Gå til innhold

2 av barna mine klarer aldri å sovne på kvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli rimelig sliten og desperat! Han ene bruker melatomin, men får det ikke i han hvis han ikke spiser kvelds. 10 år, angst for medisiner... pleier å kneke tabletten i maten.. når han ikke får melatomin da roer han seg ikke før midnatt 😢

Han andre er 5. Sovner ikke før 22-22:30

What to do? 

Anonymkode: 1fb30...7af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For lite aktivitet dagtid.

Skrevet
Mrs Remington skrev (3 minutter siden):

Nei. De er på skolen og i bhg hele dagen. Masse ute. Vi var ute i dag og. 

Skrevet
Mrs Remington skrev (5 minutter siden):

Tull. Datteren min er ute omtrent hele dagene men har slitt med søvnen siden hun ble født. Hun går på melatonin. Hadde hun ikke tatt det, hadde hun ikke sovnet før 3 tiden på natten hvis vi er heldige. Og ett mareritt å få opp. Ja søvn hygiene er prøvdt 

Anonymkode: 57a81...86b

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg begynner å bli rimelig sliten og desperat! Han ene bruker melatomin, men får det ikke i han hvis han ikke spiser kvelds. 10 år, angst for medisiner... pleier å kneke tabletten i maten.. når han ikke får melatomin da roer han seg ikke før midnatt 😢

What to do? 

Vi bruker å ta melatonin i vann.. har kapsler som vi åpner opp og tømmer i 2 cm med vann ca. Det du og kan gjør er å ta det på noe han liker? En skje med syltetøy, yougurt eller lignende?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tull. Datteren min er ute omtrent hele dagene men har slitt med søvnen siden hun ble født. Hun går på melatonin. Hadde hun ikke tatt det, hadde hun ikke sovnet før 3 tiden på natten hvis vi er heldige. Og ett mareritt å få opp. Ja søvn hygiene er prøvdt 

Samme her. Han på 5 har vært umulig å roe siden han ble født

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vi bruker å ta melatonin i vann.. har kapsler som vi åpner opp og tømmer i 2 cm med vann ca. Det du og kan gjør er å ta det på noe han liker? En skje med syltetøy, yougurt eller lignende?

På resept?  Vi har fått tabletter.. knuser de og gjemmer de i mat. Men han spiser nesten ikke heller 😔 han på 5 får ikke melatomin 😔

Skrevet

Samme her. Han på 5 har vært umulig å roe siden han ble født

Det er helt grusomt. Den dagen hun fikk melatonin første gang kom hun inn til meg og ropte.. mamma mamma, eg har sovet hele natten 😄😄 hun var så glad og blid og så fornøyd

Skrevet

På resept?  Vi har fått tabletter.. knuser de og gjemmer de i mat. Men han spiser nesten ikke heller 😔 han på 5 får ikke melatomin 😔

Ja på resept. Vi har kapsler da hun ikke tar tabeletter. Bare ta det med legen og si at det går ikke. Vi fikk de på blåresept til henne. Melatonin douglas heter de. Er myyye bedre enn de tabelettene de har kommet med. Jeg går også på de på egen resept. 

Skrevet

Det er helt grusomt. Den dagen hun fikk melatonin første gang kom hun inn til meg og ropte.. mamma mamma, eg har sovet hele natten 😄😄 hun var så glad og blid og så fornøyd

Så fantastisk ❤️ ja, det er grusomt. Har 5 barn.. men bare 2 sliter med søvn 

Skrevet

Ja på resept. Vi har kapsler da hun ikke tar tabeletter. Bare ta det med legen og si at det går ikke. Vi fikk de på blåresept til henne. Melatonin douglas heter de. Er myyye bedre enn de tabelettene de har kommet med. Jeg går også på de på egen resept. 

Tusen tusen takk for tips

Skrevet

Så fantastisk ❤️ ja, det er grusomt. Har 5 barn.. men bare 2 sliter med søvn 

Jeg har 2 og eldste slet en del nå i ungdoms årene så hun fikk en periode får å komme i rytmen igjen. Søvn er så viktig og spesielt skolebarn. Jeg slet og med søvnen når jenta aldri sov og våknet mange ganger i løpet av natta.. 

Skrevet

Tusen tusen takk for tips

Bare hyggelig ❤️ håper det ordner seg, hvis ikke prøv med flytende melatonin.. mener man får kjøpt det på kiwi men og helsekost

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Bare hyggelig ❤️ håper det ordner seg, hvis ikke prøv med flytende melatonin.. mener man får kjøpt det på kiwi men og helsekost

Har sendt melding til fastlegen ❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg har 2 og eldste slet en del nå i ungdoms årene så hun fikk en periode får å komme i rytmen igjen. Søvn er så viktig og spesielt skolebarn. Jeg slet og med søvnen når jenta aldri sov og våknet mange ganger i løpet av natta.. 

Ja, søvn er veldig viktig. Bra dere fikk hjelp ❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

What to do? 

Syns ikke det var så veldig seint. 

Her hjelper det at jeg leser faktabøker på sengekanten. Da sovner 10 åringen fort. 

Hva med at dere alle får en kveldstur før kveldsmaten? Få brukt kroppen litt? 

Anonymkode: c4289...46d

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Her hjelper det at jeg leser faktabøker på sengekanten. Da sovner 10 åringen fort. 

Du syns ikke det er seint for en 5 åring å sovne 22:30? 

HI, prøv flytende melatonin og ha i ett glass ett eller annet på kvelden. Gi det til begge to. Holdt på sånn her og til jeg ga min melatonin. Ble en helt annen verden 

Anonymkode: 4a3fa...1a9

Skrevet
Mrs Remington skrev (13 timer siden):

🤪

Anonymkode: e3f3f...992

Skrevet

Melatonin finnes også som spray. Både dråper og spray har raskere virketid enn tabletter, og kan være mindre skummelt enn tabletter for et barn med angst. Kjenner ikke til kapsler.

Dråper kan man også få på resept, men blå resept krever diagnose. 

Søvn er viktig! Dere blir slitne alle sammen slik det er nå. 

Anonymkode: 0dab1...6cc

Skrevet

Melatonin kan også bestilles fra iherb i gummigodis. 

Anonymkode: 4a3fa...1a9

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg er alene med 4, de to yngste legger seg kl.18³⁰

Men takk for tips

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Herregud, dette grenser til enten arrogant eller idioti. Tror du virkelig ikke man har forsøkt absolutt alt? Du forstår ikke problemet. 

Anonymkode: 4996d...d94

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Herregud, dette grenser til enten arrogant eller idioti. Tror du virkelig ikke man har forsøkt absolutt alt? Du forstår ikke problemet. 

Anonymkode: 4996d...d94

Her mottar du et råd og så kaller du det for arroganse. Vel, kanskje du bør søke råd annet sted dersom du synes slik? Mennesker bruker tiden sin på deg og så er du frekk tilbake.

Skrevet
Mrs Remington skrev (30 minutter siden):

Her mottar du et råd og så kaller du det for arroganse. Vel, kanskje du bør søke råd annet sted dersom du synes slik? Mennesker bruker tiden sin på deg og så er du frekk tilbake.

Jeg er hi. d94 er ikke meg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er hi. d94 er ikke meg.

Vel, du svarte som om du ER HI ved å fortelle at alt er forsøkt og at man ikke har forstått problemet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...