Gå til innhold

Jeg vil ha Simso her!


Gjest NotNaomi

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi

Og nei. Jeg er ikke henne! 

For de som følger med, så har hun ironisert like mye over meg som andre her! At dere ikke ser det ?! 

Vi trenger en opposjonell her. Vi må tåle det! 

Forskjellen på *Simso* og meg er blant annet at hun er mye snillere i måten å ironisere på. Mye mer ydmyk eller..."ydmyk". Alt ettersom vi ser 🙂

Jeg liker *Simso*. Jeg liker litt bølger. Særlig når de skyller over oss. Vi trenger det. Vi trenger å skylle vekk ett og annet. 

Jeg er ikke så smooth. 

Jeg har bare slutta å oppnonere så veldig. Min måte var ikke bra. Og jeg liker mange her. 

Leave *Simso* alone. Jeg liker henne. Jeg skjønner henne. Godt. 

Jeg ville bare si det. Og jeg er fremdeles ikke henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NotNaomi skrev (4 minutter siden):

Og nei. Jeg er ikke henne! 

For de som følger med, så har hun ironisert like mye over meg som andre her! At dere ikke ser det ?! 

Vi trenger en opposjonell her. Vi må tåle det! 

Forskjellen på *Simso* og meg er blant annet at hun er mye snillere i måten å ironisere på. Mye mer ydmyk eller..."ydmyk". Alt ettersom vi ser 🙂

Jeg liker *Simso*. Jeg liker litt bølger. Særlig når de skyller over oss. Vi trenger det. Vi trenger å skylle vekk ett og annet. 

Jeg er ikke så smooth. 

Jeg har bare slutta å oppnonere så veldig. Min måte var ikke bra. Og jeg liker mange her. 

Leave *Simso* alone. Jeg liker henne. Jeg skjønner henne. Godt. 

Jeg ville bare si det. Og jeg er fremdeles ikke henne. 

Jøss! 

Anonymkode: d84b4...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

"The lady doth protest too much, methinks."

Anonymkode: 3a5b3...d2c

Too much? Hvor er sitatet hentet fra? 

Hilsen hun med dårlig språkforståelse, dårlig GRUNNLEGGENDE kunnskap om NORSK SAMFUNN og ikke minst, dårlig allmennkunnskap! 

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Sismo?? 

Anonymkode: 24a43...7ca

Let it go....

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (20 timer siden):

Too much? Hvor er sitatet hentet fra? 

Hilsen hun med dårlig språkforståelse, dårlig GRUNNLEGGENDE kunnskap om NORSK SAMFUNN og ikke minst, dårlig allmennkunnskap! 

…og som likevel ikke unnslår seg for å korrigere morsmålstalere i hvordan norske ord skal brukes og forstås.

Anonymkode: a5ea8...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

…og som likevel ikke unnslår seg for å korrigere morsmålstalere i hvordan norske ord skal brukes og forstås.

Anonymkode: a5ea8...502

Sånn seriøst : skriver alle korrekt på morsmålet sitt, og forstår alle begreper riktig? 

Har ikke jeg som ikke opprinnelig norsk lov til å gjøre som andre, å diskutere morsmålet ditt? Som er språket jeg oftest bruker..

For det går vel ikke an å forstå dette på annen måte? 

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NotNaomi skrev (32 minutter siden):

Sånn seriøst : skriver alle korrekt på morsmålet sitt, og forstår alle begreper riktig? 

Har ikke jeg som ikke opprinnelig norsk lov til å gjøre som andre, å diskutere morsmålet ditt? Som er språket jeg oftest bruker..

For det går vel ikke an å forstå dette på annen måte? 

Selvfølgelig har du rett til å diskutere norsk.

Det er imidlertid en ENORM forskjell på å diskutere hvordan en språk brukes (noe som er helt greit) - og det å kritisere og latterliggjøre andres korrekte språkbruk og språkforståelse, spesielt når dette er et språk som du (selv om du skriver bra) ikke har som morsmål. Om noen ikke forstår nyansene i et annet språk, det betyr ikke at det er alle andre som skriver eget morsmål feil...

 

Anonymkode: 3a5b3...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig har du rett til å diskutere norsk.

Det er imidlertid en ENORM forskjell på å diskutere hvordan en språk brukes (noe som er helt greit) - og det å kritisere og latterliggjøre andres korrekte språkbruk og språkforståelse, spesielt når dette er et språk som du (selv om du skriver bra) ikke har som morsmål. Om noen ikke forstår nyansene i et annet språk, det betyr ikke at det er alle andre som skriver eget morsmål feil...

 

Anonymkode: 3a5b3...d2c

Når latterligjorde jeg andres korrekte språkbruk,-og forståelse? Kan du ikke være konkret istedenfor at jeg skal sitte og forsvare meg mot ubegrunnede påstander fra deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (4 minutter siden):

Når latterligjorde jeg andres korrekte språkbruk,-og forståelse? Kan du ikke være konkret istedenfor at jeg skal sitte og forsvare meg mot ubegrunnede påstander fra deg? 

Du gjorde det nettopp i tråden om tonedøv og umusikalsk, for eksempel. Diskusjonen om Tuppen og Lillemor er et annet eksempel jeg kommer på i farten. 

Anonymkode: 412ca...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du gjorde det nettopp i tråden om tonedøv og umusikalsk, for eksempel. Diskusjonen om Tuppen og Lillemor er et annet eksempel jeg kommer på i farten. 

Anonymkode: 412ca...228

Å stille spørsmål er ikke å korrigere. Når man aldri har hørt om en sang som blir et sammenligningsgrunnlag i en artikkel, så er det lov til å stille spørsmål. 

Ellers så får du heretter diskutere ting som oppstår i den tråden vi er i. Det er ikke greit å dra opp ting i en tråd som handler om en sak for flere måneder siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (34 minutter siden):

Når latterligjorde jeg andres korrekte språkbruk,-og forståelse? Kan du ikke være konkret istedenfor at jeg skal sitte og forsvare meg mot ubegrunnede påstander fra deg? 

Dette er nettopp det du legger opp til hver gang - du stiller spørsmål, om jeg svarer så slettes det som brukerdebatt eller andre forumregler @Admin

Det er et faktum at du gjentatte ganger har ment at norske medier og også andre forumbrukere burde slutte å skrive det som er helt hverdagslig norsk skriftlig språk, og heller bruke ord og uttrykk og referanser som du forstår bedre. Kan jo bare nevne tråden hvor du i fullt alvor mente at VG måtte endre helt praksis fordi de brukte helt vanlige referanser og ordbruk som du ikke forstod, og at du fulgte opp med å påstå at det meste av norsk presse burde endre praksis for å tilpasse seg de som ikke har norsk som morsmål. Tråden din om VG (husk nå at det var DU som nå spurte, så dette er ikke brukerdebatt) er bare ett tilfelle, det er mange tilfeller også her på forumet, hvor du enten i egne tråder eller i andres tråder gjør det samme i varierende omfang.

Anonymkode: 3a5b3...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (28 minutter siden):

Å stille spørsmål er ikke å korrigere. Når man aldri har hørt om en sang som blir et sammenligningsgrunnlag i en artikkel, så er det lov til å stille spørsmål. 

Ellers så får du heretter diskutere ting som oppstår i den tråden vi er i. Det er ikke greit å dra opp ting i en tråd som handler om en sak for flere måneder siden. 

Nå var det DU SELV som HELT SPESIFIKT  spurte om nettopp hvor du hadde skrevet bestemte ting. Om du mener det ikke er greit å svare deg på det du selv spør om, da bør du kanskje vurdere å... ikke spørre?

 

Anonymkode: 3a5b3...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Dette er nettopp det du legger opp til hver gang - du stiller spørsmål, om jeg svarer så slettes det som brukerdebatt eller andre forumregler @Admin

Det er et faktum at du gjentatte ganger har ment at norske medier og også andre forumbrukere burde slutte å skrive det som er helt hverdagslig norsk skriftlig språk, og heller bruke ord og uttrykk og referanser som du forstår bedre. Kan jo bare nevne tråden hvor du i fullt alvor mente at VG måtte endre helt praksis fordi de brukte helt vanlige referanser og ordbruk som du ikke forstod, og at du fulgte opp med å påstå at det meste av norsk presse burde endre praksis for å tilpasse seg de som ikke har norsk som morsmål. Tråden din om VG (husk nå at det var DU som nå spurte, så dette er ikke brukerdebatt) er bare ett tilfelle, det er mange tilfeller også her på forumet, hvor du enten i egne tråder eller i andres tråder gjør det samme i varierende omfang.

Anonymkode: 3a5b3...d2c

Og der kom du igjen ja. Nå diskuterte jeg med en annen bruker, og har sagt at du og jeg ikke skal diskutere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (36 minutter siden):

Å stille spørsmål er ikke å korrigere. Når man aldri har hørt om en sang som blir et sammenligningsgrunnlag i en artikkel, så er det lov til å stille spørsmål. 

Ellers så får du heretter diskutere ting som oppstår i den tråden vi er i. Det er ikke greit å dra opp ting i en tråd som handler om en sak for flere måneder siden. 

Det er måten du stiller "spørsmål" på, du er passiv-aggressiv og du fremstår bare som klagete og nedlatende.

Anonymkode: b40f1...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvem er Simso???

Anonymkode: 36d87...77d

Min usynlige venn 🤣 mulig hun er eks-venn nå.. ble litt usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Min usynlige venn 🤣 mulig hun er eks-venn nå.. ble litt usikker. 

Vi har aldri vært venner, nå har du drømt. 

Anonymkode: d84b4...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...