Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Jeg trenger hjelp, råd og tips av dere. Jeg har en palle, og på toppen av den pallen skal jeg sette flis. Skal bruke 30x30 flis, og da trenger jeg 8 stk flis. Jeg skal lime flisen oppå toppen av pallen. Skal ikke fuges! Men problemet er at toppen av pallen er litt ujevn akkurat på midten og da blir alle flisene i midten litt hevet opp, da blir det ujevnt hele veien på midten.😖 Hva kan jeg putte under som ikke er særlig tykt, så jeg kan få helt jevn overflate? Noen tips? 🙃 Blir evig takknemlig! Anonymkode: e4ca9...aab
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #2 Skrevet 20. november 2022 Prøv et forum for menn i stedet. Anonymkode: 09580...490
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #3 Skrevet 20. november 2022 Kan du pusse ned midten? Anonymkode: cc7f2...199
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #4 Skrevet 20. november 2022 Slip ned midten? Sparkle? Anonymkode: 1b628...149
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #5 Skrevet 20. november 2022 Hva betyr på «toppen av en pall»? flis må limes på et jevnt underlag for ikke å sprekke. Du kan feks benytte avrettingsmasse. Dessuten må underlaget være av «dødt» materiale. , dvs ikke treverk. Treverk vil dessuten svelle når det blir utsatt for fuktighet. Du må ha er underlag som tåler fukt. Anonymkode: 68f22...66e
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #6 Skrevet 20. november 2022 Høvle ned midten. Å lime på noe for å heve kanten høres ustabilt ut. Da må du i så tilfelle legge en hel plate over der igjen. Det er mye jobb. Anonymkode: d5878...1db
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #7 Skrevet 20. november 2022 Jeg hadde lagt en plate over for å få en jevn flate til å legge flisen på. Når du heller ikke skal fuge så vil du få gliper der det ikke er treverk under. Jeg har ikke lagt fliser før så vet ikke om limet sitter både på flis og på paller da paller er veldig grove. Så ville hørt i en flisebutikk, de har nok noen gode råd ang hva du bør bruke. Anonymkode: 8ffd9...81f
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #8 Skrevet 20. november 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Prøv et forum for menn i stedet. Anonymkode: 09580...490 Er så glad jeg ble oppdratt av en 68’er. En pappa med tre jenter som mente at vi skulle lære og kunne det samme som gutter. Ikke alt jeg lærte så godt pga manglende interesse. Men jeg fikk med meg en god bakgrunn der jeg lærte at å mene at kvinner ikke kunne snekre eller skru bil var diskriminerende. Å fremstå som hjelpesløs kvinne var lite sjarmerende. Det var mange av oss da jeg vokste opp. Nå ser jeg stadig slike som deg som henviser til menn. Slutt med det. Samfunnet var friere for 30 år siden. Nå ser jeg stadig oftere at oppgaver deles etter kjønn igjen. Pappa hadde pappapermisjon. Trillet barnevogn, bakte brød og hadde middag klar til mamma. Mamms tapetserte, satt opp lister og la gulv når pappa var på jobb. Jeg er glad for å ha vokst opp i et hjem der alle kunne alt. Anonymkode: d5878...1db
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #9 Skrevet 20. november 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Hva betyr på «toppen av en pall»? flis må limes på et jevnt underlag for ikke å sprekke. Du kan feks benytte avrettingsmasse. Dessuten må underlaget være av «dødt» materiale. , dvs ikke treverk. Treverk vil dessuten svelle når det blir utsatt for fuktighet. Du må ha er underlag som tåler fukt. Anonymkode: 68f22...66e Siden det er en palle og det ikke skal fuges så står ikke flisen i spenn. Hele flisen er jo ikke limt fast. Men tror neppe den vil «vare til evig tid». Anonymkode: d5878...1db
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #10 Skrevet 20. november 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Prøv et forum for menn i stedet. Anonymkode: 09580...490 Åhh herlighet 🙄 Anonymkode: e4ca9...aab
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #11 Skrevet 20. november 2022 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Hva betyr på «toppen av en pall»? flis må limes på et jevnt underlag for ikke å sprekke. Du kan feks benytte avrettingsmasse. Dessuten må underlaget være av «dødt» materiale. , dvs ikke treverk. Treverk vil dessuten svelle når det blir utsatt for fuktighet. Du må ha er underlag som tåler fukt. Anonymkode: 68f22...66e På toppen av en pall, så det blir som en benkeplate, uten de mellomrom som en pall har på toppen. Kjøpe en tynnplate da? Så lime flisene oppå den? Anonymkode: e4ca9...aab
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #12 Skrevet 20. november 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): På toppen av en pall, så det blir som en benkeplate, uten de mellomrom som en pall har på toppen. Kjøpe en tynnplate da? Så lime flisene oppå den? Anonymkode: e4ca9...aab Om du skal ha hel plate må det være gips da. Da må du gjøre noe for å beskytte kantene. Kantene på gipsen suger jo fukt. Så den vil svelle om den utsettes for mye direkte fukt. Ville spurt på en butikk hva som er best. Anonymkode: d5878...1db
oslofrk Skrevet 20. november 2022 #13 Skrevet 20. november 2022 Hvis du tar bilde er det mye lettere å mene noe 😉
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #14 Skrevet 20. november 2022 Er det en europalle du mener? Da må du jo ha en plate oppå i hvert fall. Anonymkode: 507bf...eec
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #15 Skrevet 20. november 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er så glad jeg ble oppdratt av en 68’er. En pappa med tre jenter som mente at vi skulle lære og kunne det samme som gutter. Ikke alt jeg lærte så godt pga manglende interesse. Men jeg fikk med meg en god bakgrunn der jeg lærte at å mene at kvinner ikke kunne snekre eller skru bil var diskriminerende. Å fremstå som hjelpesløs kvinne var lite sjarmerende. Det var mange av oss da jeg vokste opp. Nå ser jeg stadig slike som deg som henviser til menn. Slutt med det. Samfunnet var friere for 30 år siden. Nå ser jeg stadig oftere at oppgaver deles etter kjønn igjen. Pappa hadde pappapermisjon. Trillet barnevogn, bakte brød og hadde middag klar til mamma. Mamms tapetserte, satt opp lister og la gulv når pappa var på jobb. Jeg er glad for å ha vokst opp i et hjem der alle kunne alt. Anonymkode: d5878...1db Nettopp! Anonymkode: 09580...490
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #16 Skrevet 20. november 2022 Kjøp en mdf-plate på et byggevarehus og få den kappet til rett mål. Lim den på med sikaflex lim. Så legger du fliser på toppen. Anonymkode: 446a9...dd9
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #17 Skrevet 20. november 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Nettopp! Anonymkode: 09580...490 Poenget er? Anonymkode: d5878...1db
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #18 Skrevet 20. november 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Poenget er? Anonymkode: d5878...1db At menn har interesse for slike tekniske ting. Det var derfor faren din kunne alt dette som han kunne. Ikke fordi noen trengte å fortelle han at "dette må du lære deg", men fordi han fant denne kunnskapen på egen hånd fordi han hadde interesse for dette. Menn er interessert i slikt, derfor kan de en masse om slike ting. Anonymkode: 09580...490
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #19 Skrevet 20. november 2022 Kjøp en tynn treplate og spirke den fast i toppen. Husk at der flisene ikke har noe støtte under så er det lettere for å knekke. De fleste butikker som selger slike plater kan også kutte den for deg. Anonymkode: 6066d...cfa
Elizabeth Skrevet 20. november 2022 #20 Skrevet 20. november 2022 Er den så forbanna ujevn? Litt vanskelig å svare på, men ville kanskje hatt litt tykk papp på pallen.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #21 Skrevet 20. november 2022 Er ganske vesentlig om du skal bruke den inne eller ute, med tanke på hva du kan bruke. Ute må alt tåle masse fukt. Anonymkode: 13069...657
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #22 Skrevet 20. november 2022 Sponplate fks. Anonymkode: bc808...887
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #23 Skrevet 20. november 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Kjøp en tynn treplate og spirke den fast i toppen. Husk at der flisene ikke har noe støtte under så er det lettere for å knekke. De fleste butikker som selger slike plater kan også kutte den for deg. Anonymkode: 6066d...cfa Nei, treverk er ikke dødt materiale. Ikke mdf eller sponplate heller. Og ikje bruk papp. Våtromsplate er tingen! Anonymkode: 68f22...66e
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #24 Skrevet 20. november 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Kjøp en mdf-plate på et byggevarehus og få den kappet til rett mål. Lim den på med sikaflex lim. Så legger du fliser på toppen. Anonymkode: 446a9...dd9 Tusen takk! Da gjør jeg det 👍 Anonymkode: e4ca9...aab
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #25 Skrevet 20. november 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Kjøp en tynn treplate og spirke den fast i toppen. Husk at der flisene ikke har noe støtte under så er det lettere for å knekke. De fleste butikker som selger slike plater kan også kutte den for deg. Anonymkode: 6066d...cfa Tusen takk for svar 🌹 Anonymkode: e4ca9...aab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå