Gå til innhold

Er jeg en altfor ettergivende mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vi brukte slik dusjskjerm som vi satte på barnas hode. Da får de ikke noe vann i fjeset når de vasker håret. Min yngste brukte den til han var 8 år. Bare et tips.

Er for øvrig helt enig med deg! 

Anonymkode: a2510...59a

Tusen takk for støtten. 

Her fungerer dessverre ikke den skjermen, har prøvd det meste 😔

Anonymkode: b6f2a...61d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det vel liten grunn til å ta til deg hans meninger om deg som mor.

Anonymkode: 94209...83d

Jeg er veldig usikker på meg selv. Og når han er så bastant så blir jeg enda mer usikker 😔

Skrevet

Men altså - barnets far "liker ikke å bli kontrollert", men skal selv drive kontroll og kadaverdisiplin overfor små barn? Tror han DE liker det? Han scorer nok ganske lavt på empati, da.

Jeg har ellers aldri hørt om noen voksne som ikke klarer å dusje og vaske håret, selv om jeg kjenner til mange barn som har hatet det. Så jeg tror vi kan slå fast at dette er et problem som løser seg selv, på linje med å ikke tisse i buksa mer. Å bli utsatt for tvang på veien dit, vil bare komplisere prosessen.

Tusen takk for støtte. Det er så godt å høre at min magefølelse/ mammafølelse stemmer ❤️

Far klarer ikke å se seg selv utenfra, han ser ikke sammenhengen. Klarer ikke å sette "seg i andres sko"

Skrevet
On 1/30/2023 at 1:01 PM, Anonym bruker said:

Gutten min hater å vaske håret, han er 5 år. Han er livredd når jeg vasker håret i dusjen. Nå har vi funnet en løsning som fungerer helt supert.

Han står lent over vasken, jeg vasker håret som en frisør og alt går knirkefritt.

Far mener at jeg ikke skal la han få bestemme dette. Han mener jeg må tvinge han til å dusje håret som normale mennesker 

gjør slik dere vil dere :) men med tiden må han venne seg til dusjen igjen

Anonymkode: 09ebe...163

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Jeg er veldig usikker på meg selv. Og når han er så bastant så blir jeg enda mer usikker 😔

Men du vet jo hva du selv løser dette med når han ikke er til stede. Ser du for deg å begynne å ta imot råd fra en fyr med Aspergers, altså, og korrigere din egen metode, når du allerede får det til å funke uten de rådene?

Noe annet jeg ikke skjønner er hvorfor du forteller ham alt dere gjør hjemme. Han trenger ikke vite detaljer om hvordan du steller barnet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Far klarer ikke å se seg selv utenfra, han ser ikke sammenhengen. Klarer ikke å sette "seg i andres sko"

Kanskje du bare skal bestemme deg én gang for alle for at du ikke hører på ham. Hvis han ikke kan sette seg i andres sko, bør han ikke ha nære relasjoner til noen. I alle fall ikke til hjelpeløse individer som små barn...

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Kanskje du bare skal bestemme deg én gang for alle for at du ikke hører på ham. Hvis han ikke kan sette seg i andres sko, bør han ikke ha nære relasjoner til noen. I alle fall ikke til hjelpeløse individer som små barn...

Det er ikke lett. Han er meget bestemt og mener jeg bør være mer autoritær. Ofte merker jeg selv at jeg ikke alltid er den strenge moren jeg bør være. Men det er ikke lett å være alene og vite hva som er best alltid. 

Skrevet

Men du vet jo hva du selv løser dette med når han ikke er til stede. Ser du for deg å begynne å ta imot råd fra en fyr med Aspergers, altså, og korrigere din egen metode, når du allerede får det til å funke uten de rådene?

Noe annet jeg ikke skjønner er hvorfor du forteller ham alt dere gjør hjemme. Han trenger ikke vite detaljer om hvordan du steller barnet. 

Det er pga gutten er lei seg for at faren ikke vasker håret på min måte. Derfor spurte jeg faren om hvorfor han ikke kunne hjelpe gutten. Da ble han oppgitt på meg. Jeg MÅ vise hvem som bestemmer her i huset. Jeg må ikke godta dumme påfunn fra barna. Men jeg er ikke enig i at jeg ikke skal hjelpe barna. 

Han truer barna når de er hos han, med at hvis de ikke lyer da må de rett hjem til mamma. Han sender ungene rett på rommet hvis de gjør noe "feil". Det mener jeg at ikke er rett. Men det kan jeg selvsagt ikke korrigere han på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ja 🧡

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Det er pga gutten er lei seg for at faren ikke vasker håret på min måte. Derfor spurte jeg faren om hvorfor han ikke kunne hjelpe gutten. Da ble han oppgitt på meg. Jeg MÅ vise hvem som bestemmer her i huset. Jeg må ikke godta dumme påfunn fra barna. Men jeg er ikke enig i at jeg ikke skal hjelpe barna. 

Han truer barna når de er hos han, med at hvis de ikke lyer da må de rett hjem til mamma. Han sender ungene rett på rommet hvis de gjør noe "feil". Det mener jeg at ikke er rett. Men det kan jeg selvsagt ikke korrigere han på. 

Dette gjør at jeg ville bedt om råd fra barnevernet, for det han holder på med skader ungene.

Han har tydeligvis ingen respekt for deg, så jeg tror det må fagpersoner inn for å veilede ham. Alternativt bør han kanskje ikke ha annet enn dagsamvær.

Han har en diagnose som enten alene eller med personligheten hans gjør at han ikke har begrep om hvordan forholde seg til barn på en ordentlig måte. Han trenger å lære det om han skal være en noenlunde ok far.

Anonymkode: 41b86...831

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Det er ikke lett. Han er meget bestemt og mener jeg bør være mer autoritær. Ofte merker jeg selv at jeg ikke alltid er den strenge moren jeg bør være. Men det er ikke lett å være alene og vite hva som er best alltid. 

Å herre gud, grow a vagina!

Om han er bestemt eller ikke - det betyr da ikke at noen trenger å HØRE på han?!! Masse mennesker er bestemte på at jorda er flat, men siden de tar feil, så legger jeg ingen vekt på deres bastante utsagn.

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

JO, det kan du da virkelig korrigere han på.

Og han trenger jo omfattende hjelp og rådgivning hvis han skal ha samvær med ungene uten tilsyn, du skjønner det, sant? Det du beskriver her er jo en drittsekk... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor MÅ han det? Ingen regel/lov som sier det. ;) :) 

Anonymkode: 6788a...9a5

Skrevet

«Den strenge moren du bør være»?!

ingen bør være streng, det er misforstått. Tydelig når det trengs, og konsekvent ja. Men ellers er kjærlighet og å se og høre barnet viktigst. ❤️ Finne måter de kan være trygge, som du har gjort med hårvasken!!

Skrevet

«Den strenge moren du bør være»?!

ingen bør være streng, det er misforstått. Tydelig når det trengs, og konsekvent ja. Men ellers er kjærlighet og å se og høre barnet viktigst. ❤️ Finne måter de kan være trygge, som du har gjort med hårvasken!!

❤️❤️ så godt å høre!  Er det jeg prøver på ❤️

Skrevet

Hvorfor MÅ han det? Ingen regel/lov som sier det. ;) :) 

Nei, si det 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

JO, det kan du da virkelig korrigere han på.

Og han trenger jo omfattende hjelp og rådgivning hvis han skal ha samvær med ungene uten tilsyn, du skjønner det, sant? Det du beskriver her er jo en drittsekk... 

Jeg har prøvd. Han blir rasende og sur i flere dager. Vanskeligere å samarbeide med. Ungene elsker å være med han så tenker at de har det godt der

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Å herre gud, grow a vagina!

Om han er bestemt eller ikke - det betyr da ikke at noen trenger å HØRE på han?!! Masse mennesker er bestemte på at jorda er flat, men siden de tar feil, så legger jeg ingen vekt på deres bastante utsagn.

Jeg prøver å ikke høre. Men når jeg er veldig usikker på meg selv så blir det sånn. Det går inn på meg ubevisst 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2.2.2023 den 11.00):

Jeg har prøvd. Han blir rasende og sur i flere dager. Vanskeligere å samarbeide med. Ungene elsker å være med han så tenker at de har det godt der

Du tenker at de har det GODT? Hos en som truer dem, sender dem på rommet og lar dem få såpe i øynene uten å tenke ut en løsning på det?

At han blir sur er jo hans problem.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2.2.2023 den 11.25):

Jeg prøver å ikke høre. Men når jeg er veldig usikker på meg selv så blir det sånn. Det går inn på meg ubevisst 

Hvorfor er du så veldig usikker på deg selv? Hvem har hjernevasket deg...?

Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 53ae8...4a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2.2.2023 den 11.00):

Ungene dine har jo ikke noe annet valg enn å forsøke å late som om de har det bra, for hvis de ikke later som det, da klikker det for far som blir helt urimelig.

Mtp. diagnose bør du snakke med bv om rådgivning.

At du er så redd barnefar at du ikke tør snakke med ham om sunne grenser i barnas oppdragelse, det er skummelt - for da vil barna dine vokse opp og tro at du er enig i fars urimelighet.

Tror du 5-åringen har det godt hos far når han må dusje på en måte som gjør ham redd? Eller når far truer ungene om de ikke militært følger hans ønsker?

Snakk med fvk og/eller bv, Hi, for du trenger støtte i hvordan forholde deg til barnas far, for dine barns beste.

Skrevet

Hvorfor er du så veldig usikker på deg selv? Hvem har hjernevasket deg...?

Jeg vet ikke.. ble slått mye som barn. Oppvokst med en svært kontrollerende mor.. blitt veldig usikker på meg selv 

Skrevet

Ungene dine har jo ikke noe annet valg enn å forsøke å late som om de har det bra, for hvis de ikke later som det, da klikker det for far som blir helt urimelig.

Mtp. diagnose bør du snakke med bv om rådgivning.

At du er så redd barnefar at du ikke tør snakke med ham om sunne grenser i barnas oppdragelse, det er skummelt - for da vil barna dine vokse opp og tro at du er enig i fars urimelighet.

Tror du 5-åringen har det godt hos far når han må dusje på en måte som gjør ham redd? Eller når far truer ungene om de ikke militært følger hans ønsker?

Snakk med fvk og/eller bv, Hi, for du trenger støtte i hvordan forholde deg til barnas far, for dine barns beste.

Barna har nedtelling til de skal til far. Når de ser han så blir de veldig glad, løper mot han og klemmer han. 

5 åringen får ikke såpe i øynene hos far. Han vasker håret i dusjen der. 

Derfor tror jeg de har det godt der. De ønsker svært gjerne å være med far

Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 53ae8...4a5

Så bra 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...