Gå til innhold

Assosiasjoner til folk med navnet Jeanette


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skriv dine under før du leser mine (jeg vil ikke påvirke hva du tenker om navnet). hva tenker du når du hører navnet Jeanette?

Her er mine assosiasjoner basert på alle med det navnet jeg har møtt (og sett i media):

-Dame uten høyere utdanning, eller evt. en bachelor (har aldri møtt en Jeanette med mastergrad eller doktorgrad).

-Mer sminke enn vanlig, kan være ganske pen.

-Ofte mørkt hår.

-Hvis hun har hund er det gjerne en kamphund eller lignende.

-Glad i å pynte med sånt fat med stearinlys og nips på.

-Kan være ganske tøff og ha bein i nesa. Har opplevd mye i livet men står på.

-Har ofte (noen få og små) tatoveringer.

Anonymkode: f2ef8...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner verdens varmeste og klokeste menneske som heter det. Hun er straks ferdig med master og kommer til å bli verdens beste lærer.

Anonymkode: 0bcdc...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Kjenner verdens varmeste og klokeste menneske som heter det. Hun er straks ferdig med master og kommer til å bli verdens beste lærer.

Anonymkode: 0bcdc...e56

Det er hyggelig! Mange av dem jeg kjenner som heter det er også varme fine folk, men har altså ikke møtt noen som heter det som har mastergrad ennå.

Men dette med assosiasjoner er jo generalisering. Alle er jo individer. Men når jeg hører navnet Jeanette tenker jeg på det jeg skrev i HI

Anonymkode: f2ef8...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en Jeanette som passer perfekt til beskrivelsen i HI og lo høyt av her. Vil legge til at de enten blir hatet eller elsket, sjelden noe midt imellom. 

Anonymkode: 0c563...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Kjenner en Jeanette som passer perfekt til beskrivelsen i HI og lo høyt av her. Vil legge til at de enten blir hatet eller elsket, sjelden noe midt imellom. 

Anonymkode: 0c563...547

Ja, det virker ikke som om de går under radaren. Altså, de gjør en del utav seg, som gjør at de enten blir hatet eller elsket som du sier 😅 Tror det kan ha å gjøre med at mange av dem kommer fra vanskelige kår og har måttet bli sånn..

Anonymkode: f2ef8...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det virker ikke som om de går under radaren. Altså, de gjør en del utav seg, som gjør at de enten blir hatet eller elsket som du sier 😅 Tror det kan ha å gjøre med at mange av dem kommer fra vanskelige kår og har måttet bli sånn..

Anonymkode: f2ef8...3c8

Ja man er ikke likegyldig til en Jeanette 😂 og det rareste er at det gjelder både kvinner og menn. Menn er enten redd Jeanette eller er helt på knærne etter henne. Kvinner er enten sjalu på henne eller de vil være inne i varmen fordi Jeanette alltid er spennende å være sammen med, bortsett fra litt drama som kommer ut av intet noen ganger, haha. 

Anonymkode: 0c563...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

 

-Dame uten høyere utdanning, eller evt. en bachelor (har aldri møtt en Jeanette med mastergrad eller doktorgrad). 
Stemmer

-Mer sminke enn vanlig, kan være ganske pen. Stemmer ikke

 

-Ofte mørkt hår. Stemmer 

-Hvis hun har hund er det gjerne en kamphund eller lignende. Stemmer 

-Glad i å pynte med sånt fat med stearinlys og nips på. Jepp, stemmer denne og😂

-Kan være ganske tøff og ha bein i nesa. Har opplevd mye i livet men står på. Nja, stemmer litt

-Har ofte (noen få og små) tatoveringer. Jepp😂

Anonymkode: f2ef8...3c8

 

Anonymkode: f3a84...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeanette Winterson, fantastisk forfatter av litteratur som utforsker konvensjoner rundt kjønn og seksualitet. Les i alle fall Oranges are not the only fruit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (5 minutter siden):

Jeanette Winterson, fantastisk forfatter av litteratur som utforsker konvensjoner rundt kjønn og seksualitet. Les i alle fall Oranges are not the only fruit!

Ser ut til å passe godt i noe av beskrivelsen, som å ta avskjed med sin oppvekst og romanene blir beskrevet som  frekke og sorgmuntre. Går ikke upåaktet hen den Jeanette heller nei 😊

Anonymkode: 0c563...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ser ut til å passe godt i noe av beskrivelsen, som å ta avskjed med sin oppvekst og romanene blir beskrevet som  frekke og sorgmuntre. Går ikke upåaktet hen den Jeanette heller nei 😊

Anonymkode: 0c563...547

Med unntak av at hun er Oxford-utdannet... Men ikke upåaktet, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (4 minutter siden):

Med unntak av at hun er Oxford-utdannet... Men ikke upåaktet, nei.

Det fant jeg ikke noe om. Sto to andre skoler. Hun er utdannet journalist? 

Anonymkode: 0c563...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (33 minutter siden):

Jeanette Winterson, fantastisk forfatter av litteratur som utforsker konvensjoner rundt kjønn og seksualitet. Les i alle fall Oranges are not the only fruit!

Det er navnet Jeanette i Norge jeg siktet til.

HI

Anonymkode: f2ef8...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selv et 70/80- tallsbarn og kjenner absolutt ingen som heter Jeanette. Har ingen assosiasjoner til navnet.

Anonymkode: 9ec6c...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente flere Jeanetter i barndommen på 80-tallet, nå kjenner jeg bare en voksen Jeanette på cirka 50 år. Assosierer ikke navnet med noe spesielt, tenker bare at det er et ok navn, men det er ikke et navn jeg ville valgt. 

Anonymkode: f46a2...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en Jeanette med doktorgrad - kunnskapsrik og flott dame.

Så kjenner jeg en Jeanette som er ei skikkelig megge og som knapt bestod videregående.

Anonymkode: bb533...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun er norsk er hun gjerne søsteren til Monica, Yvonne, Kenneth eller Frank. 

Hvem hun er er uvisst, navn reflekterer foreldrene mer enn navnebæreren. I alle fall moren har lav utdannelse, enten kun grunnskole eller har tatt et fagbrev i voksen alder. Hun var gjerne ung da Jeanette ble født, men om hun er et yngre medlem av en større søskenflokk kan mor ha vært eldre. Hun begynte i alle fall tidlig. Fars bakgrunn er det vanskelig å si noe om, fedre er fjerne veldig involvert i sønners navn men bryr seg lite om hva døtrene heter.

Jeg kjenner tre Jeanette og en Janette. To med fagbrev, en med bachelor og en med mastergrad. Mødrene har forunderlig lik bakgrunn, fedrene har færre fellestrekk. To av dem drikker og har grunnskole som høyeste fullførte utdannelse. Men det er mulig mer fordi kvinner som velger navnet Jeanette også er tilbøyelig til å velge menn på de laveste hyllene enn at disse mennene nødvendigvis har en greie for navnet Jeanette. De to andre fedrene har mer på stell sett utenfra. Utdannelse, inntekt, renommé osv.

Anonymkode: 9e144...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Anonym bruker said:

Skriv dine under før du leser mine (jeg vil ikke påvirke hva du tenker om navnet). hva tenker du når du hører navnet Jeanette?

Her er mine assosiasjoner basert på alle med det navnet jeg har møtt (og sett i media):

-Dame uten høyere utdanning, eller evt. en bachelor (har aldri møtt en Jeanette med mastergrad eller doktorgrad).

-Mer sminke enn vanlig, kan være ganske pen.

-Ofte mørkt hår.

-Hvis hun har hund er det gjerne en kamphund eller lignende.

-Glad i å pynte med sånt fat med stearinlys og nips på.

-Kan være ganske tøff og ha bein i nesa. Har opplevd mye i livet men står på.

-Har ofte (noen få og små) tatoveringer.

Anonymkode: f2ef8...3c8

synes det er kjempe fint :) kjenner bare snille mennesker

Anonymkode: d7e51...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (På 14.12.2022 den 8.29):

Jeanette Winterson, fantastisk forfatter av litteratur som utforsker konvensjoner rundt kjønn og seksualitet. Les i alle fall Oranges are not the only fruit!

Takk for boktips! Angående navnet Jeanette: Ikke noe jeg kunne brukt selv, men tenker på Jeanette Roede, og hun er vel trivelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...