Gå til innhold

Ble kontaktet av annen mor i klassen til barnet mitt (barneskole)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun mente at barnet mitt er irritert på hennes barn og ville finne årsaken. Jeg tok en prat med barnet mitt og det viser seg at hn blir dratt inn i noe hn ikke ønsker (forstyrrelser i klasserommet). Ga tilbakemelding til den andre moren. Etterpå ble jeg bedt om at mitt barn kontakter rektor dersom det plager hn slik. Jeg svarte bare at tilbake at hun heller fikk ta problematikken med eget barn, som er den som forstyrrer klassen. 

Fikk til svar: Da ser jeg ingen annen mulighet enn å ta det med skolen.

Er jo riktig det - hun får jo selv ta opp problemer med skolen, og ikke be min 9 åring om å ta det opp? Etterpå satt jeg og tenkte: Hva skjedde nå? 

Noen som skjønner mer enn meg? 🤷‍♀️

Anonymkode: f3e3c...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes ut som ei som har lite å finne på. Så lenge ditt barn ikke er delaktig får hun nå ta det med skolen da?

Anonymkode: c9e8e...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du var altfor samarbeidsvillig med denne moren - «irritert» på hennes barn? Det er snakk om 9-åringer …det er å lage en storm i et vannglass…Hun kan ta det opp både med rektor, kontaktlærer og helsesøster hvis kjernen i problemstillingen er at hennes barn opplever at mitt barn er irritert på hennes barn… 

Anonymkode: f71ba...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Synes du var altfor samarbeidsvillig med denne moren - «irritert» på hennes barn? Det er snakk om 9-åringer …det er å lage en storm i et vannglass…Hun kan ta det opp både med rektor, kontaktlærer og helsesøster hvis kjernen i problemstillingen er at hennes barn opplever at mitt barn er irritert på hennes barn… 

Anonymkode: f71ba...cbc

Enig - blir uansett rart å gå videre med saken (som en trussel) når hennes eget barn er den utløsende årsak til problemet. Skjønner meg ikke på personer som mener at andre skal løse dems problemstillinger og hun mente altså at mitt barn skulle kontakte rektor, når det er hennes barn som har problemet 🤷‍♀️ For så å konkludere med at hun skal kontakte rektor, men da mer som en "trussel". Må jo innrømme at jeg driter litt i hvem hun kontakter :fnise:

Anonymkode: f3e3c...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Høres ut som hennes barn har utfordringer med noe, og at ditt barns (helt naturlige) irritasjon oppleves som en avvisning av hennes barn. Det er noe under her som er veldig sårt på et eller annet vis. Hun virker ikke som den med mest selvinnsikt, kanskje.

Uansett: Ikke ditt problem!

Anonymkode: 90f37...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får jo ta det med skolen da, og ved å si det på en måte som formidlet advarsel eller trussel, så er ikke det der en mor jeg umiddelbart ville hatt nær meg. Syns du sto fint i dette. 

Anonymkode: 65260...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...