Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Skrevet 15. desember 2022 Vi har googlet oss til alle råd og tips, prøvd dem, men er likevel uten noe særlig resultat. Vi har hatt flere konsultasjoner, men jeg føler at vi endte opp med å jatte med, kun for å komme oss fortest mulig derfra. Ingen av rådene eller tipsene har fungert. Mange tusen kroner fattigere er vi på akkurat samme sted som før. Er det bare oss, eller syns dere parterapi har fungert? Anonymkode: a41b8...77c
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #2 Skrevet 15. desember 2022 Det er vel litt som å knuse en kopp. Hvis det bare knakk av så kan den limes og bli bra igjen. Hvis hele koppen ligger smadret i gulvet er det ikke tilstrekkelige selv med den beste limen i verden.. Anonymkode: bc85a...e26
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #3 Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er vel litt som å knuse en kopp. Hvis det bare knakk av så kan den limes og bli bra igjen. Hvis hele koppen ligger smadret i gulvet er det ikke tilstrekkelige selv med den beste limen i verden.. Anonymkode: bc85a...e26 Veldig god metafor. Sant. Anonymkode: a41b8...77c
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #4 Skrevet 15. desember 2022 Det krever i alle fall arbeids- og endringsvilje fra begge parter. Uten det vil det være helt bortkastet. Anonymkode: fe1d0...814
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #5 Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det krever i alle fall arbeids- og endringsvilje fra begge parter. Uten det vil det være helt bortkastet. Anonymkode: fe1d0...814 For å utbrodere litt mer: Om man drar i parterapi for å få partner til å innse sine feil, kommer man ingen vei. Man må være villig til å bære sin del av ansvaret for det som har gått skeis, og gjøre sin del av jobben for å reparere forholdet. Anonymkode: fe1d0...814
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #6 Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): For å utbrodere litt mer: Om man drar i parterapi for å få partner til å innse sine feil, kommer man ingen vei. Man må være villig til å bære sin del av ansvaret for det som har gått skeis, og gjøre sin del av jobben for å reparere forholdet. Anonymkode: fe1d0...814 Selv om det er den andre som er problemet? Jeg kan ikke fikse andres feil da. Anonymkode: 0c54c...881
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #7 Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Selv om det er den andre som er problemet? Jeg kan ikke fikse andres feil da. Anonymkode: 0c54c...881 Nei, det kan du ikke. Men du må være åpen for at det kan være at du selv ikke er feilfri, og at du også har et ansvar. Man trenger ikke parterapi hvis feilen ligger kun hos den ene. Da trenger denne ene terapi. Og det samme gjelder denne terapien, uten et genuint ønske om å endre seg er det bortkastet. Anonymkode: fe1d0...814
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #8 Skrevet 15. desember 2022 Funker hvis de to i sofaen har samme mål. Har vært i to runder med sånt. Det funka ikke fordi mannen min ikke ønska endring. Anonymkode: 67978...dc8
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #9 Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Selv om det er den andre som er problemet? Jeg kan ikke fikse andres feil da. Anonymkode: 0c54c...881 Hva er problemet da? Anonymkode: 67978...dc8
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #10 Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Vi har googlet oss til alle råd og tips, prøvd dem, men er likevel uten noe særlig resultat. Vi har hatt flere konsultasjoner, men jeg føler at vi endte opp med å jatte med, kun for å komme oss fortest mulig derfra. Ingen av rådene eller tipsene har fungert. Mange tusen kroner fattigere er vi på akkurat samme sted som før. Er det bare oss, eller syns dere parterapi har fungert? Anonymkode: a41b8...77c Så lenge dere bare jatter med for å bli ferdig med timene fortest mulig vil det ikke fungere. Da er dere ikke motivert til å prøve å fikse forholdet. Dere er der for å faktisk prøve å fikse det som er galt, og det må det jobbes med. Bare jatter man med kommer man ingen vei. Anonymkode: a8073...41c
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #11 Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Selv om det er den andre som er problemet? Jeg kan ikke fikse andres feil da. Anonymkode: 0c54c...881 Mest sannsynlig er det ikke en av partene sin feil alene at parforholdet skranter. Anonymkode: 1deb7...731
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #12 Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Mest sannsynlig er det ikke en av partene sin feil alene at parforholdet skranter. Anonymkode: 1deb7...731 Jo, mange ganger er det faktisk det. Jeg har holdt ekteskapet flytende gjennom 14 år. Jeg har tilgitt utroskap, jeg har endret måter å kommunisere på, jeg har prøvd og jeg har feilet. Når jeg først gikk, da var helvete løs. Han gjorde alt for å kontrollere meg og mista helt grepet. Jeg har gitt han en ny sjans, denne gang med terapi, men ingen endring skjer… Så mitt tips HI, funker det ikke så gå. Det er ikke nødvendig å piske en død hest Anonymkode: ab8c0...3c6
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #13 Skrevet 15. desember 2022 Hvorfor betale? Gratis parterapi på familiekontoret. Og ja, mange opplever stor effekt, men det krever arbeid fra begge. Anonymkode: 070f8...287
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #14 Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Mest sannsynlig er det ikke en av partene sin feil alene at parforholdet skranter. Anonymkode: 1deb7...731 Jo, det tror jeg det er i mange tilfeller. Når den ene slutter vanne forholdet, slutter å gjøre ting for familien, kobler seg av og dekker kun egne behov. Den andre får ikke gjort stort med det, og er heller ikke skyld i det. Anonymkode: 0c54c...881
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2022 #15 Skrevet 16. desember 2022 Jeg og mannen går til parterapi på Familievernkontoret nå. Har vært der kanskje fem ganger. Det har faktisk fungert, selv om jeg ikke er sånn superfornøyd med han psykologen vi har. Men, vi er begge innstilt på å gjøre endringer, og at vi må svare til en tredje person om vi faktisk har gjort det vi har blitt enige om har funket. Anonymkode: f612c...feb
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2022 #16 Skrevet 18. desember 2022 On 12/15/2022 at 10:07 AM, Anonym bruker said: Vi har googlet oss til alle råd og tips, prøvd dem, men er likevel uten noe særlig resultat. Vi har hatt flere konsultasjoner, men jeg føler at vi endte opp med å jatte med, kun for å komme oss fortest mulig derfra. Ingen av rådene eller tipsene har fungert. Mange tusen kroner fattigere er vi på akkurat samme sted som før. Er det bare oss, eller syns dere parterapi har fungert? Anonymkode: a41b8...77c For meg og min eks funket det ikke, men for mine foreldre funket det bra, så er vel opp og ned Anonymkode: 64101...d72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå