Gå til innhold

Pleier dere å avtale og ikke føle opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent skulle komme på lunsj forrige uke. Avtalt og alt eneste ikke klokkeslett, men dagen gikk og hørte ingenting verken før eller på dagen. Vanlig? 

Anonymkode: 454ff...f35

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

En bekjent skulle komme på lunsj forrige uke. Avtalt og alt eneste ikke klokkeslett, men dagen gikk og hørte ingenting verken før eller på dagen. Vanlig? 

Hva tror du selv er vanlig?

Anonymkode: cc872...4e2

Skrevet

Jeg kan glemme slikt. Greit med en bekreftelse hvor man også avtaler tid, hvis ikke sitter jo begge passive uten å gjøre noe. Avtaler man tirsdag, ikke noe klokkeslett, og ingen følger opp, så blir det jo ikke noe av. Her har begge hatt problemer med å følge opp vel?

Anonymkode: 7d9c4...243

Skrevet

Føle hva da?

Anonymkode: 78bbb...3e8

Skrevet

Når man har en slik løs avtale må man avtale klokkeslett når det nærmer seg. Om lunsjen skal være hjemme hos en av dem og det var den personen som tok initiativet/inviterte har den et lite ekstra ansvar for å følge opp slik at gjesten vet avtalen fortsatt står ved lag. Det er uansett fort gjort å glemme i en hektisk hverdag så begge har ansvar for å følge det opp.

Anonymkode: 2eb1c...6c2

Skrevet

I dette tilfellet bør verten sende melding 1-2 dager før og spørre om det passer f.eks. kl. 12 på tirsdag.

Når det er sagt, ville jeg som gjest ha sendt melding kvelden i forveien og spurt når det passer at jeg kommer i morgen, hvis jeg ikke hadde hørt noe.

Skrevet

Jeg legger forresten alle avtaler inn i kalender - med påminnelse, og synes personer som ikke holder avtaler er irriterende.

Skrevet

Nei, det pleier jeg ikke. Jeg anser det derimot ikke som gjestens ansvar å følge opp. Hvis noen skal komme på lunsj til meg, er det sjølvsagt jeg som tar kontakt med tidspunkt. 

Anonymkode: dbbae...c80

Skrevet

Hvis verten aldri kommer med et tidspunkt regner jeg det som avlyst.

Anonymkode: 63604...8f8

Skrevet

Jeg følger alltid opp, men hvis verten ikke kommer tilbake med tidspunkt tenker jeg at det ikke passer likevel. Dette er den som inviterer sitt ansvar, helt og holdent. 

Anonymkode: e28e6...7db

Skrevet

Avtale uten klokkeslett er ikke ferdig avtale, det er en løs avtale som kan brytes. Jeg forventer ikke at alle kan når jeg kan når avtalen ikke er satt.  Har en flytende avtale med vennnine hver fredag... den overholdes sjelden av en eller begge.

Før mobilens tid gjorde man skikkelige avtaler og man holdts eg til den. Nå er det plutselig akseptabelt å sende meldinger rett før om man er forsinket eller ikke kan.

Hvorfor avtaler du ikke tidspunkt før den dagen? ihvertfall dagen før?

Anonymkode: ca34d...d80

Skrevet

Sannsynligvis gikk vedkommende og ventet på en melding fra deg om når han/hun skulle komme, altså klokkeslett. Det er vanlig at vertskapet tar kontakt når avtalen er så løs, så her er det faktisk du som har latt være å høre fra deg. Er det vanlig synes du?

Anonymkode: 81915...8c5

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det er ikke vanlig å ikke oppgi klokkeslett når man inviterer, nei. 

Skrevet

Hvis jeg var invitert til noen på lunsj hadde jeg nok forventet at de kom tilbake til meg med et klokkeslett. Dog ville jeg nok sendt en melding dagen før for å bekrefte selv hvis jeg ikke hadde hørt noe. 

Skrevet

Som vert så ville jeg jo tenkt at det var jeg som skulle tatt kontakt når det nærmet seg med et klokkeslett. Jeg ville jo ikke sittet med hendene i fanget og ventet på at gjesten skulle spørre når det passer med besøk. Som gjest ville jeg blitt gående og vente og om vi ikke var veldig nære og fortrolige, som en bekjent sjelden er, så ville jeg synes at det var litt ubehagelig å måtte ta kontakt og spørre om jeg fortsatt er ønsket på besøk og ev. når. Jeg ville kanskje kamuflert det litt med en melding om jeg skulle ta med meg noe, men først og fremst er det vertens ansvar å ta initiativet, tenker jeg. Det var vel du, HI, som burde latt høre fra deg? 

Skrevet

Det er vertinnens oppgave å følge opp en sånn løselig avtale, selv om det selvfølgelig ikke er ulovlig for den mulige gjesten å ta initiativ heller. Men jeg hadde nok gått og ventet på at vertinnen tok kontakt, og det er jo så enkelt som å sende en melding. Hadde jeg ikke hørt noe, hadde jeg tenkt at det ikke blir noe av likevel.

Anonymkode: ee761...310

Skrevet

Takk for svar! 

Skrevet

Hvorfor valgte du å ikke avtale klokkeslett?

Anonymkode: 602e3...0dc

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor valgte du å ikke avtale klokkeslett?

Anonymkode: 602e3...0dc

Det var vel en ny test da.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk for svar! 

Hva tenker du om svarene da? Tar du selvkritikk? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Ja, hvis du ikke sier når vedkommende skal komme, så er det helt naturlig at hun/han ikke kommer...

Anonymkode: e6e54...333

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva tenker du om svarene da? Tar du selvkritikk? 

Tar til meg svarene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tar til meg svarene. 

Og tenker at alt er den bekjente sin feil?

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Føle hva da?

Anonymkode: 78bbb...3e8

Føle seg snurt, er vel essensen her ...

Anonymkode: e6e54...333

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tar til meg svarene. 

Hva betyr det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...