Anonym bruker Skrevet 29. desember 2022 #1 Skrevet 29. desember 2022 Det er kanskje vanlig på den alderen å endre kroppsfasong? Hun har fra 12-års alderen blitt litt rundere, men de siste månedene før hun nå fylte 14 har hun blitt mye slankere igjen. Er dette noe som bare er vanlig i den alderen, eller bør jeg følge litt med på det - mtp. slanking. Hun spiser godt til måltidene, og også lørdagsgodt osv, men det virker som om hun ikke har så «bunnløs» appetitt som tidligere. Håper bare hun ikke har latt seg på ikke av alt kroppspresset.. Anonymkode: 3bd57...fab
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2022 #2 Skrevet 29. desember 2022 Følge med hva hun evt gjør etter måltider. Mest sannsynlig så strekker hun seg eller bare er mere bevist på kosten. Anonymkode: ed1b8...3a1
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2022 #3 Skrevet 29. desember 2022 Alle barna mine har vært litt rundere fra rundt tolvårsalderen til de ble fjorten, femten. Starten på puberteten er kanskje sånn, jeg vet ikke. Anonymkode: 8ad39...b11
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2022 #4 Skrevet 29. desember 2022 Hvis du SER at hun spiser godt, og ikke mistenker at hun kaster opp, så er det vel fordi hun har vokst i høyden? Anonymkode: fc37b...39b
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2022 #5 Skrevet 29. desember 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hvis du SER at hun spiser godt, og ikke mistenker at hun kaster opp, så er det vel fordi hun har vokst i høyden? Anonymkode: fc37b...39b Hun har god appetitt, gleder seg over både mat og godteri, elsker å gå ut og spise. Jeg ser likevel at hun viser mer måtehold enn tidligere. Før kunne hun fortsette å spise selv om hun egentlig var mett, og var umettelig på godteri. Nå stopper hun når hun føler seg mett, og har måtehold på godteri. Og det er jo ikke negativt sånn sett. Hun har aldri vært noe frokostmenneske, men spiser litt før skolen. Lunsjen har jeg jo ikke direkte oversikt over. Hun er fortsatt ikke tynn, men ser at hun ikke har noe ekstra rundt magen lengre. HI Anonymkode: 3bd57...fab
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2022 #6 Skrevet 30. desember 2022 Følg litt ekstra med... Anonymkode: 4cd90...3d6
prekæs Skrevet 30. desember 2022 #7 Skrevet 30. desember 2022 Jeg tenker det er fint hun tenker over hva hun spiser. Så lenge hun er sunn og frisk er det jo helt normalt at en tenåring er slank.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2022 #8 Skrevet 30. desember 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Hun har god appetitt, gleder seg over både mat og godteri, elsker å gå ut og spise. Jeg ser likevel at hun viser mer måtehold enn tidligere. Før kunne hun fortsette å spise selv om hun egentlig var mett, og var umettelig på godteri. Nå stopper hun når hun føler seg mett, og har måtehold på godteri. Og det er jo ikke negativt sånn sett. Hun har aldri vært noe frokostmenneske, men spiser litt før skolen. Lunsjen har jeg jo ikke direkte oversikt over. Hun er fortsatt ikke tynn, men ser at hun ikke har noe ekstra rundt magen lengre. HI Anonymkode: 3bd57...fab Det er ikke helt uvanlig at barn har litt reguleringsvansker, så det kan faktisk være så enkelt som at hun nå er i stand til å begrense seg, noe hun kanskje ikke var tidligere. Foreløpig ville jeg ikke vært bekymret, spesielt ikke siden hun spiser søtsaker. Det er dessuten normalt at man mister "valpefettet" i den alderen hvis man var litt smålubben/kraftig som barn. Anonymkode: 510b0...677
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå