Gjest NotNaomi Skrevet 16. desember 2022 #51 Skrevet 16. desember 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg tenker at det beste er å utfordre en så hemmende angst, eksponering er jo eneste måten å komme seg ut av kontrollerende og lammende angst. Det går f.eks. an å si at du ikke er klar for høyder og fjelltur nå, men at du gjerne tar en enklere tur i nærheten av der dere bor, hvor terrenget er flatt og dere ikke trenger gå så langt, siden du sliter en del med kulden. Og den stillheten i naturen, det er ikke den du er redd, det er bråket i deg selv som i en slik stillhet blir høyere. Og nettopp derfor trenger du naturen og alt den kan gi deg. https://forskning.no/angst-depresjon-ntnu/ja-en-tur-i-skogen-hjelper-faktisk-mot-angst-og-depresjon/2112223 Anonymkode: b9dbb...967 Jeg tror du ikke fikk med deg at det er en fysisk tilstand i bunn her, og de par tre gangene jeg har fått angstanfall er fordi jeg faktisk ikke klarte å bevege meg noe særlig. Det er veldig ubehagelig, som å gå på en usynlig vegg. Så når det skjer utendørs, så har jeg fått angstanfall et par tre ganger. Ja, jeg skal ta initiativ etter nyttår til en tur ved vannet 🙂 så tar jeg det derfra. Jeg vet ikke hva du mener med bråk inni meg. Jeg syns bare at stillhet er ubehagelig over litt tid. Jeg liker å høre mennesker og normale lyder. På dagtid vel og merke. Jeg liker at det er stille på natten 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå