring. Anonymkode: 74440...14e Jeg vet, men står ikke klart der. Står bare engangsbeløp hvis varig ufør. Ikke om det beløpet som står blir da minus det en har fått, men det er kanskje logisk? Anonymkode: ffb60...38d
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2023 #6 Skrevet 14. februar 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg vet, men står ikke klart der. Står bare engangsbeløp hvis varig ufør. Ikke om det beløpet som står blir da minus det en har fått, men det er kanskje logisk? Anonymkode: ffb60...38d Jeg hadde ikke tenkt at det var logisk. Anonymkode: 3084d...d3b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2023 #7 Skrevet 14. februar 2023 Beregningspu kreft ditt er den dagen du ble sykmeldt. Der står i APP-vedtaket ditt. Det er som regel gjennomsnittet av de tre siste årene før du ble sykmeldt. Du kan be om å få en foreløpig beregning hos Nav. Anonymkode: 0f87e...c94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå