Gå til innhold

Dere som har hatt konfirmant, eller skal ha

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skrev heller ingenting.

Kom noe på vips direkte til henne, noe på vips til gubben og noe til meg. Helt greit, vi overførte bare til sparekonto, og lot selvfølgelig noe stå igjen også (hun kjøpte seg noen ting hun ønsket seg).

Anonymkode: 7e090...9f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Stusselig med vipps.. 

Anonymkode: 2e42b...e2a

Trenger ikke være stusselig med vipps enn med penger. Man leverer jo konfirmasjonskort med personlig hilsen og ønsker for dagen også om man bruker vipps. Da jeg gjorde det så skrev jeg både dikt og personlige ting til konfirmanten og nedenfor hvem det var fra skrev jeg "Gave er vippset". 

Anonymkode: 11c3e...b48

Skrevet

Noen ga kontanter, noen Vipps og noen hadde satt penger i fond.Alle ga et fint kort. Vi skrev ingenting i invitasjonen.

Vi åpnet ikke gavene før etter konfirmasjonen, i familien har folk veldig forskjellig økonomi og vi ønsket ikke at det skulle bli ubehagelig for noen å se eventuell forskjell i gaver og beløp.

Anonymkode: bf36d...0bf

Skrevet

DnB har en løsning for de som ikke har skattbar inntekt. Og så begynner hun å jobbe neste år

Anonymkode: 8473a...9d3

Hva heter den løsningen? Lyst til å sjekke det, men fant det ikke på DNB sine nettsider. Alltid fint å lære noe nytt, kanskje det er noe for sønnen min.

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hva heter den løsningen? Lyst til å sjekke det, men fant det ikke på DNB sine nettsider. Alltid fint å lære noe nytt, kanskje det er noe for sønnen min.

Den gang het det BLU

Skrevet

Vi har faktisk ikke bankfilial i byen vår, og må kjøre i 11 mil for å komme til en bank. Så det er ikke noe ‘bare’ ved det😅

Anonymkode: 8b531...560de

Har dere meny og kiwi, så får man sette inn penger der 😉

Anonymkode: aa286...36d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi har faktisk ikke bankfilial i byen vår, og må kjøre i 11 mil for å komme til en bank. Så det er ikke noe ‘bare’ ved det😅

Anonymkode: 8b531...560

Du kan sette inn penger på Kiwi, trenger ikke bank til det.

Anonymkode: d5b80...ed7

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Har dere meny og kiwi, så får man sette inn penger der 😉

Anonymkode: aa286...36d

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi har ikke Kiwi her. Tror dere seriøst at jeg ikke vet dette?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

DnB har en løsning for de som ikke har skattbar inntekt. Og så begynner hun å jobbe neste år

Selvfølgelig kan man ha BSU uten inntekt, men så lurt er det jo ikke. Man går jo glipp av skattefradraget. 

Anonymkode: ed1ca...356

Skrevet

Når man bor på så små steder at det ikke er bankfilial, er det som regel begrenset med ulike matbutikker også. Jeg bodde før i en bygd der det kun var Coop Marked, og nærmeste andre butikk lå 7-8 mil unna. Jeg skjønner ikke helt poenget med å ikke forstå at folk faktisk vet hva som finnes av alternativer der de selv bor.

Anonymkode: 7e061...d89

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Kiwi butikkene har bank i butikk, du tar med pengene til butikken, de putter dem i maskinen og -voila- de er på konto. Men du har kanskje ikke Dnb, og det er nok ikke Kiwi heller før 11 mil, da er det nok vanskelig. 

Anonymkode: 14262...14e

Skrevet

Hvis noen spør kan dere ytre ønsker. Og hvis noen spør om kontonr kan dere oppgi det. Ellers er jo helst konfirmasjonsgaver av større symbolsk verdi og ikke ønskelistebasert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...