Gå til innhold

Sendt hjem fra barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Utrolig sur og hissig du er. 

Anonymkode: 01d9b...d56

Ut i fra hvordan hun svarer, så er det ikke vanskelig å skjønne hvorfor hi ble ringt etter i stedet for å få beskjed med en gang.

Anonymkode: abf20...36e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her inne får du aldri medhold🙊

Anonymkode: e633f...e17

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Anbefalingen fra fhi gjelder jo diaré med eller uten oppkast, ikke en enkelt episode med oppkast. I tillegg står det "bør", ikke "skal". Derfor tror jeg ikke barnehagen kan kreve at foreldrene venter 48 timer. Jeg tror de bare kan oppfordre til det.

Anonymkode: 157eb...30b

Det er greit at det står bør, men den regelen er jo til alles beste om den overholdes. En gang er det min unge som spyr, en annen gang er det en annens unge. Ingen av oss har vel så veldig lyst på flere runder oppkast enn strengt nødvendig. Så det handler jo ganske mye om solidaritet. Jeg prøver å beskytte andres unger mot smitte og så håper jeg at de gjør det samme igjen. Det gagner alle i det lange løp. Det krever selvsagt at det må noen neser ut av noen navler og det kan jo være en krevende operasjon. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (26 minutter siden):

Det er greit at det står bør, men den regelen er jo til alles beste om den overholdes. En gang er det min unge som spyr, en annen gang er det en annens unge. Ingen av oss har vel så veldig lyst på flere runder oppkast enn strengt nødvendig. Så det handler jo ganske mye om solidaritet. Jeg prøver å beskytte andres unger mot smitte og så håper jeg at de gjør det samme igjen. Det gagner alle i det lange løp. Det krever selvsagt at det må noen neser ut av noen navler og det kan jo være en krevende operasjon. 

Jeg er helt enig i at man bør la bær å sende unger i barnehagen kort tid etter at de har kastet opp på grunn av omgangssyke. Det jeg lurte på var om de har lov til å kreve at barnet blir hentet og særlig i et tilfelle der det ikke var sannsynlig at det dreide seg om omgangssyke.

Skrevet

Jeg hadde glatt gjort det samme som deg, det er lov å bruke hodet, ikke stirre seg blind på en regel.

Oppkast kun 1 gang, uten diare, er IKKE det jeg kaller omgangssyke.  

Skrevet

Blir helt målløs av å lese sånne holdninger ..vet dere at det kan være en unge på samme avdeling som har en nedsatt immunforsvar av forskjellige grunner? At deres barn kasta en gang og har kanskje en mild forløp betyr IKKE at barnet ikke er smittsom. FHI lager ikke retningslinjer ut av det blå.  Kanskje på tide å tenke litt utenom sin egen lille boble ?..

Anonymkode: 27f59...a80

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Det har aldri jeg opplevd verken med meg selv eller barnet mitt som jeg har hatt i 11 år.

Anonymkode: 584e2...0c7

Vel, det har jeg opplevd flere ganger og eldstemann er 17

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Kasta opp en eneste gang og det var det?? 
Jeg har opplevd flere ganger at mitt barn har kasta opp en gang, og så vært helt fin etterpå. Når du kan spy, og spise 3 skiver med nugatti etterpå så er det ikke omgangssyke. Man kjenner sitt barn best selv, og de få timene var da virkelig ikke noe å kicke på

Anonymkode: 75ddf...b8e

Og unger kaster opp sånn uten videre? Jo unger kan fint kaste opp en gang og være i fin form etterpå. En av mine tre gjør ofte det- og vi vet at det er omgangssyke da han har greid å smitte minst et annet familiemedlem som har blitt skikkelig dårlig hver gang! Min bror var likedan.

Og de timene var noe å kikke på. I tillegg var det oppdragelse av deg som foresatt! Du er svært selvsentrert! Hva om din unge smitter noen andre? Noen med dårlig immunforsvar? Eller barn der en av foreldrene feks er kreftsyk? Eller en ansatt som har barn eller andre nære som ikke burde få det?

De burde selvsagt stoppet deg da du leverte. Men det var sikkert litt hektisk og de tenkte ikke på hvor lenge han hadde vært hjemme. Heldigvis ringte de da de oppdaget det.

Håper du har lært til neste gang!

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Det har aldri jeg opplevd verken med meg selv eller barnet mitt som jeg har hatt i 11 år.

Anonymkode: 584e2...0c7

Det betyr ikke at det ikke kan skje 

Anonymkode: 17cfb...4bb

Skrevet
Ticox skrev (4 timer siden):

Jeg hadde glatt gjort det samme som deg, det er lov å bruke hodet, ikke stirre seg blind på en regel.

Oppkast kun 1 gang, uten diare, er IKKE det jeg kaller omgangssyke.  

Da burde du lese deg opp

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Anbefalingen fra fhi gjelder jo diaré med eller uten oppkast, ikke en enkelt episode med oppkast. I tillegg står det "bør", ikke "skal". Derfor tror jeg ikke barnehagen kan kreve at foreldrene venter 48 timer. Jeg tror de bare kan oppfordre til det.

Bo det kan bhg kreve faktisk 

en enkelt episode kan også bety omgangssyke 

Skrevet

Jeg ville fortalt da jeg leverte i barnehagen at oppkastet var bare den ene gangen og at der dermed ikke er omgangssyke. 

Anonymkode: ba236...fe9

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville fortalt da jeg leverte i barnehagen at oppkastet var bare den ene gangen og at der dermed ikke er omgangssyke. 

Det hjelper jo ingenting.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det hjelper jo ingenting.

Det har hjulpet de gangene jeg har gjort det

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 26.1.2023 den 22.13):

Det kan gint være omgangssyken 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 26.1.2023 den 22.13):

Sønnen min har hatt omgangssyke hvor han bare kastet opp én gang og ellers var i fin form. Ingen diaré heller. Jeg ble smittet av han og kastet opp hele natten.

Anonymkode: c4a79...6b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...