Gå til innhold

Dere som er for vaksinen, ville dere ha tatt den i mitt tilfelle


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare for å ha sagt det, jeg ønsker ikke svar fra de som syns vaksinen er tull, eller er motstander av den

Jeg har tatt 3 doser.

- Jeg er i risikogruppen på grunn av astma, den er ikke så ille, men nok til at jeg kom i en tidligere dose på første og andre
- Første dose gikk greit, men jeg fikk mer og mer bivirkninger på dose 2 og 3. Etter 3. dose var jeg dårlig i neste 2 uker, og borte fra jobb i en 3-4 dager
- Jeg har vært utsatt for smitte. En gang satt jeg i et 11 timer langt møte med en som testet positivt dagen etter, jeg hadde hjemmekontor mens mannen (som også hadde 3 doser på det tidspunktet) og alle 3 barna hadde korona samtidig som jeg stelte for dem, holdt ikke avstand her hjemme. Ingen av gangene ble jeg smittet. 

Ville dere ha tatt 4. dosen?

(De sa på nyhetene nå nettopp at alle under 18 år skal få tilbud om ny dose)

Anonymkode: c798d...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Jeg ville spurt legen din. Det er skummelt å gi helseråd til anonyme folk her inne.

Anonymkode: 4bce9...7ed

Jeg skal selvfølgelig gjøre det, lurer bare på hva dere tenker.
Problemet er at "alle" leger sier bare at man skal ta den

Anonymkode: c798d...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke tatt flere. Kjenner flere som er blitt dårligere og dårligere for hver dose, og den tredje har flere fått langvarige problemer etter (betennelser, mer sliten m.m), og det startet omtrent umiddelbart at de fikk vaksinen. Flere har også blitt hyppig forkjølet uten at de omgås mange. Jeg kjenner bare én som har tatt fjerde dose, og den reagerte ikke, men reagerte heller ingenting på de første tre dosene.

Ut fra din historikk så virker det jo som om vaksinedosene du har tatt virker godt på deg, at du ikke blir smittet - eller at du, om du har vært smittet, ikke utvikler symptomer, selv ved ganske stor nærsmitte.

Det er jo kommet en forskningsrapport fra USA som har vist at risikoen for alvorligere sykdom av covid øker for hver gang man blir smittet. Samtidig er det en rekke svakheter med den studien mtp. utvalg, at den ikke skiller mellom kjønn og alder m.m. Så om det stemmer på en normalbefolkning, det er det ingen som vet foreløpig. Samtidig er jo resultatet av studien et merkelig sammentreff siden det virker som om stadig flere får større problemer jo flere doser de får av vaksinen også.

Det viktigste uansett er nok smittevern, holde på en del av de vanene man fikk under pandemien.

Men diskuter det med legen din. Dette er jo noe som bør vurderes individuelt.

 

Anonymkode: 3470a...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke det i ditt tilfelle. Og jeg er selvsagt for vaksinering sånn generelt. Jeg har tatt to doser selv, og deretter hatt covid to ganger. Jeg tenker at det får holde, nå satser jeg på vanlig eksponering for smitte. Med mindre jeg trenger vaksinen av en annen grunn, f.eks utenlandsreise. 

Anonymkode: 67d04...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (På 18.11.2022 den 20.29):

Jeg ville spurt legen din. Det er skummelt å gi helseråd til anonyme folk her inne.

Anonymkode: 4bce9...7ed

Dette. Ingen her kjenner helsa di, og du bør ikke bestemme deg ut i fra hva andre sier de ville gjort, men heller høre på legen som har peiling 😊

Anonymkode: 71415...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...