Gå til innhold

"Foreldreforumet vil ikke assosieres med wikihow"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor vil foreldreforumet ikke assosieres med wikihow?

Admin skrev (4 minutter siden):

Tråden er ryddet for lenker foreldreforumet ikke vil assosieres med.

Admin

Anonymkode: 8c57b...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Admin skrev (2 minutter siden):

Det var ikke selve siden vi ikke ville assosieres med men innholdet i sidene.

Admin

Fordi at..?

Anonymkode: 8c57b...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (Akkurat nå):

Fordi det innehold forklaringer på hvordan gjøre noe som kan føre til lovbrudd.

Hvis du kommer hjem med en dyr, nykjøpt jakke, og oppdager at sikkerhetsknapp-greien fortsatt sitter på den så er det ikke ulovlig for deg å fjerne den.

Det er heller ikke ulovlig for noen å forklare for deg hvordan du fjerner den uten at den utløses.

Så nå er jeg spent, hva er det for lovbrudd du mener at den linken kan føre til?

Anonymkode: 8c57b...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du kommer hjem med en dyr, nykjøpt jakke, og oppdager at sikkerhetsknapp-greien fortsatt sitter på den så er det ikke ulovlig for deg å fjerne den.

Det er heller ikke ulovlig for noen å forklare for deg hvordan du fjerner den uten at den utløses.

Så nå er jeg spent, hva er det for lovbrudd du mener at den linken kan føre til?

Anonymkode: 8c57b...35a

Å ha forklaring på hvordan gjøre dette kan føre til at folk gjør dette i butikk og dermed utfører lovbrudd. Man kan helt fint google det om man ønsker, men vi ønsker ikke lenkene på vårt forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Admin skrev (Akkurat nå):

Å ha forklaring på hvordan gjøre dette kan føre til at folk gjør dette i butikk og dermed utfører lovbrudd. Man kan helt fint google det om man ønsker, men vi ønsker ikke lenkene på vårt forum.

At noen linker til hvordan en som mest sannsynligvis har fullt lovlig kjøpt et klesplagg, får fjernet den sikkerhetsknappen fører til at folk med onde hensikter vil gå inn på foreldreforum og gå videre på linken der fra heller enn å google for å finne ut av dette?

Du mener i fullt alvor at om linken til wikihow blir liggende på foreldreforum så vil folk bryte ut i kriminelle handlinger?

Det høres absurd ut.

Jeg tror heller du er uærlig og har fått instrukser om å være streng, men tør ikke si det. Det er hva jeg tror.

For jeg tror ikke at du er overbevist om at folk blir kriminelle bare fordi det ligger en link på et innlegg på foreldreforum om hvordan noen som har kjøpt et klesplagg får fjernet den knappen fra klesplagget sitt.

Anonymkode: 8c57b...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

At noen linker til hvordan en som mest sannsynligvis har fullt lovlig kjøpt et klesplagg, får fjernet den sikkerhetsknappen fører til at folk med onde hensikter vil gå inn på foreldreforum og gå videre på linken der fra heller enn å google for å finne ut av dette?

Du mener i fullt alvor at om linken til wikihow blir liggende på foreldreforum så vil folk bryte ut i kriminelle handlinger?

Det høres absurd ut.

Jeg tror heller du er uærlig og har fått instrukser om å være streng, men tør ikke si det. Det er hva jeg tror.

For jeg tror ikke at du er overbevist om at folk blir kriminelle bare fordi det ligger en link på et innlegg på foreldreforum om hvordan noen som har kjøpt et klesplagg får fjernet den knappen fra klesplagget sitt.

Anonymkode: 8c57b...35a

Jeg har helt selv valgt å fjerne lenken mtp innholdet i dem ettersom jeg heller vil være føre var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (1 minutt siden):

Jeg har helt selv valgt å fjerne lenken mtp innholdet i dem ettersom jeg heller vil være føre var.

Så stikk i strid med regelverket så har du fått for deg å slette innlegg for eget forgodtbefinnende?

Ta deg en kopp kaffe. Slapp av. Ingen blir kriminell av den grunn.

Folk blir av helt andre grunner. Men ikke fordi det ligger en link til en lovlig aktivitet på et foreldreforum.

Anonymkode: 8c57b...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvis du kommer hjem med en dyr, nykjøpt jakke, og oppdager at sikkerhetsknapp-greien fortsatt sitter på den så er det ikke ulovlig for deg å fjerne den.

Det er heller ikke ulovlig for noen å forklare for deg hvordan du fjerner den uten at den utløses.

Så nå er jeg spent, hva er det for lovbrudd du mener at den linken kan føre til?

Anonymkode: 8c57b...35a

For mange år siden klarte en norsk tv-kanal, i en dokumentar, å vise hvordan en ungikk at alarmen i butikken slo ut. I tiden etter oppdaget vi mange som forsøkte dette trikset. Trikset kunne man fint finne ved å google, men tidligere slet vi ikke med det. Det måtte noe som dro det frem i offentlighetens lys til for at det ble et problem.

Anonymkode: 0a5e5...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

For mange år siden klarte en norsk tv-kanal, i en dokumentar, å vise hvordan en ungikk at alarmen i butikken slo ut. I tiden etter oppdaget vi mange som forsøkte dette trikset. Trikset kunne man fint finne ved å google, men tidligere slet vi ikke med det. Det måtte noe som dro det frem i offentlighetens lys til for at det ble et problem.

Anonymkode: 0a5e5...907

Link til PFU-artikkel?

Anonymkode: 8c57b...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

For mange år siden klarte en norsk tv-kanal, i en dokumentar, å vise hvordan en ungikk at alarmen i butikken slo ut. I tiden etter oppdaget vi mange som forsøkte dette trikset. Trikset kunne man fint finne ved å google, men tidligere slet vi ikke med det. Det måtte noe som dro det frem i offentlighetens lys til for at det ble et problem.

Anonymkode: 0a5e5...907

Nåja, i og med at der aldri vil komme noen PFU-artikkel, eller svar, så får jeg diskutere videre helt alene.

Du har en annen innfallsvinkel enn admin. Admin mente at folk som ønsket å begå en kriminell handling (stjele klær) og så begå den lovlige handlingen, fjerne blekkpatronene fra klærne, ville begå den kriminelle handlingen (stjele klær) fordi de hadde søkt på google hvordan en fjerner slike blekkpatroner, kommet inn på foreldreforumet, funnet link til wikihow-artikkel for hvordan en fjerner slike blekkpatroner her, og så dratt ut og begått kriminelle handlinger.

Det du hevder er at lovlydige borgere som aldri har tenkt begå kriminelle handlinger leser om hvordan en gjør noe helt lovlig, fjerner blekkpatroner fra klær en har kjøpt, og så får for seg å bli kriminelle fordi de hadde lest om en lovlydig handling på nett.
Når det gjelder hvordan en bekjemper alarmsystem i butikken kan det ikke brukes til lovlydige handlinger. Derimot er det en hel del som får angst for å gå tilbake med klær de har kjøpt til butikken fordi butikksbetjeningen har glemt å fjerne blekkpatronene fra klærne.

Slikt skjer. Men jeg har ikke så liten tillit til de som er på forumet at jeg tror at de blir kriminelle hvis en lovlydig handling er linket til her inne.

Men jeg er spent på den PFU-artikkelen? For hvis det var så mange ganger det skjedde hos dere så er det slik over hele landet. Da er det også en sak som ville blitt klagd inn til og felt den norske tv-kanalen i PFU.

Anonymkode: 8c57b...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

For mange år siden klarte en norsk tv-kanal, i en dokumentar, å vise hvordan en ungikk at alarmen i butikken slo ut. I tiden etter oppdaget vi mange som forsøkte dette trikset. Trikset kunne man fint finne ved å google, men tidligere slet vi ikke med det. Det måtte noe som dro det frem i offentlighetens lys til for at det ble et problem.

Anonymkode: 0a5e5...907

Tror ikke Klikk.no slår Google.com når det gjelder å få fram ting til "offentlighetens lys", altså...

Anonymkode: 6119f...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...