Gå til innhold

Tester man seg for korona lenger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kollega som ligger rett ut med korona nå.

Jeg har begynt å hoste litt, og noe vondt i halsen, men ikke noe mer enn det.
Sitter og lurer på om jeg bør dra i butikken for å kjøpe meg en test, og ikke sikker på om jeg egentlig behøver det når jeg ikke er sykere enn det.
I tillegg virker det egentlig ikke som om jeg kan bli smittet. Jeg var hjemme og stelte for mannen og 3 barn som hadde korona samtidig for et års tid siden uten selv å bli smittet.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 23267...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gidder ikke å teste.

De krever ikke det noe sted lenger. 

Hovedregelen er fremdeles at du holder deg hjemme om du er skikkelig dårlig, men litt snufs og småforkjølet lever vi som normalt med.

Hadde kanskje testet om noen her ble skikkelig dårlig, kanskje greit å vite om det er korona eller influensa liksom, men som nå, med litt småforkjøla unger, gidder jeg ikke.

Anonymkode: 1ed55...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok folk gjør begge deler.    Er jo ingen restriksjoner lengere,så man må jo ikke.     
 

Jeg for min del er så nysgjerrig ,så skulle jeg bli syk kommer jeg til og ta test.   (Og barna)  Ble så dårlig sist jeg hadde det også,så vil vite.    Dessuten er vi mye sammen besteforeldre som er i risikogruppa ,så vil holde oss borte fra de.    

Anonymkode: 8867d...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Vi gidder ikke å teste.

De krever ikke det noe sted lenger. 

Hovedregelen er fremdeles at du holder deg hjemme om du er skikkelig dårlig, men litt snufs og småforkjølet lever vi som normalt med.

Hadde kanskje testet om noen her ble skikkelig dårlig, kanskje greit å vite om det er korona eller influensa liksom, men som nå, med litt småforkjøla unger, gidder jeg ikke.

Anonymkode: 1ed55...67b

 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Tror nok folk gjør begge deler.    Er jo ingen restriksjoner lengere,så man må jo ikke.     
 

Jeg for min del er så nysgjerrig ,så skulle jeg bli syk kommer jeg til og ta test.   (Og barna)  Ble så dårlig sist jeg hadde det også,så vil vite.    Dessuten er vi mye sammen besteforeldre som er i risikogruppa ,så vil holde oss borte fra de.    

Anonymkode: 8867d...d74

Godt poeng begge to.
Kanskje jeg bare skal vente til i morgen hvor jeg bare kan ta med meg en gratis test hjem fra jobben, og sitte her i kveld å kose meg med en god bok og en kopp te :)

HI

Anonymkode: 23267...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Fhi sier at man ikke trenger å teste. 

Anonymkode: 0955d...7e6

Nettopp. Vi har jo fått beskjed om at testregimet vil opphøre når mange nok er vaksinert (av dem i risikogruppe). Hvorfor vaksinere med 2, 3 og 4 doser hvis folk fortsatt skal testes, isoleres og bruke munnbind? 

Anonymkode: 9ee87...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde villet testa meg .for er det korona så ville eg tatt hensyn til andre sjølv om det ikkje er noko lov mot det lenger .

Tenker på eldre ,og alle i ulike aldre som har dårligere imunforsvar .

Anonymkode: c5505...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hadde villet testa meg .for er det korona så ville eg tatt hensyn til andre sjølv om det ikkje er noko lov mot det lenger .

Tenker på eldre ,og alle i ulike aldre som har dårligere imunforsvar .

Anonymkode: c5505...a21

Hvorfor har ikke disse eldre vaksinert seg? Er de vaksinefornektere?

Anonymkode: 9ee87...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor har ikke disse eldre vaksinert seg? Er de vaksinefornektere?

Anonymkode: 9ee87...b9f

Det finnes Mangen som er vaksinert men som det ikkje fungere på . Mangen som går på imundempende medisin fungere ikkje vaksinen på .

Som foreksempel endel av dei som har fått ny nyre osv og som går på imundempende medisin resten av livet sitt . Her viser ein prøve at vaksinen ikkje har fungert slik den skal. 

 Og kreft pasienter osv .

 

Anonymkode: c5505...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nettopp. Vi har jo fått beskjed om at testregimet vil opphøre når mange nok er vaksinert (av dem i risikogruppe). Hvorfor vaksinere med 2, 3 og 4 doser hvis folk fortsatt skal testes, isoleres og bruke munnbind? 

Anonymkode: 9ee87...b9f

Man trenger ikke være egoist bare fordi man ikke er pålagt å teste.

Anonymkode: b7f3c...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...