Gå til innhold

Jeg vil ha Simso her!

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ANER da ikke hva du har slags morsmål, det kan til og med være samisk, og da er du jo også norsk. Ingen har sagt noe om din nasjonalitet. Men du har selv vært snar med å fortelle at du ikke har norsk som morsmål. Og du sier i denne tråden at du har dårlig språkforståelse. Da er det ganske rart at du mener at andre bør ta etter deg, og ikke motsatt. 

Jeg har bodd i flere land i mitt liv, jeg snakker 6 språk (ikke alle på morsmålsnivå), men jeg prøver ikke å overbevise tyskere og spanjoler om at det er jeg som vet best hvordan noe skal uttrykkes på tysk eller spansk. Jeg stoler på at når de korrigerer meg, gjør de det for at jeg skal bli bedre, og derfor takker jeg dem hver gang. I stedet for å si "nå diskriminerer du meg" - som bare er totalt goddag mann økseskaft i en sånn sammenheng! Det er ikke min nasjonalitet de korrigerer, men min bruk av ord!

Anonymkode: 203a2...d21

Nå er du inne på andre tråder igjen, og kommer med helt feil påstand!! Det var slett ikke jeg som skrev at jeg ikke er opprinnelig norsk! Det var ei som spurte! Og jeg har ihvertfall aldri sagt at jeg har dårlig språkforståelse 🙂

Og...samer er norske..

Fortsetter under...

NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Jeg liker ironi...Det er sarkasme jeg kan være skeptisk mot. 

Hvordan kan du anta ting om meg som jeg aldri har gjort? Ref tråd 2 du har laget der har du skrevet en slags søt novelle om meg. Jeg forstår du har et lite innholdsrik liv som dikter som du gjør. Du kan mens du er i gang fortelle en anonym her som spør hvem jeg er hvem jeg er? Ps: husk personvernet da😉 

Anonymkode: d84b4...174

Gjest NotNaomi

Du godtar ikke at de bare bruker den leksikalsk riktige og vanlige betydningen? 

Så jeg kan spørre deg "hva mener du med egne ord?" og "hva mener du med uttrykk?"
Ser du for deg at det fins voksne mennesker her som har tid til å sitte og holde egen språkskole kun for deg, ett ord av gangen?

Jeg skrev den leksikalske betydningen og spurte om det var det hun mente..  null respons på den gitt. 

Gjest NotNaomi

Hvordan kan du anta ting om meg som jeg aldri har gjort? Ref tråd 2 du har laget der har du skrevet en slags søt novelle om meg. Jeg forstår du har et lite innholdsrik liv som dikter som du gjør. Du kan mens du er i gang fortelle en anonym her som spør hvem jeg er hvem jeg er? Ps: husk personvernet da😉 

Man antar mye om mange her 🙂 beklager om jeg bommet. 

NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Man antar mye om mange her 🙂 beklager om jeg bommet. 

Fint du sier det men fra her og fremover skilles våre veier. Jeg kan ikke forholde meg til slik ustabilitet selv på forum. Det blir jobb for meg og nå har jeg juleferie🙂

Annonse

NotNaomi skrev (På 21.12.2022 den 19.32):

Too much? Hvor er sitatet hentet fra? 

Hilsen hun med dårlig språkforståelse, dårlig GRUNNLEGGENDE kunnskap om NORSK SAMFUNN og ikke minst, dårlig allmennkunnskap! 

NotNaomi skrev (6 minutter siden):

Nå er du inne på andre tråder igjen, og kommer med helt feil påstand!! Det var slett ikke jeg som skrev at jeg ikke er opprinnelig norsk! Det var ei som spurte! Og jeg har ihvertfall aldri sagt at jeg har dårlig språkforståelse 🙂

Og...samer er norske..

Nei, det har du nok ALDRI sagt.... 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Fint du sier det men fra her og fremover skilles våre veier. Jeg kan ikke forholde meg til slik ustabilitet selv på forum. Det blir jobb for meg og nå har jeg juleferie🙂

👍

NotNaomi skrev (4 minutter siden):

😄 Men den var feil.

Den overveldende responsen var feil, fordi det fins en annen bruker enn deg som også har misforstått det ordet...?
Ja, det står deg jo fritt å bare søke bekreftelse og å høre på den ene som heller ikke kan det. 

NotNaomi skrev (8 minutter siden):

Jeg skrev den leksikalske betydningen og spurte om det var det hun mente..  null respons på den gitt. 

Eksakt hvor i denne tråden skrev DU den leksikalske betydningen til disse orda?  Si gjerne hvilket nummer innlegget har.

Du delte vel noen selvdiktede betydninger, som å "ikke passe inn" eller "å være på kant med" - men det er betydninger jeg aldri har hørt brukt som forklaring på å være umusikalsk eller tonedøv. Å være på kant med betyr jo å være i konflikt. Å ikke passe inn er selvforklarende, men dekker ikke noen av disse.

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Den overveldende responsen var feil, fordi det fins en annen bruker enn deg som også har misforstått det ordet...?
Ja, det står deg jo fritt å bare søke bekreftelse og å høre på den ene som heller ikke kan det. 

Sånn var saken : det er et par brukere som skriver til meg: du tåler ikke å bli motsagt. Eller: det var fordi du ble motsagt det.

Dette opplevde jeg som trass og negativ formulering. Jeg forventer at de i slike tilfeller ser at det handler om uenighet og forskjellige syn på ting. 

Og ordet motsagt kan bety å være i opposisjon. Så ja,,, da stemte mitt inntrykk. 

NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Sånn var saken : det er et par brukere som skriver til meg: du tåler ikke å bli motsagt. Eller: det var fordi du ble motsagt det.

Dette opplevde jeg som trass og negativ formulering. Jeg forventer at de i slike tilfeller ser at det handler om uenighet og forskjellige syn på ting. 

Og ordet motsagt kan bety å være i opposisjon. Så ja,,, da stemte mitt inntrykk. 

Du opplevde de konkrete brukerne som negative mot deg. Kan hende de var det. Men det betyr ikke at ordet "motsagt" har negativt innhold. Det betyr ikke noe annet enn å si det motsatte. Når jeg sier nei og du sier jo, da motsier du meg. At du liker å tillegge folk ekstra meningsinnhold basert på hva du føler for dem, endrer ikke semantikken i norsk språk. 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du opplevde de konkrete brukerne som negative mot deg. Kan hende de var det. Men det betyr ikke at ordet "motsagt" har negativt innhold. Det betyr ikke noe annet enn å si det motsatte. Når jeg sier nei og du sier jo, da motsier du meg. At du liker å tillegge folk ekstra meningsinnhold basert på hva du føler for dem, endrer ikke semantikken i norsk språk. 

Men kjære vene... 

Finn ut selv hva uttrykket betyr da! Om du ikke vil tro meg. 

Men nå begynner jeg å bli lei denne tråden. Det blir jo bare gnål hvor jeg må forklare og begrunne. 

Annonse

NotNaomi skrev (3 timer siden):

Nei. Jeg forventet en avklaring på nettopp det jeg spurte om. Da er det lite konstruktivt å komme med at jeg kan finne ut av det selv. At hun ikke er "moren min" og må forklare. 

Jeg forventet heller ikke at dette ble nok et jævla mas om ting som er skrevet for flere måneder siden, og påstander i den forbindelse som heller ikke er korrekte. 

Jævla mas? Ett innlegg. Det må vel selv sarte deg takle. 

Anonymkode: 412ca...228

NotNaomi skrev (1 time siden):

Morsomt. Virkelig. Det var en i den tråden som både var enig, og en til som viste meg at min oppfattelse faktisk var korrekt. Hallooo

Men….men….men her diskuterer du jo ek annen tråd 😱😱😱

Anonymkode: 412ca...228

Men kjære vene... 

Men nå begynner jeg å bli lei denne tråden. Det blir jo bare gnål hvor jeg må forklare og begrunne. 

Ok, jeg har funnet det ut. Det gjorde jeg i barneskolen, dette er nemlig mitt morsmål. Å bli motsagt betyr verken trass eller negativitet, det betyr bare at noen sier noe annet enn deg. 

NotNaomi skrev (5 timer siden):

Jo, den begynte jo plutselig å handle om det da! Fordi jeg stilte et spørsmål om noe en skrev HER i tråden. Og fikk beskjed om å finne ut av det selv. Og så var det i gang....🙄

NotNaomi skrev (5 timer siden):

Nei. Jeg forventet en avklaring på nettopp det jeg spurte om. Da er det lite konstruktivt å komme med at jeg kan finne ut av det selv. At hun ikke er "moren min" og må forklare. 

Jeg forventet heller ikke at dette ble nok et jævla mas om ting som er skrevet for flere måneder siden, og påstander i den forbindelse som heller ikke er korrekte. 

Men kjære vene... 

Jaja, det vil sikkert ordne seg om du følger ditt eget råd: finn ut selv hva det betyr da!

Og i tillegg kan du jo droppe å belære dem som fra før av kan dette bedre enn du. Ta til deg hva de prøver å fortelle deg, les linkene de generøst viser deg, og vær mer oppmerksom på hva du kan lære av andre. Da slipper du å drite deg ut med å først bruke et ord feil og deretter krangle på det når noen korrigerer deg!

• Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...