Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Jeg prøver å rydde litt. Mange minner knyttet til både leker og barnebøker. Vet at vi ikke skal ha flere barn. Tenker å ta vare på noe av det, for eventuelle framtidige barnebarn. Vanskelig å velge ut og hvor mye skal man ta vare på? Vet det ikke finnes noe fasitsvar. Og hvor bør man gi det man ikke beholder? Har veldig mye bøker. Anonymkode: 78bb3...3be
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #2 Skrevet 20. november 2022 Jeg tenker at vi kommer til å bli boende i dette huset til vi dør, og et av barnerommene vil når ungene har flyttet ut og stiftet bo bli til et lekerom for barnebarna. Det hadde bestemor da vi vokste opp, og det var helt fantastisk å få leke med lekene etter mamma og hennes søsken. Så vi tar vare på ganske mye barnebøker, nå har vi to store bokhyller i kjellerstuen med barnebøker, pluss noen på loftet. På loftet har vi alt av lego, alt av briotog, en del babyleker fra fisher price o.l, en stor eske med småbiler, en kiste med utkledningstøy, en kiste med små figurer av ymse slag (alt fra dyr til tegneseriefigurer) og en eske med små dukker og utstyr til disse og et dukkehus, et par søplesekker med kosedyr, lekekjøkkenet og det var vel det tror jeg.... Eller gyngehesten i tre står vel også der. Kaster alt sånn "plastic fantastic" som ungene får hist og her, tar ikke vare på ting som ikke er laget for å vare om du skjønner. Har fire barn i alderen 13 til 22 år, så det er fare for at det blir noen barnebarn etterhvert, og jeg skal nok få istand et supert lekerom hvor jeg aldri trenger kjøpe en leke Vi har stort hus, og plass til å ta vare på tingene. Anonymkode: 741aa...066
HvittHus Skrevet 20. november 2022 #3 Skrevet 20. november 2022 Vi har tatt vare på det som var helt av leketøy og bøker, så vi hadde temmelig mye da barnebarna begynte å komme. De elsker forøvrig å leke med mamma/pappas gamle leker, og har stor moro av at mamma/pappa lekte med slikt da de var små.
*Miss Marple* Skrevet 20. november 2022 #4 Skrevet 20. november 2022 Vi tar vare på alt av bøker og kvalitetsleker.
sug lut Skrevet 20. november 2022 #5 Skrevet 20. november 2022 Alt av bøker, det meste av gode leker.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #6 Skrevet 20. november 2022 Prøver å ta vare på mest mulig jeg. 🙈 Ihvertfall bøker. Og spesielt de bøkene vi leste mest. Bedre å beholde enn å angre. Mannen fikk meg til å kvitte meg med vogner og sprinkelseng. Satt langt inne! Men var fornluftig. Anonymkode: 8d14b...895
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #7 Skrevet 20. november 2022 Tatt vare på det som er klassiske leker som lego, duplo, brio, lekedyr, biler fra Lynet McQueen, hot wheels, lekekjøkken, kaptein sabeltannbåt og utklednigstøy. Masse barnebøker. Barna har selv lekt hos besteforeldre med leker fra vi foreldre var små, og det har vært veldig stas. Og det har vært hyggelig å lese bøker sammen som vi har husket fra vi selv var små. Med håp om barnebarn en gang har vi nok tatt vare på mye. Tenker at vi har utenom de store tingene, to store plastkasser med lokk etter hvert av barna, og to pappesker med bøker. Noen ting har de fremdeles på rommet selv om de ikke leker med det lenger. Kosedyrene til 15åringen bor nederst i klesskapet, han har ikke hjerte til å putte dem i garasjen. Anonymkode: d31ee...0b4
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #8 Skrevet 20. november 2022 Ingen ting. Mamma tok vare på noe klær, noen bøker og noen leker. Ikke mye. Men ingen ting falt i smak hos verken meg eller søsteren min. Hadde aldri kledd barna mine i det jeg ble kledd i på 80-90 tallet. Kommer ikke til å ta vare på noe som barne vokser ifra. Har råd til å kjøpe nytt til barnebarn når den tid kommer. Anonymkode: 13ecd...de4
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #9 Skrevet 20. november 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ingen ting. Mamma tok vare på noe klær, noen bøker og noen leker. Ikke mye. Men ingen ting falt i smak hos verken meg eller søsteren min. Hadde aldri kledd barna mine i det jeg ble kledd i på 80-90 tallet. Kommer ikke til å ta vare på noe som barne vokser ifra. Har råd til å kjøpe nytt til barnebarn når den tid kommer. Anonymkode: 13ecd...de4 Det var snakk om leker, ikke klær. Småbiler, lego og briotog går ikke av moten En 3-åring i dag leker med like fint med det som en 3-åring for 30 år siden gjorde... Anonymkode: 741aa...066
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #10 Skrevet 21. november 2022 Tar vare på en del leker, blant annet mye lego. Men det er veldig mye bøker, så tror det må kuttes litt i, har ikke så mye plass. Bøker kan jo også gå av "moten". Hadde noen bøker mine foreldre hadde tatt vare på, hyggelig minner, men også utdaterte med tanke på innhold, kvinnesyn etc Vi har ikke stort hus. Anonymkode: 78bb3...3be
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #11 Skrevet 21. november 2022 Har ikke altfor mye plass å lagre ting på, men jeg lyver ikke om jeg sier vi har lego for sikkert 100.000 kroner. Mannen var en ivrig samler og har bestilt inn masse fra utlandet, pluss at mellomste ELSKET lego som liten og fikk hvertfall en 5-8 esker hver jul og bursdag. Dessverre er det plukket sønder og sammen, men vi har alt og det ligger i kasser. Gikk gjennom bøkene her om dagen og vi har mye bøker som ikke er lest, så jeg har valgt å bare ta vare på de bøkene jeg har minner fra, som feks den ene som ble lest hver kveld i ett år. Eller de store flotte bøkene barna har fått av sin avdøde oldemor. Har duplo i bøtttevis, og briotog i alle varianter. Det får bli, også håper jeg evt. barnebarn finner gleden med de senere Anonymkode: b527f...37e
Anonym bruker Skrevet 21. november 2022 #12 Skrevet 21. november 2022 Vi tar vare på en del av bøkene, kanskje et par hundre, så beholder vi mye lego, brio og mecano, en gyngehest, et dukkehus med møbler og dukker, en dukke og to bamser etter hvert barn pluss et lite skrin til hvert barn der de har lagt sine "skatter". I tillegg har vi masse utkledningstøy. Anonymkode: 873a4...f70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå