Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #1 Skrevet 31. desember 2022 Vi er så heldige å ha mange venner. Flere enn vi kan invitere til fest hjemme. Så for å velge ut 12 stk som vi inviterte, så valgte vi rett og slett dem som har gjort noe for oss dette året. Dem vi har spist hjemme hos og som har invitert oss med på ting. Poenget mitt? Jo, man må selv bidra for å bli invitert. Anonymkode: a4e74...03f
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #2 Skrevet 31. desember 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Vi er så heldige å ha mange venner. Flere enn vi kan invitere til fest hjemme. Så for å velge ut 12 stk som vi inviterte, så valgte vi rett og slett dem som har gjort noe for oss dette året. Dem vi har spist hjemme hos og som har invitert oss med på ting. Poenget mitt? Jo, man må selv bidra for å bli invitert. Anonymkode: a4e74...03f Egoistisk dere da. Anonymkode: 54534...18f
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #4 Skrevet 31. desember 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Egoistisk dere da. Anonymkode: 54534...18f Vennskap går begge veier. Yte for å nyte. Anonymkode: a4e74...03f
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #5 Skrevet 31. desember 2022 Jeg har ikke bedt noen hjem til meg i år. Men jeg har støttet flere i løpet av året på andre måter, støttet i kriser, hjulpet på andre måter når venner har trengt det. Å be hjem til en fest eller be med på konsert, det er enkelt, det er uforpliktende. Er det eneste kriteriet ditt, HI, så kan du bli negativt overrasket om du en dag plutselig skulle trenge nære venner. Anonymkode: c4089...331
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #6 Skrevet 31. desember 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke bedt noen hjem til meg i år. Men jeg har støttet flere i løpet av året på andre måter, støttet i kriser, hjulpet på andre måter når venner har trengt det. Å be hjem til en fest eller be med på konsert, det er enkelt, det er uforpliktende. Er det eneste kriteriet ditt, HI, så kan du bli negativt overrasket om du en dag plutselig skulle trenge nære venner. Anonymkode: c4089...331 Jeg har mange nære venner. Venner jeg ikke har vært hjemme hos det siste året er ikke de nærmeste. Anonymkode: a4e74...03f
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #7 Skrevet 31. desember 2022 For meg er ikke vennskap det samme som å gjøre opp regnskap. Har veldig gode venner som ikke har anledning til å invitere hjem eller yte tjenester. De er uansett flotte folk jeg mer enn gjerne tilbringer tid med❤️ Også her hos meg Anonymkode: 6a9a5...c84
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #8 Skrevet 31. desember 2022 Med andre ord dere er litt for opptatt av status, og mener de som ikke har plass eller økonomi til å invitere til selskap heller ikke kan forvente å bli invitert til andre. Vennskap handler om mye mer enn det å invitere og å bli invitert. Anonymkode: df521...6fd
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #9 Skrevet 31. desember 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Med andre ord dere er litt for opptatt av status, og mener de som ikke har plass eller økonomi til å invitere til selskap heller ikke kan forvente å bli invitert til andre. Vennskap handler om mye mer enn det å invitere og å bli invitert. Anonymkode: df521...6fd Man kan invitere hjem på vafler eller pølser i brød. Det klarer alle. Men om man aldri selv inviterer hjem prioriteres man ikke som gjester hos oss. Hvordan kan man være nære venner om man ikke besøker hverandre forstår jeg ikke. Anonymkode: a4e74...03f
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #10 Skrevet 31. desember 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Man kan invitere hjem på vafler eller pølser i brød. Det klarer alle. Men om man aldri selv inviterer hjem prioriteres man ikke som gjester hos oss. Hvordan kan man være nære venner om man ikke besøker hverandre forstår jeg ikke. Anonymkode: a4e74...03f Det er mange årsaker til at noen ikke kan ha besøk hjemme. Et ganske vanlig eksempel er at den ene partneren er kronisk du. Man kan treffe hverandre mange andre plasser enn hjemme. Hvem jeg ser på som nære venner har ingenting med hvor vi treffes eller om vi treffes i det hele tatt. Gode venner er de man kan ha gode samtaler med, som man kan stole på og som kan hjelpe om man trenger det. Man kan ha gode venner man ikke treffer, men bare snakker med på telefon eller bare chatter med. En av mine beste venninne treffer jeg stort sett bare ute når vi går tur sammen. Anonymkode: 50719...246
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #11 Skrevet 31. desember 2022 *kronisk syk Anonymkode: 50719...246
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #12 Skrevet 31. desember 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det er mange årsaker til at noen ikke kan ha besøk hjemme. Et ganske vanlig eksempel er at den ene partneren er kronisk du. Man kan treffe hverandre mange andre plasser enn hjemme. Hvem jeg ser på som nære venner har ingenting med hvor vi treffes eller om vi treffes i det hele tatt. Gode venner er de man kan ha gode samtaler med, som man kan stole på og som kan hjelpe om man trenger det. Man kan ha gode venner man ikke treffer, men bare snakker med på telefon eller bare chatter med. En av mine beste venninne treffer jeg stort sett bare ute når vi går tur sammen. Anonymkode: 50719...246 Hvilken sykdom skulle medføre at partner ikke kan ha besøk hjemme? Anonymkode: a4e74...03f
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #13 Skrevet 31. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvilken sykdom skulle medføre at partner ikke kan ha besøk hjemme? Anonymkode: a4e74...03f Du bør heller spørre deg selv: Hvorfor ligger verdien i vennskap ved å bli invitert på besøk hjemme hos folk? Det er en merkelig standard Anonymkode: 6a9a5...c84
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. desember 2022 #14 Skrevet 31. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvilken sykdom skulle medføre at partner ikke kan ha besøk hjemme? Anonymkode: a4e74...03f De fleste vil jeg tro. Det handler om overskudd og hva man kan prioritere når man står i noe tøft. Mange av mine aller nærmeste venner har ikke besøkt meg siden i sommer. Vi bor i forskjellige byer og er likevel nære.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #15 Skrevet 31. desember 2022 Jeg tenker det er en helt grei måte å prioritere på. Det er jo ikke som at fordi man inviterer til romjulsselskap er det det eneste man har gjort for vennene sine det året. Anonymkode: 38032...a3d
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #16 Skrevet 31. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er mange årsaker til at noen ikke kan ha besøk hjemme. Et ganske vanlig eksempel er at den ene partneren er kronisk du. Man kan treffe hverandre mange andre plasser enn hjemme. Hvem jeg ser på som nære venner har ingenting med hvor vi treffes eller om vi treffes i det hele tatt. Gode venner er de man kan ha gode samtaler med, som man kan stole på og som kan hjelpe om man trenger det. Man kan ha gode venner man ikke treffer, men bare snakker med på telefon eller bare chatter med. En av mine beste venninne treffer jeg stort sett bare ute når vi går tur sammen. Anonymkode: 50719...246 Det er veldig få som har sykdommer som gjør det umulig å invitere noen hjem på et helt år. Da er de gjerne for syke til å dra på besøk også. Jeg kjenner ingen som faktisk ikke har kunnet invitere, men jeg kjenner flere som ikke prioriterer det. Anonymkode: 38032...a3d
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #17 Skrevet 31. desember 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Det er veldig få som har sykdommer som gjør det umulig å invitere noen hjem på et helt år. Da er de gjerne for syke til å dra på besøk også. Jeg kjenner ingen som faktisk ikke har kunnet invitere, men jeg kjenner flere som ikke prioriterer det. Anonymkode: 38032...a3d Er man så syk at man ikke har overskudd til å rydde og vaske hjemme, kan man fortsatt ha overskudd til å dra på besøk til noen. Jeg vil ikke ha besøk når det ser bomba ut hjemme hos meg, noe det har gjort for det meste det siste året. Anonymkode: fa392...12b
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #18 Skrevet 31. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Er man så syk at man ikke har overskudd til å rydde og vaske hjemme, kan man fortsatt ha overskudd til å dra på besøk til noen. Jeg vil ikke ha besøk når det ser bomba ut hjemme hos meg, noe det har gjort for det meste det siste året. Anonymkode: fa392...12b Det har da ikke så mye å si om det ser litt bomba ut. Hvis det stopper deg fra å ha besøk hjemme i et helt år er du enten alt for opptatt av fasade eller du trenger seriøst hjelp for å holde hjemmet rent og ryddig nok til at det er trygt for barn å bo der.. Anonymkode: 38032...a3d
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #19 Skrevet 31. desember 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det er veldig få som har sykdommer som gjør det umulig å invitere noen hjem på et helt år. Da er de gjerne for syke til å dra på besøk også. Jeg kjenner ingen som faktisk ikke har kunnet invitere, men jeg kjenner flere som ikke prioriterer det. Anonymkode: 38032...a3d Jeg kjenner flere som har ønsket, men ikke har kunnet. Er partneren for syk til at man kan ha besøk hjemme, har man gjerne selv et enda større behov for å bli bedt ut på noe. Selv om den man bor med ikke har helse til å dra i besøk har man gjerne behov for selv å komme ut litt Anonymkode: 50719...246
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #20 Skrevet 31. desember 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg kjenner flere som har ønsket, men ikke har kunnet. Er partneren for syk til at man kan ha besøk hjemme, har man gjerne selv et enda større behov for å bli bedt ut på noe. Selv om den man bor med ikke har helse til å dra i besøk har man gjerne behov for selv å komme ut litt Anonymkode: 50719...246 Det er jo synd gor de få det gjelder, men det er ikke morsomt måtte være den som tar initiativ, inviterer, betaler, lager mat og ordner hver gang i flere år. De "syke" må nok innse at andre også har behov. Noen ganger må de "sterke" ta hensyn til seg selv og sørge for å pleie den delen av nettverket sitt som har vilje og evne til å stille opp for dem også. Hi har sikkert truffet de vennene som aldri inviterer også i løpet av året. Denne gangen var det noen andres tur. Anonymkode: 38032...a3d
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #21 Skrevet 31. desember 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Det er jo synd gor de få det gjelder, men det er ikke morsomt måtte være den som tar initiativ, inviterer, betaler, lager mat og ordner hver gang i flere år. De "syke" må nok innse at andre også har behov. Noen ganger må de "sterke" ta hensyn til seg selv og sørge for å pleie den delen av nettverket sitt som har vilje og evne til å stille opp for dem også. Hi har sikkert truffet de vennene som aldri inviterer også i løpet av året. Denne gangen var det noen andres tur. Anonymkode: 38032...a3d Nettopp. Og ja, det har jeg. Har gått turer og gått på kafé, men jeg setter enda mer pris på en middagsinvitasjon. Eller å bli invitert på ost og vin en fredagskveld. Når vi i går inviterte 12 mennesker på tre retter med vinpakke ville det vært rart å ikke invitere dem som også inviterer oss. Vennskap er ikke veldedighet. Når det er sagt er det helt ok å invitere til noe rimeligere. Det er også helt ok å bli bedt om å ta med egen vin. Men det er ikke ok å aldri åpne døra selv, og samtidig forvente å bli invitert til andre. Anonymkode: a4e74...03f
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #22 Skrevet 31. desember 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har mange nære venner. Venner jeg ikke har vært hjemme hos det siste året er ikke de nærmeste. Anonymkode: a4e74...03f Det er sikkert greit for deg, men det er ingen problemer med å holde på nære vennskap på andre måter og å møtes på andre måter. Om man har vært hjemme hos hverandre siste år eller ikke sier i seg selv ikke nødvendigvis noe om hvor nær man står noen, selv om det gjør det for deg. Helt greit at du har det slik, jeg ville bare påpeke at det er andre måter å gjøre det på også. Og som sagt, man kan få seg noen overraskelser hvis man plutselig står i motgang, sykdom eller annen livskrise og vennskap tidligere har vært basert på et "regnskap". Anonymkode: c4089...331
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #23 Skrevet 31. desember 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er mange årsaker til at noen ikke kan ha besøk hjemme. Et ganske vanlig eksempel er at den ene partneren er kronisk du. Man kan treffe hverandre mange andre plasser enn hjemme. Hvem jeg ser på som nære venner har ingenting med hvor vi treffes eller om vi treffes i det hele tatt. Gode venner er de man kan ha gode samtaler med, som man kan stole på og som kan hjelpe om man trenger det. Man kan ha gode venner man ikke treffer, men bare snakker med på telefon eller bare chatter med. En av mine beste venninne treffer jeg stort sett bare ute når vi går tur sammen. Anonymkode: 50719...246 Veldig enig med deg. Og mange kronisk syk synes det er godt å gå ut til andre når man først har en så bra dag at man orker å være sosial. Som kronisk syk ser man sin egen stue mer enn nok, et sceneskifte gjør ofte veldig godt. Anonymkode: 5f342...f33
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #24 Skrevet 31. desember 2022 Lurer mest på om du holder denne bokføringen i excel, i en notatbok eller på et lite papirstykke i lommeboka di? 🥳 Anonymkode: 8ebed...430
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2023 #25 Skrevet 1. januar 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Lurer mest på om du holder denne bokføringen i excel, i en notatbok eller på et lite papirstykke i lommeboka di? 🥳 Anonymkode: 8ebed...430 Den holder jeg i hjertet. Hvem av våre venner bryr seg så mye om oss at de tar arbeidet og kostnaden med å åpne hjemmet sitt for oss. Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle provosere å invitere dem som selv inviterer. Dersom man aldri inviterer noen hjem til seg så er man vel ikke så glad i å treffes på den måten da? Eller vil man bare at andre skal ta arbeidet? Anonymkode: a4e74...03f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå