Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 Han er rett og slett surrete. Har vært det så lenge vi har vært sammen, så han bare er sånn. Han starter prosjekter som ikke blir fullført, begir seg inn på avtaler og opplegg som bare blir tull og ender med å koste masse. Og hver gang det skjærer seg så står jeg her og må bidra til å rydde opp. Jeg klarer derfor ikke å bli entusiastisk når en ny ide dukker opp. Jeg stiller kritiske spørsmål, og viser skepsis. Og han blir jo frustrert over at ikke engang jeg kan ha troa på han. Jeg bare orker ikke mer tull. Jeg er en person som liker å ha det forutsigbart og ordentlig.. Hadde jeg kunnet sett fremover i krystallkula så hadde jeg ikke gått inn i denne relasjonen. Men her her jeg, og vi har mye bra sammen også - ikke minst barna Er bare redd for at jeg bryter han bed med skepsisen min.. Anonymkode: 70c06...261
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #3 Skrevet 3. desember 2022 Rett og slett, dere kan ikke ha det sånn. Anonymkode: d5fdf...2f7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 Har dere prøvd å gjøre et prosjekt sammen, med tydelige roller? Med roller etter personlige egenskaper. Anonymkode: be8af...2bc
Gjest NotNaomi Skrevet 3. desember 2022 #5 Skrevet 3. desember 2022 Hadde sagt det rett ut det du skriver. Men nå er jeg (u?)heldigvis den som sier ting rett ut da. Det er bra at han er kreativ, men kanskje han burde hatt mer konstruktive og realistiske mål og prosjekter?
Gjest NotNaomi Skrevet 3. desember 2022 #6 Skrevet 3. desember 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Har dere prøvd å gjøre et prosjekt sammen, med tydelige roller? Med roller etter personlige egenskaper. Anonymkode: be8af...2bc Veldig godt forslag HI, og så kan dere samarbeide også.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #7 Skrevet 3. desember 2022 Sånn har jeg det og. Mannen min har ti tommeltotter, ingen praktisk sans og er utrolig klønete. Han kan ikke male, da søler han og griser. Ikke bare litt, han kan finne på å tråkke oppi malingsspannet. Han kan ikke skifte dekk, da glemmer han å skru til boltene. Han kan ikke lage mat, da svir han noe, koker det i stykker eller lager suppe med tusen klumper, og han glemmer å skru av platene. Han henter ungene, men glemmer igjen sekk og jakke. Prioriteringene hans er helt på tur. Han kan bruke en hel lørdag på å «fikse» noe ubetydelig, mens huset ikke ser ut, vi ikke har mat i kjøleskapet, eller ungene skal på cup. Og på toppen av det hele blir han sint på meg hvis jeg foreslår å gjøre ting på en annen måte, litt senere eller at jeg skal ta det selv. Det begynner å tære på nå etter femten år sammen. Jeg vurderer seriøst å gå fra han for jeg orker ikke å være mammaen hans mer. Jeg har et ekstra barn. Anonymkode: 2ca92...59b
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #8 Skrevet 3. desember 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Sånn har jeg det og. Mannen min har ti tommeltotter, ingen praktisk sans og er utrolig klønete. Han kan ikke male, da søler han og griser. Ikke bare litt, han kan finne på å tråkke oppi malingsspannet. Han kan ikke skifte dekk, da glemmer han å skru til boltene. Han kan ikke lage mat, da svir han noe, koker det i stykker eller lager suppe med tusen klumper, og han glemmer å skru av platene. Han henter ungene, men glemmer igjen sekk og jakke. Prioriteringene hans er helt på tur. Han kan bruke en hel lørdag på å «fikse» noe ubetydelig, mens huset ikke ser ut, vi ikke har mat i kjøleskapet, eller ungene skal på cup. Og på toppen av det hele blir han sint på meg hvis jeg foreslår å gjøre ting på en annen måte, litt senere eller at jeg skal ta det selv. Det begynner å tære på nå etter femten år sammen. Jeg vurderer seriøst å gå fra han for jeg orker ikke å være mammaen hans mer. Jeg har et ekstra barn. Anonymkode: 2ca92...59b Jeg fatter ikke at noen frivillig kaster bort livet sitt på en arrogant fyr med åpenbar PU. Anonymkode: b1031...9a5
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #9 Skrevet 3. desember 2022 Han har vært sånn hele tiden. Han har aldri skjult det for deg. Du kan ikke forvente at han skal endre seg. Men kanskje er det noe du kan gjøre for å takle det bedre? Anonymkode: fe501...fa8
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #10 Skrevet 3. desember 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg fatter ikke at noen frivillig kaster bort livet sitt på en arrogant fyr med åpenbar PU. Anonymkode: b1031...9a5 Hva slags jobb har han? For noe fungerer sikkert bra Anonymkode: be8af...2bc
Gjest NotNaomi Skrevet 3. desember 2022 #11 Skrevet 3. desember 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg fatter ikke at noen frivillig kaster bort livet sitt på en arrogant fyr med åpenbar PU. Anonymkode: b1031...9a5 Slutt a? Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Han har vært sånn hele tiden. Han har aldri skjult det for deg. Du kan ikke forvente at han skal endre seg. Men kanskje er det noe du kan gjøre for å takle det bedre? Anonymkode: fe501...fa8 Det er ikke så enkelt vet du. Hva du vet og lærer å kjenne i begynnelsen er ikke det samme som å ta lett på å leve med det i lengden. Overhodet ikke. Selv om folk er aldri så åpne, så kan det være himmelvid forskjell fra i løpet av to år til i løpet av fks ti år. Tror du sånn helt seriøst at vi mennesker er såå enkle? 🙂
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #12 Skrevet 3. desember 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Har dere prøvd å gjøre et prosjekt sammen, med tydelige roller? Med roller etter personlige egenskaper. Anonymkode: be8af...2bc Det er prosjekter utenfor huset som er problemet. Jobbrelatert Anonymkode: 70c06...261
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #13 Skrevet 3. desember 2022 NotNaomi skrev (27 minutter siden): Hadde sagt det rett ut det du skriver. Men nå er jeg (u?)heldigvis den som sier ting rett ut da. Det er bra at han er kreativ, men kanskje han burde hatt mer konstruktive og realistiske mål og prosjekter? Jeg forsøker å si det, men han ser det ikke selv - eller han ser det jo når det går dårlig, men aldri i starten av et nytt prosjekt. HI Anonymkode: 70c06...261
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #14 Skrevet 3. desember 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Han har vært sånn hele tiden. Han har aldri skjult det for deg. Du kan ikke forvente at han skal endre seg. Men kanskje er det noe du kan gjøre for å takle det bedre? Anonymkode: fe501...fa8 Jeg visste det jo ikke i starten. For alle prosjekter høres helt supre ut. Men så begynner regningene å komme, eller folk som blir sure fordi han ikke holder avtaler.. Og jeg betaler, rydder, bidrar.. Og jeg håper at dett var dett. Så kommer han gledesstrålende med en ny ide eller et nytt samarbeid.. Før jeg skjønte at det ikke ville ta slutt på disse feilslåtte prosjektene så var vi for dypt involvert i hverandre Og på alle andre måter er han topp. Jeg vil bare at han skal slutte med luftslottene sine. Deg er bare det at han ikke har noen tradisjonell utdanning å ta utgangspunkt i på arbeidsmarkedet - og han vil så gjerne sette spir her i livet, og det skjønner jeg jo.. Hi Anonymkode: 70c06...261
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #15 Skrevet 3. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg visste det jo ikke i starten. For alle prosjekter høres helt supre ut. Men så begynner regningene å komme, eller folk som blir sure fordi han ikke holder avtaler.. Og jeg betaler, rydder, bidrar.. Og jeg håper at dett var dett. Så kommer han gledesstrålende med en ny ide eller et nytt samarbeid.. Før jeg skjønte at det ikke ville ta slutt på disse feilslåtte prosjektene så var vi for dypt involvert i hverandre Og på alle andre måter er han topp. Jeg vil bare at han skal slutte med luftslottene sine. Deg er bare det at han ikke har noen tradisjonell utdanning å ta utgangspunkt i på arbeidsmarkedet - og han vil så gjerne sette spir her i livet, og det skjønner jeg jo.. Hi Anonymkode: 70c06...261 «Sette spor» HI Anonymkode: 70c06...261
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #16 Skrevet 3. desember 2022 Har han ADHD? I så fall kan det hjelpe å snakke om hvordan dette styrer impulskontrollen, eller rettere gjør den mangelfull, slik at han trenger hjelp til å bremse i tide. Jeg har ADHD selv og er egentlig akkurat slik mannen din er, veldig kreativ, optimistisk og kjører på, men mannen min er bremseklossene mine og vi er begge enige om at det må bli slik hvis vi skal ha et godt forhold. Anonymkode: 9f1b9...4ae
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #17 Skrevet 3. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg fatter ikke at noen frivillig kaster bort livet sitt på en arrogant fyr med åpenbar PU. Anonymkode: b1031...9a5 Arrogant? Hvordan kom du til den konklusjonen? Han er langt ifra arrogant, han bare ser ikke sine egne begrensninger. Han vil så gjerne, men det går ikke. Og nei, det er jo ikke frivillig. Det har blitt sånn underveis. Som hi sitter jeg nå så fint i det, med unger, hus og alt, at det ikke er så enkelt å bare bryte opp alt. Anonymkode: 2ca92...59b
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #18 Skrevet 3. desember 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Har han ADHD? I så fall kan det hjelpe å snakke om hvordan dette styrer impulskontrollen, eller rettere gjør den mangelfull, slik at han trenger hjelp til å bremse i tide. Jeg har ADHD selv og er egentlig akkurat slik mannen din er, veldig kreativ, optimistisk og kjører på, men mannen min er bremseklossene mine og vi er begge enige om at det må bli slik hvis vi skal ha et godt forhold. Anonymkode: 9f1b9...4ae Ikke diagnostisert. Utredet men uten funn Jeg bare kjenner at jeg ikke har mer å gi på dette området. Drømmer om å leve med noen som har alt på stell. Men det er vel noe med alle. Mannen min er i alle fall snill HI Anonymkode: 70c06...261
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #19 Skrevet 3. desember 2022 Har du oversikt over hvor mye penger og tid du har brukt på å ordne opp etter han? Hvis du kan sette deg ned med han når han er "mellom prosjekter " å se på det, si kan dere kanskje komme til en enighet om at du har brukt mer penger på å rydde opp enn han har tjent på prosjektene og at det ikke kan fortsette. Jeg ville ikke sagt at han må slutte med prosjekter, men at han må bidra med fast inntekt til familien og at evt prosjekter må startes deltid. Jeg ville også foreslått at han må gi gjennom idéer og budsjett med noen som har erfaring innen det han vil starte opp med får å se om det han ser for seg er realistisk. Hvis du forsøker å ta opp dette når han allerede har planlagt noe vil jeg tro han går i forsvar, så ta det opp før han kommer med en idé. Anonymkode: 4da2f...338
Gjest NotNaomi Skrevet 3. desember 2022 #20 Skrevet 3. desember 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ikke diagnostisert. Utredet men uten funn Jeg bare kjenner at jeg ikke har mer å gi på dette området. Drømmer om å leve med noen som har alt på stell. Men det er vel noe med alle. Mannen min er i alle fall snill HI Anonymkode: 70c06...261 Det er noe med alle ja! Jeg har aldri møtt eller selv opplevd en perfekt partner. Ingen har det. Det som føles perfekt er aksepten av hverandre og at man får det viktigste dekket av behov. Men man kan jo godt forbedre både seg selv og forholdet. Og iblant partneren 🙂
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #21 Skrevet 3. desember 2022 Du beskriver mitt verste mareritt.. Vet ikke hva du kan gjøre, men skjønner godt du blir frustrert og utålmodig! Anonymkode: bc29c...c42
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #22 Skrevet 3. desember 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Har du oversikt over hvor mye penger og tid du har brukt på å ordne opp etter han? Hvis du kan sette deg ned med han når han er "mellom prosjekter " å se på det, si kan dere kanskje komme til en enighet om at du har brukt mer penger på å rydde opp enn han har tjent på prosjektene og at det ikke kan fortsette. Jeg ville ikke sagt at han må slutte med prosjekter, men at han må bidra med fast inntekt til familien og at evt prosjekter må startes deltid. Jeg ville også foreslått at han må gi gjennom idéer og budsjett med noen som har erfaring innen det han vil starte opp med får å se om det han ser for seg er realistisk. Hvis du forsøker å ta opp dette når han allerede har planlagt noe vil jeg tro han går i forsvar, så ta det opp før han kommer med en idé. Anonymkode: 4da2f...338 Ikke hi, men hun andre med en lik partner. Jeg har prøvd dette. Det resulterte i at han ble fornærmet, sint og nedbrutt. Han så virkelig ikke alle feilene sine selv om jeg la det fram foran han. Og joda, jeg kan jo på en måte forstå at han ble såret, men jeg måtte prøve. Det feilet. Anonymkode: 2ca92...59b
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #23 Skrevet 3. desember 2022 NotNaomi skrev (2 timer siden): Hadde sagt det rett ut det du skriver. Men nå er jeg (u?)heldigvis den som sier ting rett ut da. Jøss, sier du det... Anonymkode: d5fdf...2f7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #24 Skrevet 3. desember 2022 Hvordan påvirker dette privatøkonomien deres? Hvis det skaper store utfordringer for dere, så må du jo si ifra. Anonymkode: be8af...2bc
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #25 Skrevet 3. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Arrogant? Hvordan kom du til den konklusjonen? Han er langt ifra arrogant, han bare ser ikke sine egne begrensninger. Han vil så gjerne, men det går ikke. Og nei, det er jo ikke frivillig. Det har blitt sånn underveis. Som hi sitter jeg nå så fint i det, med unger, hus og alt, at det ikke er så enkelt å bare bryte opp alt. Anonymkode: 2ca92...59b Skal vi se...... å ja, du skriver det jo selv: Anonym bruker skrev (3 timer siden): Sånn har jeg det og. Mannen min har ti tommeltotter, ingen praktisk sans og er utrolig klønete. Han kan ikke male, da søler han og griser. Ikke bare litt, han kan finne på å tråkke oppi malingsspannet. Han kan ikke skifte dekk, da glemmer han å skru til boltene. Han kan ikke lage mat, da svir han noe, koker det i stykker eller lager suppe med tusen klumper, og han glemmer å skru av platene. Han henter ungene, men glemmer igjen sekk og jakke. Prioriteringene hans er helt på tur. Han kan bruke en hel lørdag på å «fikse» noe ubetydelig, mens huset ikke ser ut, vi ikke har mat i kjøleskapet, eller ungene skal på cup. Og på toppen av det hele blir han sint på meg hvis jeg foreslår å gjøre ting på en annen måte, litt senere eller at jeg skal ta det selv. Det begynner å tære på nå etter femten år sammen. Jeg vurderer seriøst å gå fra han for jeg orker ikke å være mammaen hans mer. Jeg har et ekstra barn. Anonymkode: 2ca92...59b Det er frortsatt frivillig. Du velger å bli. Anonymkode: b1031...9a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå