Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #26 Skrevet 30. oktober 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvordan tenkte du han skulle hente deg egentlig? Kjøre fra sovende barn? Anonymkode: c9057...4b9 Barna er store nok til å være alene noen minutter.Eldste er 15…….. Anonymkode: 50f2f...dcc
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #27 Skrevet 30. oktober 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er kommet over forbanna, er bare lei meg…trist🥹 Nå er han jo sjelden alene hjemme, men jeg ser jo som nå at han benytter anledningen til å drikke seg drita med en gang jeg drar.Han drikker ellers i helgene også mer enn jeg ønsker. Anonymkode: 50f2f...dcc Han drikker seg ofte beruset med barn i hus og han drikker seg drita når du ikke er der og passer på. Slik kan du ikke ha det, og slik skal barna dine absolutt ikke ha det! Du må ta tak og redde barndommen deres, jeg lover deg at de får med seg at pappa er full. Anonymkode: a283c...ebf
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #28 Skrevet 30. oktober 2022 Mannen min hadde hentet meg hvis jeg hadde spurt, men uaktuelt siden han ikke kunne kjørt fra 6 åringen så seint, så da hadde han nok tatt seg en øl på kvelden. Men ikke en halv vodka og 3 øl, det er mye. Han har seg ofte en øl på kveldstid. Anonymkode: 4b8cd...69a
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #29 Skrevet 30. oktober 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Mannen min hadde hentet meg hvis jeg hadde spurt, men uaktuelt siden han ikke kunne kjørt fra 6 åringen så seint, så da hadde han nok tatt seg en øl på kvelden. Men ikke en halv vodka og 3 øl, det er mye. Han har seg ofte en øl på kveldstid. Anonymkode: 4b8cd...69a Ok. Relevant. Anonymkode: a283c...ebf
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #30 Skrevet 30. oktober 2022 22 minutes ago, Anonym bruker said: Eldste var nok våken ja.Usikker på om han hører noe ned i underetasjen med airpods i øra, men man vet jo ikke… Usikker på om jeg vil spørre…. Anonymkode: 50f2f...dcc Jeg skjønner at det er skummelt å ta opp temaet, fordi du kan få svar som ryster deg inni sjela. Samtidig. Tenk om han ser, hører og bekymrer seg. Skal han gå med dette alene? Mens du egentlig aner det plager han.. Anonymkode: 61800...516
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #31 Skrevet 30. oktober 2022 15 hours ago, Anonym bruker said: Jeg er på fest 1 gang i året.Vi er noen klassevenninner som samles når alle er hjemme. I dag er en slik dag.Mannen skulle være hjemme med barna. Jeg spurte pent om han kunne hente meg og ene venninna etter festen(regnet med at vi var ferdig ved midnatt ca.da ene reiser i morgen tidlig), men nei svarte han. Vi kunne ta drosje da.(Vi gikk hjem). Da hadde han sikkert planer om å drikke. Når jeg kommer hjem så er han avsovnet beruset i sofa og jeg ser han har drukket 3 pils og en halv liter vodka. Jeg blir så lei meg, føler ikke jeg fortjener å ha det gøy noen gang. Er så trist å ikke kunne være borte fra barna uten å tenke at han er uansvarlig og drikker. Han ble sur og ba meg reise til h……..når jeg sa dette var uansvarlig, hva hvis det skjedde noe med barna. Vi er voksne begge to. Han er snill og grei ellers, men dette svir virkelig. Anonymkode: 50f2f...dcc enig med mannen. dere kunne ta en taxi Anonymkode: a69a4...b58
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #32 Skrevet 30. oktober 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): enig med mannen. dere kunne ta en taxi Anonymkode: a69a4...b58 Du er enig i at han drikker seg full alene hjemme med barna? For det er dét som er tema her. Anonymkode: a283c...ebf
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #33 Skrevet 30. oktober 2022 4 minutes ago, Anonym bruker said: Du er enig i at han drikker seg full alene hjemme med barna? For det er dét som er tema her. Anonymkode: a283c...ebf de sover ,ser ikke problemet Anonymkode: a69a4...b58
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #34 Skrevet 30. oktober 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): de sover ,ser ikke problemet Anonymkode: a69a4...b58 Jeg tror du må ha det vondt, håper du har noen som støtter deg. Anonymkode: b3204...98b
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #35 Skrevet 30. oktober 2022 Just now, Anonym bruker said: Jeg tror du må ha det vondt, håper du har noen som støtter deg. Anonymkode: b3204...98b teit svar Anonymkode: a69a4...b58
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #36 Skrevet 30. oktober 2022 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): de sover ,ser ikke problemet Anonymkode: a69a4...b58 Mor var hjemme kl tolv, og da hadde far sovnet på sofaen med en halvliter sprit og tre øl innabords. Min 15 åring legger seg gjerne i elllevetiden om det ikke er noe spesielt, på en lørdag med venner online kan klokka bli både tolv og ett. Så nei, barna sov ikke... Anonymkode: 52284...112
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #37 Skrevet 30. oktober 2022 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): teit svar Anonymkode: a69a4...b58 Du vet at det er dine svar som her er teite. Og det å stadig komme med slike svar som du gjør, det gir inntrykk av at du ikke har det noe godt. Derfor håper jeg du har noen som kan støtte deg, ev. at du oppsøker legen din. Anonymkode: b3204...98b
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #38 Skrevet 30. oktober 2022 Hvordan gikk samtalen med mannen i dag, HI? Anonymkode: b3204...98b
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #39 Skrevet 30. oktober 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hvordan gikk samtalen med mannen i dag, HI? Anonymkode: b3204...98b Hei😊 det var du som svarte meg først, tusen takk fra en fortvilt meg i natten❤️ Hadde en skikkelig alvorsprat med han når ungene var ute. For å gjøre det kort så innrømte han at han ville ikke hente oss fordi da kunne han ikke drikke noe alkohol. Han innså at det var utrulig uforsvarlig og sa at han skammet seg i dag. Han sa unnskyld og sa at han innser at det ikke går ant å holde på slik. Jeg sa at jeg er glad i han og er redd for han og hva det gjør med oss som par og ungene. Han var oppriktig lei seg og lover å skjerpe seg for han vil ikke miste oss. Jeg håper han holder løftet, virker som han virkelig var flau når jeg tok det opp.La seg langflat… Tusen takk for fint svar❤️ Anonymkode: 50f2f...dcc
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #40 Skrevet 30. oktober 2022 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Jeg er på fest 1 gang i året.Vi er noen klassevenninner som samles når alle er hjemme. I dag er en slik dag.Mannen skulle være hjemme med barna. Jeg spurte pent om han kunne hente meg og ene venninna etter festen(regnet med at vi var ferdig ved midnatt ca.da ene reiser i morgen tidlig), men nei svarte han. Vi kunne ta drosje da.(Vi gikk hjem). Da hadde han sikkert planer om å drikke. Når jeg kommer hjem så er han avsovnet beruset i sofa og jeg ser han har drukket 3 pils og en halv liter vodka. Jeg blir så lei meg, føler ikke jeg fortjener å ha det gøy noen gang. Er så trist å ikke kunne være borte fra barna uten å tenke at han er uansvarlig og drikker. Han ble sur og ba meg reise til h……..når jeg sa dette var uansvarlig, hva hvis det skjedde noe med barna. Vi er voksne begge to. Han er snill og grei ellers, men dette svir virkelig. Anonymkode: 50f2f...dcc Jeg skjønner meg ikke på deg. Du er jo like uansvarlig du som ber mannen dra ut av huset fra (antageligvis) sovende unger på natta, for å hente deg... Anonymkode: 271cd...eb5
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #41 Skrevet 30. oktober 2022 3 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg skjønner meg ikke på deg. Du er jo like uansvarlig du som ber mannen dra ut av huset fra (antageligvis) sovende unger på natta, for å hente deg... Anonymkode: 271cd...eb5 De har jo en 15-åring som kunne passet på 7åringen.. Anonymkode: 61800...516
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #42 Skrevet 30. oktober 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg skjønner meg ikke på deg. Du er jo like uansvarlig du som ber mannen dra ut av huset fra (antageligvis) sovende unger på natta, for å hente deg... Anonymkode: 271cd...eb5 Hvis du leser lengre opp ser du at største er 15 år.Veldig god stand til å ta seg av minste i 10 minutter👍🏻Jeg hadde ansvar for barn når jeg var 12 år🙂 Anonymkode: 50f2f...dcc
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #43 Skrevet 30. oktober 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hei😊 det var du som svarte meg først, tusen takk fra en fortvilt meg i natten❤️ Hadde en skikkelig alvorsprat med han når ungene var ute. For å gjøre det kort så innrømte han at han ville ikke hente oss fordi da kunne han ikke drikke noe alkohol. Han innså at det var utrulig uforsvarlig og sa at han skammet seg i dag. Han sa unnskyld og sa at han innser at det ikke går ant å holde på slik. Jeg sa at jeg er glad i han og er redd for han og hva det gjør med oss som par og ungene. Han var oppriktig lei seg og lover å skjerpe seg for han vil ikke miste oss. Jeg håper han holder løftet, virker som han virkelig var flau når jeg tok det opp.La seg langflat… Tusen takk for fint svar❤️ Anonymkode: 50f2f...dcc Ikke rart at du var fortvilt og lei deg i natt. Greit man kan støtte andre litt når man selv sliter med å sove Veldig bra at du har snakket med ham - bra jobba! Jeg tror dere må lage noen absolutte kjøreregler for alkoholbruk i hjemmet, HI. En sjelden gang kan det skje at en som har så stort alkoholforbruk greier å slutte på dagen og holde seg unna alkohol varig - men det er de ytterst sjeldne tilfellene. De aller fleste alkoholmisbrukere/alkoholikere har mange ganger både unnskyldt seg og sagt at de innser det ikke kan fortsette slik og love bot og bedring. De færreste greier det uten å gjøre noe med årsakene til at de drikker så altfor mye. Liker ikke å være så negativ, når det er så bra at du fikk snakket med ham og han tok det slik han gjorde. Men jeg tror oppriktig at dere må ha helt konkrete kjøreregler, og at dere bør koble inn hjelp, også for dere som par. For dette er jo ikke en ny problemstilling. Jeg tror han må bli gjort oppmerksom på hva hans drikkemønster har gjort med deg, med forholdet og kanskje med barna - og han må ta ansvar for det, ville ta ansvar for det, ville holde seg til å gjøre noe med hans problemer rundt dette. For noe er det som får en familiefar til å drikke så sinnsykt mye som din gjorde i natt, og å drikke så mye over tid at han faktisk tåler det. Så - snakk med ham, si at du setter pris på det han har sagt i dag, men spør hvordan han mener dette skal gjøres konkret, hvor grensene går, om han kan greie å holde seg helt unna alkohol osv. Og se om du får ham med i parterapi. Hvis ikke dere avtaler helt konkrete og absolutte grenser så er det dessverre mest sannsynlig at du kommer til å oppleve det samme som du gjorde i natt. Dere har også en del problemer i forholdet å ta tak i, for han har brutt din tillit over tid når du har gått så lenge og følt på at du ikke kan forlate hjemmet fordi du ikke kan stole på ham, stole på at han ikke drikker når han har ansvar for ungene. Anbefaler deg også å kontakte kommunen for å sjekke hvilket tilbud de har for pårørende til alkoholmisbrukere - der vil du kunne få gode råd og samtaler fra folk som vet hva du har levd med og hva du og dere nå vil møte av utfordringer fremover. Men stor klapp på skulderen for at du tok den første, vanskelige samtalen i dag! ❤️ Du ser du er sterkere enn du kanskje trodde! Anonymkode: b3204...98b
Pobie Skrevet 30. oktober 2022 #44 Skrevet 30. oktober 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Han må jo tjene veldig bra, alkohol er veldig dyrt. Har du prøvd å regne på hva han bruker på en uke? Det er jo familiens penger han drikker opp... Men viktigst av alt er at dette merker barna. Selv om 15-åringen stort sett sitter på rommet sitt er han vel nede og henter noe å drikke/spise og slike ting i løpet av en kveld. Samme med 7-åringen, hun sier vel natta til pappa etter at han har begynt kveldens drikking? Jeg skjønner at du er redd for å bryte opp, men du kan ikke la barna dine vokse opp i dette. Still et ultimatum, nå skal han ha en hvit periode og ikke drikke noe som helst i f.eks 2 mnd for å bevise for deg at du og familien er viktigere enn alkoholen. Klarer eller vil han ikke det, så vet du jo hvordan det er, han er en misbruker som setter alkoholen først. Når det kommer til fordeling av barna må du bare være ærlig på familievernkontoret, han er i beste fall en periodedranker, men uansett en alkoholiker, og kan ikke ha barna i helgene. Anonymkode: 52284...112 Når han drikker slike enorme mengder og sannsynligvis har gjort det over tid, er det ikke så enkelt å bare slutte. Han trenger profesjonell hjelp, og selv da vil det være ekstremt vanskelig for han. Helt enig i at barn ikke skal bo med alkoholikere, men det er ikke så enkelt som at "hvis han elsker familien slutter han å drikke". Selv folk som er innlagt på rehab og har all profesjonell hjelp som er å oppdrive klarer sjelden å slutte helt på første forsøk. Avhengighet er et vanskelig og komplisert problem som ikke kan reduseres til "hvis det er viktig for han klarer han det".
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2022 #45 Skrevet 30. oktober 2022 Han er alkoholiker. Vil bare ikke erkjenne det. Antageligvis vil han ikke erkjenne det før han når bunnen. Vil du være med på den turen? Her vil ingenting endre seg før han skjønner det sjøl Anonymkode: e91da...50f
Anonym bruker Skrevet 2. november 2022 #46 Skrevet 2. november 2022 On 10/30/2022 at 6:11 PM, Anonym bruker said: Mor var hjemme kl tolv, og da hadde far sovnet på sofaen med en halvliter sprit og tre øl innabords. Min 15 åring legger seg gjerne i elllevetiden om det ikke er noe spesielt, på en lørdag med venner online kan klokka bli både tolv og ett. Så nei, barna sov ikke... Anonymkode: 52284...112 hysteri er det uansett Anonymkode: a69a4...b58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå