Gå til innhold

Noen som faktisk gruer seg til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor? 

Anonymkode: 049fa...b08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Skal feire med familien til mannen (som jo er hyggelig, men aldri noe vi har pleid). Hele familien min er dysfunksjonell så jeg vil ikke feire med de. Men det er langt unna, og dyrt å reise. Og jeg får ikke maten jeg har lyst på og halve slekta der misliker meg og er ikke redde for å rakke ned på meg konstant. 
Jeg savner en besteforelder som er død. Jula minne meg bare på alt jeg ikke har, og nok en gang må jeg få tilsendt bilder av pappa og hans familie som koser seg ihjel på julaften med mine tanter og onkler, kusiner og fettere og mine søsken..

Anonymkode: e53e4...282

Skrevet

Tildels gruer jeg meg. Jeg har blitt psykisk syk og har egentlig mer enn nok med meg selv. Krevende å måtte forholde seg til andres krav og forventninger. 

Anonymkode: def2a...18d

Skrevet

Ikke julen som helhet, men litt til julaften. Vi skal til svigers og blir veldig mange, og jeg er fortsatt ikke bra igjen fra utbrenthet, er utrolig sensitiv overfor støy og blir voldsomt sliten av mange folk. Jeg er veldig glad i mannens familie, men det blir litt overveldende med så mange i så mange timer. Og nei, vi kan ikke bli hjemme, der er jeg kraftig nedstemt av mann og barn. 

Anonymkode: 6a91f...8e9

Skrevet

Vil det si at de fleste gleder seg? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt.

Anonymkode: b390b...6a3

Skrevet

Nja, altså….. jeg gleder meg til ungene kommer hjem og alt de gleder seg til av mat og tradisjon. Jeg gleder meg ikke til styr med svigers og faste julegjester som bor her hos oss. Jeg er alltid utslitt av julens tjas og mas, og ender ofte med migrene både to og tre dager. Drømmer om jul på hytta med lave skuldre….. det blir nok ikke før svigers er døde eller på sykehjem 🙈 og ja, jeg vet- vi er voksne og bestemmer selv osv osv, men å være voksen betyr også ta hensyn…..mannen er enebarn. 

god jul da folkens! Senk forventningene og fjør den så god som mulig! 

Anonymkode: 8226d...1e1

Skrevet

Ja pga dårlig økonomi så gruer jeg meg. Alle ønsker jo ha råd til julegaver til barnet,å fylle julestrømpen og julemiddag. Når jeg vet at i år har vi ikke økonomi til det,så blir det til at jeg gruer meg. Ser at noen kommuner gir ekstra penger i julen til de som går på sosialhjelp,men som dere sikkert fikk med dere på debatten så har vi som kun har minstesats av AAP minst like dårlig råd vi også.

Anonymkode: e32d3...148

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Du fikk 3 svar. 1 gledet seg. Hvordan får du det til å bli at de fleste gleder seg? Når det er sagt vil jeg tro at mange flerer gleder seg enn gruer seg. Men det er mange flere enn vi tror som gruer seg, dessverre. Julen kan være en vanskelig tid for mange.

Anonymkode: 3ddfe...260

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er nok flest som gleder seg, heldigvis. 

Anonymkode: 85b94...b3c

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

De fleste gleder seg ja. Noen gleder seg til fri, noen gleder seg til maten, andre gleder seg over stemningen. Man trenger ikke glede seg til ALT, men de fleste gleder seg til noe med julen. Finn noe du og :) 

Anonymkode: 6fc4d...9c6

Gjest NotNaomi
Skrevet

Jeg vil gi deg et tips 🙂 nå står Frelsesarmeen ute flere steder, og det er steder som kalles "Varmestuer" og en organisasjon som heter Bymisjonen. Det er også telefonnr man kan ringe hvis man sliter med ting, og det er som regel veldig mange som ringer rundt juletider.

På stedene jeg har nevnt så er det mennesker med ulike utfordringer, som alt fra rusproblematikk og ensomhet. De møtes på forskjellige steder hvor de kan møte andre, spise hvis de vil, drikke kaffe eller bare skravle med noen. Mange hyggelige mennesker som ofte er både optimistiske og happy. Det vil ikke si det samme som at de har det bra 24 timer i døgnet, tvert i mot, og mange gruer seg til høytider som normalt regnes som familiesammenkomster osv.

Ta deg en tur til de stedene 🙂 kanskje finner du noen hyggelige mennesker å prate med og som kanskje kan fortelle deg om sine utfordringer spesielt nå rundt juletider? De er nok både ærligere og mer inkluderende samt mer forståelselsfulle enn forumbrukere og andre du møter på nettet, for virituelt så skjønner dessverre langt fra alle at det er virkelige mennesker som formidler ting via bokstaver. Det er vanskelig for mange å forstå det, men møter du folk i virkeligheten så blir det jo helt annerledes. 

Men husk på en viktig ting, og det er at uansett hvem du er med så påvirker ditt humør og det du sier de rundt deg. Å trekke ned folk er ikke helt greit, for folk har alle sitt! Selv om du ikke vet det og ikke ser det.

Håper du oppsøker ett eller flere av nevnte steder eller tar en telefon. Du vil nok få et mer riktig og nøkternt perspektiv på ting 🙂

Skrevet

Jeg tror nok de fleste gleder seg ja, ihvertfall til deler av julen.

Det er en del som har noen ting de ikke gleder seg til, men mange av dem igjen klarer å legge fokuset på det positive.

Anonymkode: e6fb3...84e

Skrevet
NotNaomi skrev (7 timer siden):

Jeg vil gi deg et tips 🙂 nå står Frelsesarmeen ute flere steder, og det er steder som kalles "Varmestuer" og en organisasjon som heter Bymisjonen. Det er også telefonnr man kan ringe hvis man sliter med ting, og det er som regel veldig mange som ringer rundt juletider.

På stedene jeg har nevnt så er det mennesker med ulike utfordringer, som alt fra rusproblematikk og ensomhet. De møtes på forskjellige steder hvor de kan møte andre, spise hvis de vil, drikke kaffe eller bare skravle med noen. Mange hyggelige mennesker som ofte er både optimistiske og happy. Det vil ikke si det samme som at de har det bra 24 timer i døgnet, tvert i mot, og mange gruer seg til høytider som normalt regnes som familiesammenkomster osv.

Ta deg en tur til de stedene 🙂 kanskje finner du noen hyggelige mennesker å prate med og som kanskje kan fortelle deg om sine utfordringer spesielt nå rundt juletider? De er nok både ærligere og mer inkluderende samt mer forståelselsfulle enn forumbrukere og andre du møter på nettet, for virituelt så skjønner dessverre langt fra alle at det er virkelige mennesker som formidler ting via bokstaver. Det er vanskelig for mange å forstå det, men møter du folk i virkeligheten så blir det jo helt annerledes. 

Men husk på en viktig ting, og det er at uansett hvem du er med så påvirker ditt humør og det du sier de rundt deg. Å trekke ned folk er ikke helt greit, for folk har alle sitt! Selv om du ikke vet det og ikke ser det.

Håper du oppsøker ett eller flere av nevnte steder eller tar en telefon. Du vil nok få et mer riktig og nøkternt perspektiv på ting 🙂

Takket for tipset ditt 🙂

Enig i det med å trekke ned andre ikke er greit. Jeg prøver ikke å gjøre det. Men om jeg gjør det ubevisst vet jeg ikke. Håper ikke det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

De fleste gleder seg ja. Noen gleder seg til fri, noen gleder seg til maten, andre gleder seg over stemningen. Man trenger ikke glede seg til ALT, men de fleste gleder seg til noe med julen. Finn noe du og :) 

Så sant. Skal finne noe med juletiden å glede meg til 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg tror nok de fleste gleder seg ja, ihvertfall til deler av julen.

Det er en del som har noen ting de ikke gleder seg til, men mange av dem igjen klarer å legge fokuset på det positive.

Anonymkode: e6fb3...84e

God og viktig egenskap. 

Skrevet

Gleder meg. Får alltid litt angst i oktober og november når jeg tenker på det økonomiske, men når desember nærmer seg løser ting seg som regel, og jeg gleder meg alltid til kosen, lysene, maten, stemning og glade besøk. I vår familie samles vi ikke alle på en gang, så med det unngår vi det store kaoset. Er fornøyd med det. 

Anonymkode: 69d92...b78

Skrevet
23 hours ago, Anonym bruker said:

Hvorfor? 

Gleder meg veldig,men er litt redd sånn økonomisk sett

Anonymkode: 3b950...ce4

Skrevet

Gleder meg alltid, ikke bare til jul, men hele adventen. Forberedelser, hele byen pyntet med vakre lys, kjøpe og pakke julegaver, kalender og julegrantenning, julebord og julelunsj på jobb, juleavslutning med barnas aktiviteter, bake, vaske, lage sylte og rull, pynte, julefilmer, grevinnen og hovmesteren, tre nøtter til askepott, julemat, julebesøk....Herregud, SOM jeg gleder meg! Og så gleder jeg meg til januar når sola kommer tilbake, vinter og ski, vinterferie, påske med lammelår, kyllinger, kvikk lunsj og ski, 17.mai og vår med korpsmusikk og bunad, og etter det er det snart sommerferie! Og når sommerferien er over, vipps så begynner jeg å glede meg til jul igjen 😄 Sånn går no dagan 🥰

Anonymkode: 783ab...9b3

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Gleder meg alltid, ikke bare til jul, men hele adventen. Forberedelser, hele byen pyntet med vakre lys, kjøpe og pakke julegaver, kalender og julegrantenning, julebord og julelunsj på jobb, juleavslutning med barnas aktiviteter, bake, vaske, lage sylte og rull, pynte, julefilmer, grevinnen og hovmesteren, tre nøtter til askepott, julemat, julebesøk....Herregud, SOM jeg gleder meg! Og så gleder jeg meg til januar når sola kommer tilbake, vinter og ski, vinterferie, påske med lammelår, kyllinger, kvikk lunsj og ski, 17.mai og vår med korpsmusikk og bunad, og etter det er det snart sommerferie! Og når sommerferien er over, vipps så begynner jeg å glede meg til jul igjen 😄 Sånn går no dagan 🥰

Anonymkode: 783ab...9b3

Sånn går et godt liv som ser de gode tingene og evner å glede seg. Vi som lever sånn er mindre utsatt når omstendighetene går mot oss.

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Sånn går et godt liv som ser de gode tingene og evner å glede seg. Vi som lever sånn er mindre utsatt når omstendighetene går mot oss.

Word! 👏👏👏

Skrevet

Tja... hadde 2500 i strøm i november. Tibber har regnet ut ar jeg i desember kommer til å bruke 18.000 kr i strøm... som jeg må betale i forskudd. Godt jeg har kjøpt alle julegaver allerede. Med inntekt på 25.000 blir det ikke mye igjen til Huslån  osv😅

Anonymkode: 2f0a6...2b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Tja... hadde 2500 i strøm i november. Tibber har regnet ut ar jeg i desember kommer til å bruke 18.000 kr i strøm... som jeg må betale i forskudd. Godt jeg har kjøpt alle julegaver allerede. Med inntekt på 25.000 blir det ikke mye igjen til Huslån  osv😅

Anonymkode: 2f0a6...2b8

Det er det sykeste… kan de gjøre det??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...