Gå til innhold

Habituell abort. Erfaringer uten IVF?


sliter11

Anbefalte innlegg

Hei. Har noen med diagnose habituell abort lykkes med å få barn uten IVF? Har hatt 4 spontanaborter, 2 tidlige, 1 i uke 12 og siste i uke 21. Leger finner ikke noe feil med meg eller mannen. I det siste svangerskapet gikk jeg på meftormin, Albyl E 150 fra uke 7 og progesteron uke 7 til 13, kan hende det var det som hjalp oss å komme til uke 21. Likevel så klarte vi ikke å komme lengre...  Har vært lovet på sykehuset å få blodfortynnende sprøyter neste gang, men lurer på om det er nok? Er det andre ting jeg kan sjekke? Andre medisiner man burde prøve?

Har hørt mye positivt om Hausken Klinikken, og vi var der i fjor til utredning. Da sa legen at hun ser ikke helt behovet for IVF. Nå, når jeg spurte om det er noe annet man kan gjøre/ bruke støttemedisiner, så var jeg nesten angrepet. Fikk høre at de medisinene de foreskriver har ikke dokumentert effekt, er ikke godkjent som støttemedisin under graviditet og at jeg kan ikke få dem uten IVF... Virker de da, og er tryge ved IVF? Etter alt dette hadde jeg egentlig bare lyst til å gå ut uten et ord, og nå er jeg ganske sikker på, at om vi bestemmer oss for IVF en gang, så blir det ikke hos Hausken!

Hvordan kan IVF hjelpe meg? Jeg fikk en helt perfekt gutt, men han kom alt for tidlig pga. morkakeøsning... Får sikkert aldri svar på hvorfor morkaka løsnet, ingen av de vanlige årsakene passer i mitt tilfelle. Vet ikke om de medisinene man bruker i tillegg til IVF kunne hjelpe noe, og det får jeg ikke sjekke. Nå må jeg bare håpe på at heparin er det jeg trenger for å bære fram et barn.

Fint om noen deler sine erfaringer. Gjerne også de som bestemte seg for IVF, fint å vite hvorfor og om det var løsningen.

Lykke til til alle som prøver å bli foreldre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...