Gå til innhold

Syklubben i bygda inviterte med min mann på julebord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er fra denne bygda. Jeg har bodd her i 20 år. Noen av disse damene har jeg ganske god kontakt med, og snakker en god del med, spesielt ei av dem, men de gir meg aldri innpass i ‘klubben’ sin, uten at jeg har brydd meg noe særlig om det.
Helt til i går, da de tok med seg mannen min (pluss sine menn) ut på middag og teater. Altså uten meg. Jeg var rett og slett ikke invitert, men jeg sa at han bare måtte dra, siden mennene til disse damene jo er vennene til mannen. Men jeg sitter igjen med en ekkel følelse, en slags følelse av aktiv utestengelse og ensomhet. Skjønner ikke helt tankegangen til de damene. Måtte bare få sagt det til noen, få ut smerten med ord. Jeg er vel ganske ‘Vera venneløs’ og har ingen å snakke om det med heller. Kanskje jeg er for følsom…

Anonymkode: 8e173...c72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han gikk vel ikke??? 

Anonymkode: 25db6...fcf

Skrevet

Og mannen godtok å møte uten deg? Det er drittsekkoppførsel på høgt nivå. 

Anonymkode: e770a...87e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Han gikk vel ikke??? 

Anonymkode: 25db6...fcf

Jo, han gjorde det… jeg sa det var greit at han dro. Vil liksom ikke hemme hans sosiale liv fordi om jeg er sosialt utenforstående…

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jo, han gjorde det… jeg sa det var greit at han dro. Vil liksom ikke hemme hans sosiale liv fordi om jeg er sosialt utenforstående…

Han burde ikke dratt uansett hva du sa fordi han da indirekte støtter mobbingen/utestengning av deg. Jeg hadde vært mer skuffet over mannen i dette tilfellet enn de andre, men uansett utrolig dårlig gjort å ikke invitere med deg også.

Anonymkode: 6ddbf...95c

Skrevet

Det hadde jeg reagert på. Snakk om å drite i deg 

Anonymkode: c1429...ed4

Skrevet

For en samling med drittfolk, men jeg synes alikevel at mannen din er den verste oppi dette. At han stilletiende godtar at den han er glad i blir behandlet sånn uten å støtte deg, det er stygt gjort. Reagerte han ikke på det i det hele tatt?
Klem til deg hi :klem:

Anonymkode: b34b6...808

Skrevet

For en samling med drittfolk, men jeg synes alikevel at mannen din er den verste oppi dette. At han stilletiende godtar at den han er glad i blir behandlet sånn uten å støtte deg, det er stygt gjort. Reagerte han ikke på det i det hele tatt?
Klem til deg hi :klem:

Tusen takk for klemmen.

Jeg tror ikke han ser sånn på det. Det er liksom mer ‘hans’ venner enn mine. Og jeg SA jo at det var greit, jeg er jo ikke en del av denne gjengen. Så jeg vet ikke hva det er som føles så feil. Kanskje hans ufølsomhet rundt det er en del av sårheta. Men også at det er helt godtatt blant disse seks damene at vi ikke trenger å behandles som et par, selv om de tar med partner.

Gjest NotNaomi
Skrevet

De "tok ikke med seg" mannen din. Han ble invitert og gikk med dem. Fyfan så jævli dårlig gjort. Omg 

Og du klandrer de damene mest? 

Jeg skjønner at du reagerer på dem også, og ekskluderingen av deg. Men mannen din betyr forhåpentligvis mer for deg ( eller etter dette, forhåpentligvis ikke ) så hva med skuffelsen din over han? Hvordan behandler han deg ellers egentlig? 

Skrevet

For en bedriten mann! Hvordan forsvarte han dette ovenfor deg? 

Skrevet

Hi sin mann spesielt og alle andre som visste om det burde latt være å dra. 

Jeg kjenner noen damer som holder på tilsvarende. Dvs. de inviterer ikke damer og menn på samme treff. Mennene har sitt treff og her er alle velkommen av mennene. Damene har sitt, men her er alle invitert uten om én først og da det var én som sa i fra er det nå to som ikke inviteres. Det er ikke alle som vet at ikke aller er invitert for de som er ansvarlig forteller at disse personene dessverre ikke kan komme. 

Dette muliggjøres av at ikke mennene tar ansvar. Mannen til hun som inviterer og mannen til hun som ikke er invitert er gode venner.  Mannen til hun som ikke er invitert er redd for å ødelegge gjengen og godtar dermed stilletiende at dette skjer. Vet ikke hvorfor mannen til hun som utestenger ikke sier noe for han har tidligere vært rausere, men i det forholdet er det vel konen som bestemmer mest.  De feier det under teppet og lar utestengeren ture på. Mannen til hun som utestenger vet at utestenger ikke kommer til å inkludere. Han vet at det blir konflikt/rar stemning om han sier fra, men ettersom utestengeren er populær og kona ikke så blir dette feiet under teppet. 

Det er ganske råttent å utestenge med en slik synlighet og selvfølge som det HI opplever. I utgangspunktet synes jeg mannen til HI burde sagt klart i fra om at dette ikke er greit. Er det vanskelig å stå alene med dette burde han ta dette opp med de mennene han kjenner best og prøve å få en endring på dette. For slik det er nå står alle stilletiende å ser ut utestenging og det er jo ikke greit 

Anonymkode: 7a67a...8fc

Skrevet

Jøss, sa han ikke ifra da han ble invitert?

Vil tro det ble spørmål om hvor mange billetter som skulle bestilles til teater osv, da hadde det virkelig vært helt på sin plass at han spurte om det var en guttegreie eller en pargreie, og om det var par så skulle det selvfølgelig bestilles to billetter til dere for dere ble med begge to....

Veldig rart at han gikk på noe sånt uten deg.

Jeg er selv innflytter i mannens bygd, og er ikke en del av hans vennegjeng. Men når det skjer noe hvor par blir invitert er det virkelig en selvfølge at jeg også blir invitert altså. Som oftest er det ting som skjer uten meg, men et par ganger i året er det større ting med partnere som skjer, og da er jeg med.

Så igjen, veldig rart at han ikke tok initiativet til at partneren hans skulle være med her. Om alle de andre var par, og han var alene, så må han da ha følt på dette selv?

Anonymkode: 0fca5...0ec

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Tusen takk for klemmen.

Jeg tror ikke han ser sånn på det. Det er liksom mer ‘hans’ venner enn mine. Og jeg SA jo at det var greit, jeg er jo ikke en del av denne gjengen. Så jeg vet ikke hva det er som føles så feil. Kanskje hans ufølsomhet rundt det er en del av sårheta. Men også at det er helt godtatt blant disse seks damene at vi ikke trenger å behandles som et par, selv om de tar med partner.

Det er jo ikke rart at du ikke er en del av den gjengen, når de hele tiden har bevisst stengt deg ute, med godkjennelse fra din mann. Men du skal kanskje bare være glad til, sånne folk trenger man ikke. Men de damene som du har ganske god kontakt med da, spesielt hun ene som du snakker endel med, synes ikke de dette er rart og stygt?

Og ja, han er definitivt ufølsom. Jeg skjønner ikke hva han tenker med engang. Var han den eneste uten partner der?

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Hi sin mann spesielt og alle andre som visste om det burde latt være å dra. 

Jeg kjenner noen damer som holder på tilsvarende. Dvs. de inviterer ikke damer og menn på samme treff. Mennene har sitt treff og her er alle velkommen av mennene. Damene har sitt, men her er alle invitert uten om én først og da det var én som sa i fra er det nå to som ikke inviteres. Det er ikke alle som vet at ikke aller er invitert for de som er ansvarlig forteller at disse personene dessverre ikke kan komme. 

Dette muliggjøres av at ikke mennene tar ansvar. Mannen til hun som inviterer og mannen til hun som ikke er invitert er gode venner.  Mannen til hun som ikke er invitert er redd for å ødelegge gjengen og godtar dermed stilletiende at dette skjer. Vet ikke hvorfor mannen til hun som utestenger ikke sier noe for han har tidligere vært rausere, men i det forholdet er det vel konen som bestemmer mest.  De feier det under teppet og lar utestengeren ture på. Mannen til hun som utestenger vet at utestenger ikke kommer til å inkludere. Han vet at det blir konflikt/rar stemning om han sier fra, men ettersom utestengeren er populær og kona ikke så blir dette feiet under teppet. 

Det er ganske råttent å utestenge med en slik synlighet og selvfølge som det HI opplever. I utgangspunktet synes jeg mannen til HI burde sagt klart i fra om at dette ikke er greit. Er det vanskelig å stå alene med dette burde han ta dette opp med de mennene han kjenner best og prøve å få en endring på dette. For slik det er nå står alle stilletiende å ser ut utestenging og det er jo ikke greit 

Anonymkode: 7a67a...8fc

Høres ikke bra ut i det hele tatt. Men det er tydelig at de med sosial makt alltid får viljen sin, på bekostning av de som ikke er like sterke/populære/manipulerende.

Jeg tror i mitt tilfelle så er det en stilltiende  godkjenning om at de kun tar med folk som alle i syklubben liker. Og siden det er ei der som alltid har nektet å snakke med meg (ukjente grunner, det bare er sånn, jeg orker ikke forholde meg til henne heller, har prøvd å være hyggelig men hun gir meg stygge blikk) så er det godtatt st jeg er ute. Alle ‘elsker’ derimot mannen min - han er faktisk veldig snill og hyggelig, så det er så naturlig for dem å tenke på ham. Jeg skjønner bare ikke hvorfor de får være par, men ikke vi.

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Det er jo ikke rart at du ikke er en del av den gjengen, når de hele tiden har bevisst stengt deg ute, med godkjennelse fra din mann. Men du skal kanskje bare være glad til, sånne folk trenger man ikke. Men de damene som du har ganske god kontakt med da, spesielt hun ene som du snakker endel med, synes ikke de dette er rart og stygt?

Og ja, han er definitivt ufølsom. Jeg skjønner ikke hva han tenker med engang. Var han den eneste uten partner der?

Det var ei av de andre damene som ikke har partner. Så han var liksom ‘daten’ hennes… fikk inntrykk av at det var synd på henne, siden de andre hadde partner med seg. Men det ordnet seg jo med mannen min.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det var ei av de andre damene som ikke har partner. Så han var liksom ‘daten’ hennes… fikk inntrykk av at det var synd på henne, siden de andre hadde partner med seg. Men det ordnet seg jo med mannen min.

Og det synes han var helt greit tydeligvis.

Gjest NotNaomi
Skrevet

Bare sånn for å spørre : har du selv tatt avstand til de folka, og/eller slengt med leppa om dem på en negativ måte? Du sier at du tidligere ikke har brydd deg om at du ikke er inkludert. Bryr du deg om de folka i det hele tatt, eller vil du bli bedt kun når du kun har nytte/glede av det? Har du og dere satt mannen  din mellom barken og veden her? 

For, det kan jo i såfall være en mer forståelig grunn til at du ikke ble bedt og at mannen din gikk.

Hvis ingenting av dette har skjedd, så er dette noe av det dårligste jeg har sett en mann gjøre dama si. Null respekt, null lojalitet og null empati. 

Skrevet

Vet mannen din at du ønsket å være med? Mange menn må ha det med klar tale og klarer ikke å gjette hva vi tenker.

Anonymkode: a1f96...f3b

Skrevet
NotNaomi skrev (8 minutter siden):

Bare sånn for å spørre : har du selv tatt avstand til de folka, og/eller slengt med leppa om dem på en negativ måte? Du sier at du tidligere ikke har brydd deg om at du ikke er inkludert. Bryr du deg om de folka i det hele tatt, eller vil du bli bedt kun når du kun har nytte/glede av det? Har du og dere satt mannen  din mellom barken og veden her? 

For, det kan jo i såfall være en mer forståelig grunn til at du ikke ble bedt og at mannen din gikk.

Hvis ingenting av dette har skjedd, så er dette noe av det dårligste jeg har sett en mann gjøre dama si. Null respekt, null lojalitet og null empati. 

Ja, det er lett å tenke sånn. Nei, vil si jeg har et avslappet forhold til denne ‘syklubben’. Vet at jeg ikke kommer til å bli inkludert der pga den ene dama som av uvisse grunner ikke liker meg. Jeg har forsøkt, blitt med på vinkveld to ganger, men oppdager at de planlegger toppturer og julebord uten meg uka etter. No hard feelings egentlig, selv om det er veldig tydelig at jeg ikke passer inn med dem. Jeg har det helt greit sosialt etter mine behov - noen få venninner som jeg liker å finne på ting med, og mannen og jeg har et par vennepar vi treffer noen ganger. Jeg skjønner at jeg kanskje oppfattes som for rolig, og kanskje det er derfor jeg ikke er inkludert. De har uansett bestemt at mannen min er mer verdt enn meg. Og han blir jo bare med.

Skrevet

Vet mannen din at du ønsket å være med? Mange menn må ha det med klar tale og klarer ikke å gjette hva vi tenker.

Anonymkode: a1f96...f3b

Ja, jeg sa at det hadde vært mer naturlig om vi begge ble med. Men det var ikke flere billetter til showet…

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Og det synes han var helt greit tydeligvis.

Ja, siden hun er hans nærmeste barndomsvenninne, så syns han også synd på henne.

Skrevet

Ja, siden hun er hans nærmeste barndomsvenninne, så syns han også synd på henne.

Men ikke på deg tydeligvis.

Gjest NotNaomi
Skrevet

Ja, det er lett å tenke sånn. Nei, vil si jeg har et avslappet forhold til denne ‘syklubben’. Vet at jeg ikke kommer til å bli inkludert der pga den ene dama som av uvisse grunner ikke liker meg. Jeg har forsøkt, blitt med på vinkveld to ganger, men oppdager at de planlegger toppturer og julebord uten meg uka etter. No hard feelings egentlig, selv om det er veldig tydelig at jeg ikke passer inn med dem. Jeg har det helt greit sosialt etter mine behov - noen få venninner som jeg liker å finne på ting med, og mannen og jeg har et par vennepar vi treffer noen ganger. Jeg skjønner at jeg kanskje oppfattes som for rolig, og kanskje det er derfor jeg ikke er inkludert. De har uansett bestemt at mannen min er mer verdt enn meg. Og han blir jo bare med.

Jeg måtte bare spørre. Syns det er nitrist hele greia. Men det er iallefall bra at dere/du har andre venner å omgås i det minste. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Men herregud så villt! Han burde virkelig ha sagt ifra. For en gjeng😑

Skrevet

Var det sånn at det var bare folk som hadde kjent hverandre siden ungdomstiden eller var det mange tilflyttere med?

Anonymkode: 6e4c1...d24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...