Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 Er det flere som har sagt til meg den siste tiden. Datteren min på 24 år har flyttet hjem midlertidig mens hun skriver på master. Hun har bodd i utlandet de siste årene og nå bor hun hjemme frem til sommeren for å spare penger mens hun avslutter utdannelsen sin. Vi syns det er kjempehyggelig å ha henne hjemme, hun er positiv, arbeidsom og fin å være sammen med. Jeg reagerer på at så mange ser negativt på å ha voksne barn boende hjemme (midlertidig) og gir uttrykk for at ‘man blir jo aldri kvitt barna om de skal drive å flytte hjem igjen’. Jeg ser på dette som en verdifull tid før voksenlivet tar ordentlig tak i henne og hun antagelig flytter langt bort, trolig til andre land i perioder. Er jeg rar, er normalen at man gleder seg til at barna flytter ut? Anonymkode: 4ce07...319
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #2 Skrevet 3. desember 2022 Jeg skjønner godt at du synes det er hyggelig. Jeg gruer meg til barnet mitt skal flytte hjemmefra, men samtidig vet jeg at en av de viktige oppgavene som foreldre er å lære barna å klare seg selv. Å bo hjemme en kortere periode under studier er helt innafor synes jeg. Som nyutdannet bodde jeg kort tid, 1 måneds tid, hos foreldrene mine, men det passet ikke for meg. Jeg lengtet etter å skaffe noe eget. Anonymkode: 17450...caf
Gjest NotNaomi Skrevet 3. desember 2022 #3 Skrevet 3. desember 2022 Det er ikke noe feil med at foreldre gleder seg til at ungene flytter ut. Ikke alle sitter i hver sin lenestol og tvinner tomler når de er bare et par foreldre tilbake. Det burde heller ikke være et problem at unger blir boende lenger enn "normalt" eller flytter hjem for en periode. Selv om et par spør, så er det ikke noe å lage et problem av. Du kan bare svare som du gjør her.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 Hadde ikke brydd meg. Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 18. Bodde hjemme igjen da jeg var 25 år i ca 7 måneder. Hadde kjøpt leilighet og måtte flytte fra den jeg leide fordi de skulle selge. Var flere som kommenterte det til mamma og pappa. Voksne jenta bo hjemme liksom. Vi syntes det var hyggelig vi. Kos deg med datteren din du. ❤️ Anonymkode: bc13a...342
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #5 Skrevet 3. desember 2022 Midlertidig hjemom u perioder er jo helt vanlig. Og veldig koselig om dere ikke gnager på hverandre. Anonymkode: 5c440...54c
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #6 Skrevet 3. desember 2022 Men i alle dager da… Hva har de med det å gjøre? Kos deg med datteren din du, plutselig har de familie og løper i hamsterhjulet. Jeg flyttet hjemom i 2 mnd med mann og to barn i påvente på overtakelse av nytt hus. I slutten av 30-årene 😅 Vet du, jeg savner de frokostene og felles middager jeg. Det var faktisk veldig hyggelig, rullerte på å lage middag og satt sammen hver ettermiddag. Spesielt nå, som pappa er syk, er jeg veldig glad for å ha det med i minnebanken. Anonymkode: 54237...93c
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #7 Skrevet 3. desember 2022 Min sønn på 21 år bor hjemme. Han blir boende til han er ferdig med studiene om 2.5 år. Jeg synes det er koselig å ha han her. Han hadde en litt utfordrende tenåringstid der han vanket i feil miljø. Så jeg er bare glad for at han kom seg ut av det og er hjemme nå Anonymkode: de98e...dcf
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #8 Skrevet 3. desember 2022 Min sønn flyttet også hjem et skoleår i begynnelsen av 20 årene Ingen kommenterte det til meg... Han hadde jo bodd utenbys, og kom hjem for å ta et år her i byen. Det var jo det jeg sa, at han bodde hjemme et år for å ta det studieåret. Jeg har aldri lagt skjul på at så lenge de går på skole kan de bo gratis i mitt hus, den dagen de er i jobb må de enten betale for seg hjemme eller flytte ut. Kjenner ingen som da velger å bli hjemme 😉 Jeg setter også pris på tiden jeg får med så store barn, og lengter på ingen måte etter å få de ut. Kanskje det har med at vi har stort hus å gjøre? Eldste som bor hjemme nå er straks 19 og bor egentlig i kjelleren. Egen inngang og eget bad, ser han mest på kjøkkenet og til middag. Bare koselig å ha han i hus, kunne godt hatt han her i flere år til, men han flytter neste år... Anonymkode: 98590...8cf
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #9 Skrevet 3. desember 2022 Håper min 19 årige sønn bor hjemme leeeenge! Kos deg med datteren din du HI. Anonymkode: 74bca...249
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #10 Skrevet 3. desember 2022 Hun er jo en selvstendig voksen som allerede har klart seg selv i flere år - i utlandet! Ser overhodet ikke problemet, så flott at dere trives godt sammen og at hun faktisk velger å bo hos dere en periode. Nyt tiden! Om du får kommentarer får du bare informere om årene i utlandet og alt hun faktisk har skapt for seg selv. Anonymkode: 303f0...795
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #11 Skrevet 3. desember 2022 Jeg er enig med deg. Ikke det at det spiller noen rolle 🙂 Din sak! Jeg slutter ikke å undres over enkeltes syn på verdien av egne meninger. Anonymkode: 1414b...bfd
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #12 Skrevet 3. desember 2022 Sønnen min på 26 flytter hjem nå til jul. Han har fått jobb fra 1.3. og skal bo hjemme her og jobbe for onkelen sin fram til det. Jeg gleder meg til å ha han i hus etter mange år med studier langt borte. Anonymkode: 04cd4...d18
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2022 #13 Skrevet 3. desember 2022 Jeg har selv bodd hjemme i påvente av at huset skulle bli innflytningsklart. Evig takknemlig. Syns det er merkelig at folk kommenterer det ! Anonymkode: 8e082...5aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå