Anonym bruker Skrevet 16. desember 2022 #1 Skrevet 16. desember 2022 Jeg har alltid vært en veldig aktiv person og fått til ting. Så fikk jeg betennelse på hjernen og etter det har jeg liksom ikke samme giv. Jeg er nok fortsatt preget av dette selv om det går mye mye bedre nå. Likevel synes jeg det er vanskelig å planlegge og gjennomføre oppgaver jeg må gjøre. Så jeg ender ofte opp med skippertak metoden. Noe jeg vet ikke er bra for helsa. Jeg lurer på hvilke oppgaver eller gjøremål dere har på deres ukeplan? Anonymkode: 577bf...b52
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2022 #2 Skrevet 16. desember 2022 Jeg har faste rutiner for å ikke bo i kaos. Har ADHD, og trenger det. Hver dag setter jeg på oppvaskmaskin og vaskemaskin når jeg kommer hjem fra jobb. Setter inn i oppvaskmaskin før jeg legger meg og drar over badet når jeg tar kveldsstell. Støvsuger mens middag lages eller rett etter middag er spist. Vasker huset hver fredag Anonymkode: b8d3c...164
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2022 #3 Skrevet 16. desember 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg har faste rutiner for å ikke bo i kaos. Har ADHD, og trenger det. Hver dag setter jeg på oppvaskmaskin og vaskemaskin når jeg kommer hjem fra jobb. Setter inn i oppvaskmaskin før jeg legger meg og drar over badet når jeg tar kveldsstell. Støvsuger mens middag lages eller rett etter middag er spist. Vasker huset hver fredag Anonymkode: b8d3c...164 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare 😊 gode tips 😊 Anonymkode: 577bf...b52
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2022 #4 Skrevet 16. desember 2022 Her er det ingen storrengjøring før jul;vanlig husvask og rydding holder lenge,det er ikke mattilsynet som kommer Anonymkode: 10c99...1fc
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2022 #5 Skrevet 17. desember 2022 Hmm, jeg jeg lever og etter skippertakmetoden, alt styres etter hvordan dagsformen er. Det viktigste for meg nå, er å få ferdig julegavene. Men jeg skal lade i helga, for jeg har vært hos mamma i noen dager og hjulpet med alt mulig der, så får jeg se om det er noe ny futt i meg på mandag. Anonymkode: fa0a1...5c1
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2022 #6 Skrevet 17. desember 2022 Jeg tenker det er helt greit at man gjør mindre pga sykdom. Kan det også være at resten av familien bør bidra mer i husarbeidet? Vi prøver å holde det ryddig hele tiden, da hjelper det mye at det meste har en fast plass. Det ryddes alltid opp rett etter alle måltider, å begynne å lage mat i rot takler jeg ikke. Gode rutiner på rengjøring har vi dessverre mye å gå på her hjemme..... Anonymkode: b8c21...f2c
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2022 #7 Skrevet 17. desember 2022 Jeg har stålkontroll på mathandel og økonomi. Utover det er det ett salig kaos 🙈 Anonymkode: d3136...e41
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2022 #8 Skrevet 17. desember 2022 Jeg ønsker et ryddig hjem der alt har faste plasser. Men det hjelper ikke når alle i husstanden ikke er med på det😅 Prøver å kvitte oss med ting vi ikke trenger for å få fast plass til ting vi trenger. Anonymkode: 3b7ce...5bd
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2022 #9 Skrevet 17. desember 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg har stålkontroll på mathandel og økonomi. Utover det er det ett salig kaos 🙈 Anonymkode: d3136...e41 Samme her. Livet mitt er et skippertak, men økonomien er strøken! Anonymkode: f5a85...cd4
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2022 #10 Skrevet 17. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har stålkontroll på mathandel og økonomi. Utover det er det ett salig kaos 🙈 Anonymkode: d3136...e41 Det er mye jobb å drive "Hjemmet AS" i tillegg til full jobb for mange. Under korona og hjemmekontorperioden hadde jeg skikkelig gode rutiner på mange ting, nå har det sklidd ut. Tror jeg skal la meg inspirere av denne tråden til å få meg bedre system, så skal følge med på gode tips. Anonymkode: b8c21...f2c
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2022 #11 Skrevet 17. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Samme her. Livet mitt er et skippertak, men økonomien er strøken! Anonymkode: f5a85...cd4 Bedre enn omvendt 😄 Anonymkode: b8c21...f2c
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2022 #12 Skrevet 17. desember 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg har faste rutiner for å ikke bo i kaos. Har ADHD, og trenger det. Hver dag setter jeg på oppvaskmaskin og vaskemaskin når jeg kommer hjem fra jobb. Setter inn i oppvaskmaskin før jeg legger meg og drar over badet når jeg tar kveldsstell. Støvsuger mens middag lages eller rett etter middag er spist. Vasker huset hver fredag Anonymkode: b8d3c...164 Samme her. Jeg MÅ ha faste dager og rutiner, ellers blir det som regel ikke gjort. Det tok meg ganske mange år å forstå det om meg selv fordi jeg er en litt fri og kunstnerisk sjel som egentlig hater rutiner, men da barna kom hadde jeg ikke noe valg. De kunne ikke leve i en svinesti heller, liksom. Ting som ikke er faste, blir kun gjort på innfall og skippertak, eller ikke i det hele tatt. F.eks. så boden totalt bombet ut i flere år, før jeg plutselig en dag fikk ånden over meg og ryddet den i 7-8 timer i strekk en dag, inkludert bortkjøring av søppel til BIR, innkjøp og montering av hyller og grundig nedvask, husket ikke å spise eller noe, men etterpå var det strøkent der. Har ikke rørt den siden, er vel 1-2 år siden nå, og nå begynner det å bli både skittent og rotete igjen, sukk. Skal forøvrig utredes for ADHD etter jul 😅 Anonymkode: e4296...d6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå