Gå til innhold

Sende han på skolen imorgen eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 11 vil overhodet ikke kle seg fornuftig selv om det er - 10 grader ute. Han har gått hele tiden uten lue å nå har han muligens fått ørebetennelse men han har ikke feber. Han har vondt i ørene og vondt i halsen. Imorgen skal de leke i flere timer ute på skolen. Hadde du sendt han på skolen ikke?

Beklager at jeg legger ut spørsmålet flere steder,men folk svarte på alt annet enn om jeg bør sende han på skolen imorgen eller. Hadde det bare vært vanlig skoledag så hadde jeg sendt han på skolen,men de skal være ute i flere timer å er redd han skal bli verre.

Anonymkode: f2b24...263

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg hadde holdt han hjem. 

Anonymkode: 281b9...319

Skrevet

Så nære jul hadde jeg holdt han hjemme. Ellers hadde mine unger blitt sendt på skolen, de vet og har erfart jeg ikke syns synd på de når de ikke tar på lue, skjerf eller kler seg bra nok. Begge ble sendt hjem igjen med beskjed fra læreren: kle deg som mamma sier du skal. Har snakka med læreren så de viste hva det var, så helt iorden for de. Men det har vært nok for st de har hørt på meg siden. 

Anonymkode: 7f2e5...733

Skrevet

Send med han de klørne han behøver. Hvorfor i all verden skal han premieres for å bli med hjemme? Eneste forutsetning må være en diagnose som tilsier at han forstår ikke bedre.

Anonymkode: 7508e...b28

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Send med han de klørne han behøver. Hvorfor i all verden skal han premieres for å bli med hjemme? Eneste forutsetning må være en diagnose som tilsier at han forstår ikke bedre.

Eller klærne 🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Ingen diagnose bare veldig sta. Tror jeg sender en mail til lærer å forklarer at han har vondt i øret og i halsen,så de bare må sende han hjem hvis han ikke er i form. Han får lett feber når han er forkjølet. Har mange ganger levert han på skolen når han bare har vært litt forkjølet,også blir han sendt hjem igjen etter noen timer med høy feber.

Skrevet

Sendte han på skolen under tvil å har sendt lærer melding om å sende han hjem hvis han blir dårlig. Han tok med seg en lue men gikk til bussen uten den på seg hvertfall. Er 10 minutter å gå fra busstoppet til skolen. Så spørs om han egentlig har lært noe. Fikk han hvertfall til å bruke fleecesett så han har noe fornuftig på seg,han takler ikke å bruke ull.

Skrevet

Ta han med i butikken la han velge lue selv. Kanskje en lue til favorittlaget hvis han liker fotball?

Anonymkode: c75bd...70e

Skrevet

Jeg hadde sendt han på skolen! Iallefall når han selv har vært med å gjøre seg selv syk med å la hver å kle på seg skikkelig. 

Anonymkode: c2e84...e63

Skrevet

Man får ikke ørebetennelse av å ikke gå med lue

Anonymkode: fcd54...78b

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Man får ikke ørebetennelse av å ikke gå med lue

Min erfaring er noe annet. Har selv fått ørebetennelse etter vært ute i flere timer uten lue. Hadde glemt å ta den med når jeg jobbet som vikar i bhg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Min erfaring er noe annet. Har selv fått ørebetennelse etter vært ute i flere timer uten lue. Hadde glemt å ta den med når jeg jobbet som vikar i bhg.

Hva i kulda gjør deg syk tror du?

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Kulde kan gjøre deg mer mottakelig gor sykdom, men det må en bakterie eller annen organisme til i tillegg.

Anonymkode: b903d...243

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Immunforsvaret ditt kan bli svekket ved kulde. 

Skrevet
NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Immunforsvaret ditt kan bli svekket ved kulde. 

Blir fortsatt ikke syk av kulde

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Kulde kan gjøre deg mer mottakelig gor sykdom, men det må en bakterie eller annen organisme til i tillegg.

Anonymkode: b903d...243

Tror du svarte feil person

Gjest NotNaomi
Skrevet

Blir fortsatt ikke syk av kulde

Nei, men ved å oppholde deg i den. Så du fryser. Så.. ja 🙂

Skrevet
NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Nei, men ved å oppholde deg i den. Så du fryser. Så.. ja 🙂

Nei

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei

Tolk det som du vil 🙂

20221215_155852.jpg

Skrevet
NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Tolk det som du vil 🙂

20221215_155852.jpg

Det betyr at det er lettere å bli syk, av virus og bakterier, når du fryser. Man kan ikke blir syk av bare kulde eller å fryse.

Gjest NotNaomi
Skrevet

Det betyr at det er lettere å bli syk, av virus og bakterier, når du fryser. Man kan ikke blir syk av bare kulde eller å fryse.

Jepp, det er det det står ja. 

Skrevet
NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Jepp, det er det det står ja. 

Nettopp. Så med mindre det er patogener tilstede så kan du sitte i -20 i en uke uten å bli syk uansett hvor mye du fryser.

Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nettopp. Så med mindre det er patogener tilstede så kan du sitte i -20 i en uke uten å bli syk uansett hvor mye du fryser.

Jeg vet fan ikke hva..patogener er, men du har sikkert rett...

Endret av NotNaomi
Skrevet

Jeg ville sørget for at han hadde godt med klær i sekken, lue, votter osv, og sendt han avsted, da kan han kle seg om han fryser.

Ellers holder jeg med en taler litt opp i tråden her, la han velge en lue selv, en han liker. Lua er det mest synlige plagget vi har på oss, det må være en man liker.

Ull trenger han ikke. Har selv en sønn med atopisk hud som ikke tåler ull, han holder seg fint varm med superundertøy, fleece og vann/vindtett ytterlag.

Han hadde noen år på grunnskolen hvor det var viktigere å være kul enn varm, så noen år med joggesko hele vinteren osv ble det. Nå gidder han ikke fryse lenger og kler seg godt.

Anonymkode: 443c5...91c

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ville sørget for at han hadde godt med klær i sekken, lue, votter osv, og sendt han avsted, da kan han kle seg om han fryser.

Ellers holder jeg med en taler litt opp i tråden her, la han velge en lue selv, en han liker. Lua er det mest synlige plagget vi har på oss, det må være en man liker.

Ull trenger han ikke. Har selv en sønn med atopisk hud som ikke tåler ull, han holder seg fint varm med superundertøy, fleece og vann/vindtett ytterlag.

Han hadde noen år på grunnskolen hvor det var viktigere å være kul enn varm, så noen år med joggesko hele vinteren osv ble det. Nå gidder han ikke fryse lenger og kler seg godt.

Anonymkode: 443c5...91c

Sa igår at vi kunne gå på senteret så han fikk velge en lue og en varm jakke men han ville ikke,som han sa så har han jo begge deler fra før.

Fikk han hvertfall til å bruke fleecesett under den tynne jakken hans. Dette settet er ganske tynt så han en tjukkere fleecegenser i sekken,lue og ullsokker. Hansker og skibukse bruker han frivellig så han kan leke i snøen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...