Gå til innhold

Uanmeldt besøk en søndag formiddag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare høre litt med dere her. Vi har ingen små barn vi må stå opp med, og sover gjerne derfor litt lenge i helgene når vi kan. På søndag ringte det på, kl 10:30. Vi hørte dørklokka, men vi gadd ikke stå opp. Litt seinere på dagen får jeg en melding fra venninna mi, som virker litt irritert for at jeg ikke var hjemme. Hun kjørte datteren til et arrangement, og måtte slå i hjel litt tid. Derfor ville hun vente hos meg. Jeg svarte at vi ikke hadde stått opp, noe hun hadde skjønt. 

Jeg kunne aldri ha funnet på å stikke innom folk på en søndag formiddag, uten å ha avtalt på forhånd. Mulig jeg er spesiell, men likevel. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 9f406...a5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke noe galt i det? Hun ringte på, ingen svarte, hub dro. Hvorfor er det et problem?

Anonymkode: 5494b...45f

Skrevet

Du går glipp av mye i livet hvis du snur døgnet og nekter spontanitet.

Anonymkode: 9a699...34f

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Må bare høre litt med dere her. Vi har ingen små barn vi må stå opp med, og sover gjerne derfor litt lenge i helgene når vi kan. På søndag ringte det på, kl 10:30. Vi hørte dørklokka, men vi gadd ikke stå opp. Litt seinere på dagen får jeg en melding fra venninna mi, som virker litt irritert for at jeg ikke var hjemme. Hun kjørte datteren til et arrangement, og måtte slå i hjel litt tid. Derfor ville hun vente hos meg. Jeg svarte at vi ikke hadde stått opp, noe hun hadde skjønt. 

Jeg kunne aldri ha funnet på å stikke innom folk på en søndag formiddag, uten å ha avtalt på forhånd. Mulig jeg er spesiell, men likevel. Hva tenker dere? 

Jeg synes det står respekt av de som fortsatt tør å ringe på en dør uanmeldt. Det hadde jeg aldri turt. 

Anonymkode: f113b...a66

Skrevet
17 minutes ago, Anonym bruker said:

Enig. Jeg slipper ingen inn på uanmeldt besøk og kunne aldri funnet på å gjøre det selv heller.

Anonymkode: 148ba...343

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Du går glipp av mye i livet hvis du snur døgnet og nekter spontanitet.

Den lever jeg fint med 😄 Er ofte spontan selv om jeg ikke står tidlig opp på sønda'n ......

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Er vel ikke noe galt i det? Hun ringte på, ingen svarte, hub dro. Hvorfor er det et problem?

Det er ikke et problem, men sms en hun sendte virket irritert. 

Skrevet

Jeg er så glad jeg vokste opp på en tid uten mobiltelefoner og hvor det å ringe på hos noen var den mest naturlige ting i verden. Sånn som samfunnet vårt er blitt hvor man omtrent må søke i tre eksemplarer for å ringe på til sin venninne er en tragedie. 

Anonymkode: f0a54...ca9

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Korte meldinger på dns virker ofte irritert hvis du har litt dårlig  samvittighet.

Skrevet

Jeg hadde heller ikke dratt på besøk til folk på en søndag før klokka 12. Å bli irritert fordi hun ikke fikk vente hos deg HI, er jo hennes problem. 

Det er ingenting å blir irritert for, jeg hadde ikke brydd meg. 

Skrevet

Ser ikke problemet. Var jo langt på dag. Er jo bare å la vær å åpne

Anonymkode: 8337f...6ac

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ser ikke problemet. Var jo langt på dag. Er jo bare å la vær å åpne

Anonymkode: 8337f...6ac

Jeg åpnet jo ikke, og det var det hun var irritert for tydeligvis.....

Skrevet

Hadde blitt glad for overraskelsesbesøk av en venninne søndag formiddag. Hadde laget kaffe til oss og budt på et brødskive. Det tar et minutt å dra på seg ei joggebukse og en ullgenser 🥳

Anonymkode: b3e31...3bb

Skrevet

Jeg elsker uanmeldt besøk. HVorfor skal ikke en god venninne få komme inn og slå av en prat over en kopp kafe og en brødskive en søndags formiddag? Syns du høres sur og prippen ut.

Anonymkode: 19a76...34a

Skrevet

Voksne folk som ringer på hos andre kl 10.30 en søndag har en feilkobling i hodet. 

Jeg sover også lenge på søndager, og det hjelper ikke at "folk går jo igjen hvis ingen åpner". Poenget er at hvorfor dra å vekke folk uten avtale? Jeg kobler ut ringeklokke mi, så jeg vet ikke om noen, voksne eller barn, ringer på her. 

Anonymkode: 8a8d3...08c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er vel helst for venninnen det ble et problem, hvilket venninnen virkelig ikke burde bli sur for. Man har ikke plikt på å være hjemme eller åpne. Om vedkommende hadde sendt en kjapp sms kunne jo besøket blitt hyggelig.

Anonymkode: a3c3d...d7b

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg elsker uanmeldt besøk. HVorfor skal ikke en god venninne få komme inn og slå av en prat over en kopp kafe og en brødskive en søndags formiddag? Syns du høres sur og prippen ut.

Anonymkode: 19a76...34a

Men da passer det for deg, da elsker du det. Det gjør ikke jeg. Og jeg er langt ifra sur og prippen, jeg liker bare ikke uanmeldt besøk spesielt en søndags formiddag. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva skrev hun som fikk deg til å tenke at hun virket litt irritert? 

Brødrene mine kan få lov til å dukke opp uanmeldt, også tidligere ennå 10:30, men ingen andre. Hater ellers uanmeldt besøk, særlig på den tiden av døgnet. 

Anonymkode: 16807...9fc

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 7.2.2023 den 10.21):

Hva skrev hun som fikk deg til å tenke at hun virket litt irritert? 

Brødrene mine kan få lov til å dukke opp uanmeldt, også tidligere ennå 10:30, men ingen andre. Hater ellers uanmeldt besøk, særlig på den tiden av døgnet. 

Anonymkode: 16807...9fc

Hun skrev: Var innom deg, men du var ikke hjemme. Du var sikkert ikke stått opp, noe jeg burde ha visst. Satte meg bare i bilen utenfor **** og ventet på *****.

Skrevet

Det er helt merkelig hvordan samfunnet har blitt, og personlig savner jeg spontaniteten ved å dra på besøk til folk uten å "søke om audiens" på forhand. Vi har blitt ett mye kaldere samfunn, og det er ikke merkelig at vi har mye mer ensomhet enn vi hadde før. Når det er sagt så må den som drar på uanmeldt besøk være forberedt på og godta bomtur uten sure miner hvis det ikke passer eller man møter stengt dør. Jeg husker med glede søndagene i barndommen da vi ofte dro på spontane besøk til familievenner eller familie, og man var alltid velkommen hvis folk var hjemme uansett om de kun hadde vann å by på. Jeg gjør også dette nå og er særlig bevist på å lære barna mine at ikke alt må planlegges, og heldigvis tenker vennene mine og familien min på samme måte.

Anonymkode: ef4e8...225

Skrevet

Vær gjerne spontan, men 10.30 en søndagsmorgen er for tidlig for besøk uansett. 

Anonymkode: b6c31...ecc

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 7.2.2023 den 9.26):

Din analyse av hennes sms er ikke hennes problem.

Anonym bruker skrev (På 7.2.2023 den 9.45):

Jeg åpnet jo ikke, og det var det hun var irritert for tydeligvis.....

Det er fortsatt bare noe du tror

Anonym bruker skrev (På 7.2.2023 den 10.08):

Det er vel helst for venninnen det ble et problem, hvilket venninnen virkelig ikke burde bli sur for. Man har ikke plikt på å være hjemme eller åpne. Om vedkommende hadde sendt en kjapp sms kunne jo besøket blitt hyggelig.

Anonymkode: a3c3d...d7b

Ingen har skrevet at hun ble sur. HI skrev at hun VIRKET irritert, ikke at hun VAR det. Ingen har påstått at man har plikt til noe heller

Anonym bruker skrev (På 7.2.2023 den 10.27):

Hun skrev: Var innom deg, men du var ikke hjemme. Du var sikkert ikke stått opp, noe jeg burde ha visst. Satte meg bare i bilen utenfor **** og ventet på *****.

Virker mer som en beklagelse enn en irritert melding. «Sorry at jeg forstyrret, jeg burde ha visst at du sov. Venter et annet sted…»

Men snart kommer kanskje en oppdatering hvor hun bekrefter at hun ble sur?

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Din analyse av hennes sms er ikke hennes problem.

Det er fortsatt bare noe du tror

Ingen har skrevet at hun ble sur. HI skrev at hun VIRKET irritert, ikke at hun VAR det. Ingen har påstått at man har plikt til noe heller

Virker mer som en beklagelse enn en irritert melding. «Sorry at jeg forstyrret, jeg burde ha visst at du sov. Venter et annet sted…»

Men snart kommer kanskje en oppdatering hvor hun bekrefter at hun ble sur?

Det kommer jo an på hvordan man tolker det. Venninnen min er en type som står opp klokka 8 hver dag, for å få noe ut av dagen som hun sier. Hun vet veldig godt at jeg ikke gjør det samme, så jeg har ingen dårlig samvittighet for at jeg ikke stod opp. Ikke sikkert hun ble sur, men hun sier gang på gang at hun ikke skjønner hvorfor jeg vil sove så lenge og ikke utnytte dagen. Hun om det, jeg liker fremdeles å sove så lenge jeg vil. Vi er forskjellige der og det er greit. Så at jeg ikke åpnet døra er for meg ingen problem, men ut fra slik jeg kjenner min venninne så virket hun snurt ja. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Alt uanmeldt er frekt i mine øyne. Da er det jo nesten umulig å si nei selv om det ikke egentlig passer. 

Anonymkode: f71b6...c8f

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det kommer jo an på hvordan man tolker det. Venninnen min er en type som står opp klokka 8 hver dag, for å få noe ut av dagen som hun sier. Hun vet veldig godt at jeg ikke gjør det samme, så jeg har ingen dårlig samvittighet for at jeg ikke stod opp. Ikke sikkert hun ble sur, men hun sier gang på gang at hun ikke skjønner hvorfor jeg vil sove så lenge og ikke utnytte dagen. Hun om det, jeg liker fremdeles å sove så lenge jeg vil. Vi er forskjellige der og det er greit. Så at jeg ikke åpnet døra er for meg ingen problem, men ut fra slik jeg kjenner min venninne så virket hun snurt ja. 

Jeg står opp mellom 8 og 9 hver dag i helgene. Ikke for å få ler ut av dagen, men fordi jeg våkner så tidlig. Jeg ser derfor på 10.30 som ganske langt på dag egentlig. Klokken 10 er den grensen jeg har for å ringe til folk feks.

Hun virket ikke snurt for meg. Selv om hun ikke forstår at du ønsker å sove bort halve søndagen, så er hun ikke sur, irritert eller snurt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...