Gå til innhold

Valp som bjeffer og knurrer på folk i huset, tips mottas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 9 mnd gammel nå, så full av hormoner og. Når vi får folk på besøk hun ikke har møtt før kan hun bjeffe intenst og gå å brumme litt, ser hun er usikker, halen ned og sniker/gjør seg lang når hun skal snuse på de. Det er spesielt mannfolk og folk med caps. Ute på tur eller når vi er hos andre gjør hun det ikke. Bortsett fra når mine foreldre passet henne en helg og broren til pappa kom en tur dit, da var det full bjeffing.

Syns jo ikke dette er noe morsomt, jeg forstår jo at det er for å "vokte" huset, men. I går når vi hadde besøk over flere timer så gikk det greit på slutten, fortsatt litt usikket,men ikke bjeffing. Måtte ta henne litt i valpegrinda i et annet rom så hun fikk roet seg. Jeg ga henne godbiter hver gang hun var stille når hun tittet bort på de.

Dette er en beagle, jakthund, så er jo forsåvidt litt varslere,men hun forrige var ikke sånn, så dette er nytt for oss.

Noen tips her?

Anonymkode: 0d0fb...6df

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hun er 9 mnd gammel nå, så full av hormoner og. Når vi får folk på besøk hun ikke har møtt før kan hun bjeffe intenst og gå å brumme litt, ser hun er usikker, halen ned og sniker/gjør seg lang når hun skal snuse på de. Det er spesielt mannfolk og folk med caps. Ute på tur eller når vi er hos andre gjør hun det ikke. Bortsett fra når mine foreldre passet henne en helg og broren til pappa kom en tur dit, da var det full bjeffing.

Syns jo ikke dette er noe morsomt, jeg forstår jo at det er for å "vokte" huset, men. I går når vi hadde besøk over flere timer så gikk det greit på slutten, fortsatt litt usikket,men ikke bjeffing. Måtte ta henne litt i valpegrinda i et annet rom så hun fikk roet seg. Jeg ga henne godbiter hver gang hun var stille når hun tittet bort på de.

Dette er en beagle, jakthund, så er jo forsåvidt litt varslere,men hun forrige var ikke sånn, så dette er nytt for oss.

Noen tips her?

Hun høres aggressiv ut. Et tips vil være og be gjestene overse henne og ikke gi henne oppmerksomhet før hun har sluttet med bjeffingen, først da kan de hilse på henne. Siden hun fortsatt er en valp kan du få bort bjeffingen. Vedvarer det kan du sette inn tiltak som bjeffebånd, da får hun en sitronsprut hver gang hun bjeffer som hunder ikke liker opp i mulen. 

Anonymkode: d48d3...964

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hun høres aggressiv ut. Et tips vil være og be gjestene overse henne og ikke gi henne oppmerksomhet før hun har sluttet med bjeffingen, først da kan de hilse på henne. Siden hun fortsatt er en valp kan du få bort bjeffingen. Vedvarer det kan du sette inn tiltak som bjeffebånd, da får hun en sitronsprut hver gang hun bjeffer som hunder ikke liker opp i mulen. 

Anonymkode: d48d3...964

Nei, hun finns ikke aggressiv, hun brummer med munnen igjen, ikke flekking av tenner. Hun er usikker, det ser jeg jo. Ja, vi overser det, men hun står på avstand og bjeffer. 

Takk for tips om bjeffebånd, bare usikker på hvordan det vil ha innvirkning på jakt, der hun skal bjeffe?

Hi

Skrevet

Spøkelsealder! Alt er plutselig skummelt.

Det går over. 

Anonymkode: 97473...387

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Spøkelsealder! Alt er plutselig skummelt.

Det går over. 

Anonymkode: 97473...387

Takk, håper det. Er ikke noe trivelig at hun oppfører seg sånn, men ser at hun er redd/usikker, så hun er ikke agressiv. Er ikke sånn på tur osv, er kun her hjemme.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...