Gå til innhold

Sukk, endelig ønsker eldste seg noe til jul som ikke bare er penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig glad for at han endelig faktisk ønsker seg noe, men det koster kr 8.000,- og vi har rett og slett ikke råd til å bruke så mye på hvert av barna.

Har 3 barn og skal alle få gaver i den priskategorien der blir det 24.000...

Hadde tenkt max 2.000 på hver..

Anonymkode: 2f372...a6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan spare. Det må vi her om vi ønsker noe så dyrt. 

Anonymkode: c9414...45b

Skrevet

Hallo i luken, ønsker til 8000 er jo bare å le av. Julegaver er ikke bestillingsopplegg. Du kjøper noe du tror mottaker kan få glede av. Ønskelister er uansett bare en liten veiledning. 

Ble nysgjerrig på hva han ønsket seg til den summen og hvor gammel han er 😄

Anonymkode: 45eaa...b6b

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hallo i luken, ønsker til 8000 er jo bare å le av. Julegaver er ikke bestillingsopplegg. Du kjøper noe du tror mottaker kan få glede av. Ønskelister er uansett bare en liten veiledning. 

Han er 15, gamer en del.

Det var en pakke med noen VR briller, konsoll og spill.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Da har du ikke lest mye her inne. Er jo helt vanvittige priser på julegavene til barna deres. 

Anonymkode: b2d70...734

Skrevet

Her ønsker 11 åringen seg ny iPhone 11. hun har spart over 4000 selv ved å jobbe hjemme, bursdagspenger osv. vi legger da ut resten til jul (typ 1500 kr også får hun en liten ting til 500) så vi bruker ikke mer enn 2000 per unge. 

De må lære verdien av penger. Min har nå spart siden mars. Ville jekka ned forventningene ganske greit var jeg deg. Sagt at dere kan sponse med 2000 kr, også kan barnet spare selv.

Anonymkode: 959db...bb5

Skrevet

Vi gir for ca 1000 til hvert barn. Noen ganger får en mer hvis det er noe spesifikt. Andre ganger har vi gått sammen flere i familien og spleiset. Feks da et barn ønsket seg tv til rommet. Så kanskje det kunne vært en mulighet?  Alle tanter, onkler og besteforeldre blir med på gaven?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Han er 15, gamer en del.

Skjønner ønsket, knall for en 15 åring sånt 😄 

Min egen på 15 kjøpte seg i helgen ps5 til 8000. Men det var av egne penger (konfirmasjon/oppspart). 

Det er bare å si til ham at julegaver til sånn sum er uaktuelt og unormalt. Ikke sikkert han mener det heller husk, men man prøver seg jo gjerne 😛

Skrevet

Hva om han ønsker seg gavekort på butikken hvor det selges? Så kan dere kjøpe gavekort på 2000 kr, så kan øvrig familie gi det de ønsker. Blir det ikke nok må han legge ut resten selv eller spare😊 i min familie er de ikke så glad for å gi penger, men gavekort til en spesifikk ting ønsker de fleste å bidra med 

Anonymkode: 401fc...63b

Skrevet

Han er 15, gamer en del.

Gi han 1000 og be han spare resten. 

Skrevet

Jeg har fire barn og kjøper aldri for samme beløp, hvorfor gjør du det?

Det jevner seg jo ut på sikt 

Et år kan et barn få ipad til 4.000 og et annet få en jakke til 1.000. Men et annet år trenger kanskje det barnet som fikk jakke sist mobil og det som fikk ipad sist ønsker seg skøyter.

Sønnen totalt I løpet av oppveksten blir ganske lik altså, selv om ikke alle får sanne sum hvert år....

Men så dyre gaver som 8.000 har vi aldri gitt, og det hadde jeg ikke gjort i år ihvertfall. Jeg kunne gitt et bidrag til VR pakka, men ikke kjøpt det.

Anonymkode: ae9d9...eaf

Skrevet

Min 15 åring ønsker seg en ting til 6000 kroner og har allerede begynt å legge av fra lønna si fordi han vet han ikke får så mye av en og samme person. 

Anonymkode: eee12...c25

Skrevet

Han er 15, gamer en del.

Ren gjetting så er det nye PS5 VR han har sett, og det kommer ikke før neste år så det hjelper jo litt.

Anonymkode: a592a...b24

Skrevet

Så er det jo det med å oppdra barna til å forstå at det ikke går å ønske seg slike dyre ting. 

Anonymkode: 9f692...d10

Skrevet

Her i huset hadde en gave til en slik pris vært helt uaktuelt. Det hadde jeg også sagt til de og forventet at de forstod. 

Anonymkode: 7b093...28f

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Han er 15, gamer en del.

Da kan dere jo kjøpe bare deler av pakken. Kanskje besteforeldre eller andre vil kjøpe andre deler av pakken, for eksempel at dere kjøper brillene, besteforeldrene spill og så må han spare til konsollen selv.

Anonymkode: 88fa3...1c9

Skrevet

Når føler jeg meg skikkelig dum.

Snakket meg gutten at det settet koster kanskje en del mer enn hva vi har tenkt å bruke på julegave til han.

Han svarte at det viste han, men han tenkte at vi får jo både penger fra farmor og farfar for å kjøpe gave til han, og dersom vi fant det på BF salget som er nå og slo sammen alt kom det kanskje innenfor.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...