Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #1 Skrevet 28. desember 2022 Fant en telefon på Marketplace på Facebook som jeg tenkte å kjøpe til datteren min. Den skulle selger ha 2500 kr for. Ble enige om at jeg vippset 1000 kr nå også resten etter at jeg mottok mobilen. Sjekket henne nøye opp først, og hun virker som hun er den hun sier hun er. Jobber som psykolog. Tlf og adresse stemmer. Sammen med Facebookprofilen. Har sendt henne mld på både messenger og sms. Dette var 1. juledag, og hun skulle sende tlf i går og så sende meg mld. Hørte ingenting i går. Så sendte henne mld på messenger uten å få svar. Sendt mld på sms og hun svarte da med en gang at hun var blitt syk, men at hun skulle sende tlf i morgen, altså i dag. Måte klokka snart 21, og jeg har fortsatt ikke hørt noe. Har sendt sms, men ikke fått svar. Hva hadde dere gjort nå? Anonymkode: 321ed...443
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #2 Skrevet 28. desember 2022 Går nok fint, men hadde personlig aldri kjøpt slike dyre ting på nett som inkluderer sending. Er alt for mye svindel på markedsplace, men du fikk hvertfall kontakt med henne og det er positivt. Skulle hun ta bilde av pakke rett før sending på posten? Det er isåfall en sikkerhet! Anonymkode: b36f2...991
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #3 Skrevet 28. desember 2022 Ville gitt beskjed om at siden hun ikke følger opp avtalen så hever du kjøpet og forventer å få vippset tilbake de 1000 kr umiddelbart, senest innen kl 12 i morgen formiddag. Og er ikke pengene kommet da ville jeg gått til politiet. Er mye identitetstyveri på gang også om dagen. Anonymkode: 1a180...065
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #4 Skrevet 28. desember 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ville gitt beskjed om at siden hun ikke følger opp avtalen så hever du kjøpet og forventer å få vippset tilbake de 1000 kr umiddelbart, senest innen kl 12 i morgen formiddag. Og er ikke pengene kommet da ville jeg gått til politiet. Er mye identitetstyveri på gang også om dagen. Anonymkode: 1a180...065 Ja, kan nok hende jeg må gå til det skrittet hvis hun ikke hører av seg. Jeg har prøvd å sjekke henne opp i alle kanter, og hun virker som om hun er den hun er. Men, jeg vet jo at folk kan være sleipe og at deg forekommer identitetstyveri. Syns det er rart at hun tar sjansen på å få dårlig rykte på seg når hun har den rollen hun har. hi Anonymkode: 321ed...443
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #5 Skrevet 28. desember 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Ja, kan nok hende jeg må gå til det skrittet hvis hun ikke hører av seg. Jeg har prøvd å sjekke henne opp i alle kanter, og hun virker som om hun er den hun er. Men, jeg vet jo at folk kan være sleipe og at deg forekommer identitetstyveri. Syns det er rart at hun tar sjansen på å få dårlig rykte på seg når hun har den rollen hun har. hi Anonymkode: 321ed...443 Hvilken rolle? Anonymkode: 4cd68...7c5
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #6 Skrevet 28. desember 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvilken rolle? Anonymkode: 4cd68...7c5 Psykolog Anonymkode: 321ed...443
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #7 Skrevet 28. desember 2022 Det er jul. Vent et par dager. Jeg kan selv være treg med å sende fordi livet skjer, men er ikke svindler likevel😊 Anonymkode: 43187...9d4
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #8 Skrevet 28. desember 2022 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Det er jul. Vent et par dager. Jeg kan selv være treg med å sende fordi livet skjer, men er ikke svindler likevel😊 Anonymkode: 43187...9d4 Jeg syns det er en alt for dårlig unnskyldning når du har mottatt 1000 kr på forhånd. hi Anonymkode: 321ed...443
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #9 Skrevet 28. desember 2022 Det er så mye svindel på kjøp og salg på nettet at jeg har sluttet å kjøpe noe der Anonymkode: 61d05...c0e
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2022 #10 Skrevet 29. desember 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Det er jul. Vent et par dager. Jeg kan selv være treg med å sende fordi livet skjer, men er ikke svindler likevel😊 Anonymkode: 43187...9d4 Man har alltid tid til å svare kort på en melding i løpet av en dag. Anonymkode: b6143...398
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå