Gå til innhold

Katt 4 måneder


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

-Jeg har en kattunge på 4 måneder. Er ute så lenge jeg er med henne og følger med. Hun har begynt å leke litt med nabokatten som er en utkastet hannkatt. Jeg lurer på hvor sannsynlig det er for at hun kan bli gravid og om jeg bør holde henne helt innendørs frem til hun er sterilisert. 

-Usikker på kastrering. For meg virker det uetisk å måtte holde katten inne for at hun ikke skal bli gravid før hun er 1.5 år. Hun skal selvsagt ikke få barn før hun er moden nok. Likevel er det en del av meg som setter spørsmål ved kastrering. Jeg er klar over at forskningen ikke tilsier at de får et dårligere liv dersom de er kastrert men jeg føler likevel at det ikke er mitt valg å ta. At det er å tukle med naturen og å tvinge min katt til noe hun ikke har gitt samtykke til. Hva er deres tanker rundt dette?

-Jeg har reservert en liten jentepus til da jeg har følt at min katt kunne trengt en venn å leke med. Når hun er leveringsklar er min katt snart seks måneder og den lille er tre måneder gammel. Jeg har lest at katter av samme kjønn har lett for å bli uvenner men hannkatt er desverre uaktuelt da min nabo og utleier har hannkatt og er redd for at to hannkatter vil sloss mye i hagen. Det jeg lurer på er om to jentekatter kan komme godt overens dersom begge er såpass unge. Er det spesielle ting man bør tenke på når man skal sette sammen to katter av ulikt kull.

 

Anonymkode: efa66...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...