Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #1 Skrevet 28. desember 2022 Fant en telefon på Marketplace på Facebook som jeg tenkte å kjøpe til datteren min. Den skulle selger ha 2500 kr for. Ble enige om at jeg vippset 1000 kr nå også resten etter at jeg mottok mobilen. Sjekket henne nøye opp først, og hun virker som hun er den hun sier hun er. Jobber som psykolog. Tlf og adresse stemmer. Sammen med Facebookprofilen. Har sendt henne mld på både messenger og sms. Dette var 1. juledag, og hun skulle sende tlf i går og så sende meg mld. Hørte ingenting i går. Så sendte henne mld på messenger uten å få svar. Sendt mld på sms og hun svarte da med en gang at hun var blitt syk, men at hun skulle sende tlf i morgen, altså i dag. Måte klokka snart 21, og jeg har fortsatt ikke hørt noe. Har sendt sms, men ikke fått svar. Hva hadde dere gjort nå? Anonymkode: 321ed...443
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #2 Skrevet 28. desember 2022 Går nok fint, men hadde personlig aldri kjøpt slike dyre ting på nett som inkluderer sending. Er alt for mye svindel på markedsplace, men du fikk hvertfall kontakt med henne og det er positivt. Skulle hun ta bilde av pakke rett før sending på posten? Det er isåfall en sikkerhet! Anonymkode: b36f2...991
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #3 Skrevet 28. desember 2022 Ville gitt beskjed om at siden hun ikke følger opp avtalen så hever du kjøpet og forventer å få vippset tilbake de 1000 kr umiddelbart, senest innen kl 12 i morgen formiddag. Og er ikke pengene kommet da ville jeg gått til politiet. Er mye identitetstyveri på gang også om dagen. Anonymkode: 1a180...065