Gå til innhold

Dere som har hatt konfirmant, eller skal ha

Anbefalte innlegg

Har konfirmant i mai. Hun ønsker seg mest penger. Tenker da på kontanter, det er vel ikke så vanlig lenger? Kan man skrive i innbydelsen at "ved pengegave kan pengene settes inn på dette kontonummeret", eller vil det virke frekt? Hva har dere gjort? Har man ønskeliste? Eneste som jeg veit som kommer til å gi gave er oldemor til jenta. 

Anonymkode: e6515...623

Fortsetter under...

Annonse

Vi skrev ingenting, men nesten alle sendte på Vipps likevel. Unntaket var mine foreldre og svigers som spurte om kontonummer og overførte penger dit. Vi har opprettet en egen konto for dette formålet, en sparekonto, som da er skilt fra brukskontoen deres. 

Anonymkode: 7e061...d89

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Mye kjekkere for dem å få kontanter. Alle våre har fått kontanter - er jo bare å sette dem i banken etterpå. 

Anonymkode: 89448...c93

Og våre foretrekker vipps siden de aldri bruker kontanter. Ungdommer er forskjellige de også.

Anonymkode: 7e061...d89

I tillegg til vanlig innbydelse, lagde vi en FB-gruppe som vi inviterte gjestene til. Der ble det opplyst om hvilket nummer de kunne bruke hvis de ønska å gi penger. Da hadde de bare med seg et kort til feiringen. Men noen ga kontanter også, det går bra det. Sønnen min ble skikkelig gira av å se en helt nytrykket tusenlapp! 

Anonymkode: 04b15...90f

Annonse

De som ville gi penger spurte om kontonummer eller brukte Vipps. Vi skrev ikke noe i invitasjonen.

Hvorfor er det stusselig med Vipps? Tror ikke min ungdom syntes det var stusselig. Hun ønsket seg penger.

Anonymkode: fb8d0...3f5

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Mye kjekkere for dem å få kontanter. Alle våre har fått kontanter - er jo bare å sette dem i banken etterpå. 

Anonymkode: 89448...c93

Vi har faktisk ikke bankfilial i byen vår, og må kjøre i 11 mil for å komme til en bank. Så det er ikke noe ‘bare’ ved det😅

Anonymkode: 8b531...560

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Vi opprettet en BSU i forkant, og overførte til den etterhvert som Vipps kom inn. Har konfirmant i år også, og kommer til å gjøre det samme da

Anonymkode: 8473a...9d3

Ungdom i den alderen har sjelden skattbar inntekt, er det ikke da dumt å bruke av BSU-kvoten?

Anonymkode: bf36d...0bf

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ungdom i den alderen har sjelden skattbar inntekt, er det ikke da dumt å bruke av BSU-kvoten?

Anonymkode: bf36d...0bf

DnB har en løsning for de som ikke har skattbar inntekt. Og så begynner hun å jobbe neste år

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Vi opprettet en BSU i forkant, og overførte til den etterhvert som Vipps kom inn. Har konfirmant i år også, og kommer til å gjøre det samme da

Bsu var vel ikke så lurt? Best å vente til ungdommen tjener egne penger. Da får man igjen mye penger på skatten hvert år. 

Anonymkode: 63b90...c9f

Jeg skjønner heller ikke hvorfor vipps liksom skal være stusslig. For vår del er kontanter vanskelig. Ungdommene bruker ikke det (ikke jeg heller, forresten), og det er ikke "bare" å sette det i banken. Som en annen har nevnt så har ikke vi bankfilial i bygda. Vi har riktignok ikke 11 mil til nærmeste filial, bare 4,5, men den har svært begrensede åpningstider. Så det ville bety at jeg eller mannen må ta fri fra jobb, ungdommen må bes fri fra skolen og det vil jo fort gå et par timer når man "bare" skal sette inn disse pengene. Jeg synes det er utrolig lettvint å få vipps eller penger rett inn på konto.

Jeg ville aldri ha skrevet kontonummer i invitasjonen da. Jeg ville ventet til folk eventuelt spurte, og oppgitt det da.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Her var det mest penger, og litt på Vipps. Egentlig var det greiest med penger, vi satte alt inn på sparekontoen kommende uke i banken. Kjempeenkelt

Anonymkode: e12ee...b72

Penger som i kontanter🤦‍♀️

Anonymkode: e12ee...b72

Vi skrev ingenting. Begge fikk det meste i kontanter, noe de syns var topp. Den ene gangen i deres liv de kan holde mye penger i hånden. Med eldste satt jeg de inn på en konto jeg hadde i dnb siden det kun var meg som hadde en konto der og som en kunne sette inn i på posten. Yngste satte de inn selv siden hun da kunne sette de inn i bank i butikk, hun måtte gjøre det i flere omganger men gikk helt fint. 

Anonymkode: 526a7...401

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...