Gå til innhold

Barnet mitt har alltid vært ekstremt varm av seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han svetter derfor mye i løpet av en dag. Han er 5 år. Han lukter tilogmed hvis jeg ikke dusjer han ofte nok. Må dusje annenhver dag. Han går tynt kledd året rundt. Men nå begynte jeg å bli bekymret.. er det normalt?  Faresignal? Han har vært sånn hele livet. Ekstremt varmblodig 

Anonymkode: e003a...b48

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Han svetter derfor mye i løpet av en dag. Han er 5 år. Han lukter tilogmed hvis jeg ikke dusjer han ofte nok. Må dusje annenhver dag. Han går tynt kledd året rundt. Men nå begynte jeg å bli bekymret.. er det normalt?  Faresignal? Han har vært sånn hele livet. Ekstremt varmblodig 

Noen innspill? 

Skrevet

Nest eldste her er også sånn. Gikk barbeint inne om vinteren fra babytiden av, og trengte aldri mer enn tynne klær under en tynn kjeledress da de var ute for å leke i barnehagen i flere timer i mange minusgrader. Nå er han 18 år og bor et år helt nord i landet pga skole og har for første gang faktisk hatt behov for ullundertøy og boblejakke 😅 Det er ikke noe galt med ham, han bare er sånn.

Anonymkode: a29cd...1fa

Skrevet

Noen er bare varmere av seg. Hvordan kroppstemperatur har han normalt sett? Min sønn er alltid varm, men ligger på 36,6 i temp. 
 Men hadde ett barn i bhg der jeg jobbet som alltid hadde 38-38,5 i normal temp. Da ble det slått litt alarm og han ble utredet

Anonymkode: e97a5...4fa

Skrevet

Sånn er gutten min også, er 6 år nå. Nekter å gå med ullundertøy, tar alltid av genseren når han er inne. Ute så har han genser, tynn lue og vinterdress. Er aldri kald. Går ofte i sånne tynne Hummel joggedresser, eller jeans og collegegenser. 

Anonymkode: 527a3...3bd

Skrevet

Jeg har to barn. En kald og en varm. De sitter i stua sammen og ser på film nå. En i t-skjorte og shorts og den andre i ullgenser og pledd. De har alltid vært sånn så jeg har tenkt at det er normalvarianter. Jeg er varm av meg selv. Har alltid gått barbeint i huset hele året og bruker sjelden votter. Først nå som jeg er over overgangsalderen har jeg begynt å bli kald på hender og føtter og det er veldig uvant for meg å trenge tøfler og votter. 

Anonymkode: fe62d...552

Skrevet

Så godt å høre at det er flere ❤️. Var bhg som var bekymret.. noe jeg aldri har vært fordi han har alltid vært varm

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Nest eldste her er også sånn. Gikk barbeint inne om vinteren fra babytiden av, og trengte aldri mer enn tynne klær under en tynn kjeledress da de var ute for å leke i barnehagen i flere timer i mange minusgrader. Nå er han 18 år og bor et år helt nord i landet pga skole og har for første gang faktisk hatt behov for ullundertøy og boblejakke 😅 Det er ikke noe galt med ham, han bare er sånn.

Høres jo ut som alle andre mennesker

Anonymkode: 47e4e...580

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Høres jo ut som alle andre mennesker

Nei, definitivt ikke. Det var/er på et slikt nivå at vi/han alltid har fått mange kommentarer på det. Han skiller seg klart ut fra resten av oss i både husstanden, storfamilien og venner med barn. Vi har fått høre det fra barnehagen, ansatte på SFO og lærere osv. Her vi bor pleier han å gå med vanlig genser og uten lue/votter midt på vinteren og er varm og god, mens vi andre har på boblejakke, lue og votter og kan synes det er kaldt. Nå blir det sjeldent under 5-6 kuldegrader her vi bor, så da han kom til et sted med 20-25 kuldegrader måtte han faktisk kle på seg litt han også. 

Skrevet

Har og et barn som er varm av seg, mens jeg pakker meg inn i varme klær og ulltøfler inne når det er kaldt ute..

Anonymkode: f659e...69f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, definitivt ikke. Det var/er på et slikt nivå at vi/han alltid har fått mange kommentarer på det. Han skiller seg klart ut fra resten av oss i både husstanden, storfamilien og venner med barn. Vi har fått høre det fra barnehagen, ansatte på SFO og lærere osv. Her vi bor pleier han å gå med vanlig genser og uten lue/votter midt på vinteren og er varm og god, mens vi andre har på boblejakke, lue og votter og kan synes det er kaldt. Nå blir det sjeldent under 5-6 kuldegrader her vi bor, så da han kom til et sted med 20-25 kuldegrader måtte han faktisk kle på seg litt han også. 

Ok. Normalt der jeg kommer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...