Gå til innhold

Hva er greia med bokstavbilder?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det lurer jeg på og. Har man ikke profilbilde er det vel en grunn til det. Jeg har ikke sett på alle, men hvis flere har brukernavn som begynner på samme bokstav, vil de få lik bokstav? Ser ærlig talt helt merkelig ut, uansett. 

Anonymkode: 42154...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Det lurer jeg på og. Har man ikke profilbilde er det vel en grunn til det. Jeg har ikke sett på alle, men hvis flere har brukernavn som begynner på samme bokstav, vil de få lik bokstav? Ser ærlig talt helt merkelig ut, uansett. 

Anonymkode: 42154...2d2

Neida, de får hver sin bakgrunnsfarge, ser jeg. Men det er litt som å skrive i store bokstaver, det SKRIIIIIKER.

Anonymkode: 5f1d9...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle får hver sin farge slik det beskrives. Det var en funksjon som kom nå som vi tenkte prøve ut da vi har flere brukere som klager i tråder at de ikke greier å skille brukere uten profilbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Admin skrev (7 minutter siden):

Alle får hver sin farge slik det beskrives. Det var en funksjon som kom nå som vi tenkte prøve ut da vi har flere brukere som klager i tråder at de ikke greier å skille brukere uten profilbilde.

Men er det ikke frivillig å ha profilbilde da?

Anonymkode: e21f8...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (2 timer siden):

Alle får hver sin farge slik det beskrives. Det var en funksjon som kom nå som vi tenkte prøve ut da vi har flere brukere som klager i tråder at de ikke greier å skille brukere uten profilbilde.

De greier ikke å skille brukere uten profilbilde? Unnskyld meg, skriver man med nick må da det holde i massevis. Latskapen lenge leve. Hvordan skal de klare å skille ab? Det er jo det som burde være noe å klage på. 

Anonymkode: 42154...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså for å være litt konstruktiv: å ikke ha bilde er et valg for å ligge litt lavere, for noen av oss nickbrukere som har vært ekstra utsatt for kverulanter og stalkere. Disse hev seg over alle innlegg som lå synlig med bildet på forsiden. Da burde man ikke ta fra oss det, vi som ellers bruker nicket vårt uansett.

Det kunne imidlertid vært fint om anonyme fikk en sånn m siste sifrene i koden. Hvis dere først skal ha det, mener jeg.

Anonymkode: 5f1d9...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (2 timer siden):

Alle får hver sin farge slik det beskrives. Det var en funksjon som kom nå som vi tenkte prøve ut da vi har flere brukere som klager i tråder at de ikke greier å skille brukere uten profilbilde.

Wow, hva med å lese Nicket til den som skriver da? Sier som en annen her, velger man å ikke ha bildet, så er det gjerne en grunn til det. Akkurat som det er en grunn til at mange av oss som alltid brukte nick før, ikke gjør det lenger. 

Anonymkode: 8fae3...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Altså for å være litt konstruktiv: å ikke ha bilde er et valg for å ligge litt lavere, for noen av oss nickbrukere som har vært ekstra utsatt for kverulanter og stalkere. Disse hev seg over alle innlegg som lå synlig med bildet på forsiden. Da burde man ikke ta fra oss det, vi som ellers bruker nicket vårt uansett.

Det kunne imidlertid vært fint om anonyme fikk en sånn m siste sifrene i koden. Hvis dere først skal ha det, mener jeg.

Anonymkode: 5f1d9...c05

En sånn siste  sifrene i koden som at jeg som anonym har den koden jeg har her i absolutt alle innlegg jeg poster i alle tråder på hele forumet? Da er jo ikke anonymfunksjonen anonym lenger. Eller misforsto jeg deg nå?

Anonymkode: e21f8...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

En sånn siste  sifrene i koden som at jeg som anonym har den koden jeg har her i absolutt alle innlegg jeg poster i alle tråder på hele forumet? Da er jo ikke anonymfunksjonen anonym lenger. Eller misforsto jeg deg nå?

Anonymkode: e21f8...d04

Nei , bare som nå med ny kode hver gang man gikk til en ny tråd, bare at man innen hver tråd så de siste sifrene i den som en sånn firkant med farget bakgrunn.

Anonymkode: 5f1d9...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Nei , bare som nå med ny kode hver gang man gikk til en ny tråd, bare at man innen hver tråd så de siste sifrene i den som en sånn firkant med farget bakgrunn.

Anonymkode: 5f1d9...c05

Ahh, ok, men man har jo den samme i koden gjennom hele tråden nå og, bare at den ikke er uthevet med farge.

Anonymkode: e21f8...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ahh, ok, men man har jo den samme i koden gjennom hele tråden nå og, bare at den ikke er uthevet med farge.

Anonymkode: e21f8...d04

Det har man jo, men jeg skjønner ikke at enkelte klarer å fange opp det, hvis de ikke klarer å fange opp nicket til de som skriver med nick men uten bilde. 

Anonymkode: 42154...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men er det ikke frivillig å ha profilbilde da?

Anonymkode: e21f8...d04

Sånn systemet er nå er det slik, om jeg forstod det rett skal det komme en funksjon som gjør at man må fullføre profilen før man får laget seg en bruker, men om det var noe under utvikling eller bare en ide er jeg usikker på.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Altså for å være litt konstruktiv: å ikke ha bilde er et valg for å ligge litt lavere, for noen av oss nickbrukere som har vært ekstra utsatt for kverulanter og stalkere. Disse hev seg over alle innlegg som lå synlig med bildet på forsiden. Da burde man ikke ta fra oss det, vi som ellers bruker nicket vårt uansett.

Det kunne imidlertid vært fint om anonyme fikk en sånn m siste sifrene i koden. Hvis dere først skal ha det, mener jeg.

Anonymkode: 5f1d9...c05

Det siste hadde vært en veldig god ide, men anonymbruker funksjonen, slik den er på vårt forum, er noe som er utviklet av våre utviklere, altså er det ikke en ting som normalt ligger i programvaren. Det har kommet med en versjon nå, men der er det ingenting som skiller de anonyme brukerne slik det gjøres hos oss med anonymkode som forandrer seg mellom hver tråd.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Forresten, hvor klages det på at nickbrukere er vanskelig å skille? Link?

Anonymkode: 42154...2d2

Dette er en ting som er kommentert her og der over flere år, og dessverre er ikke søkemotoren våres den beste så det å finne linker kan dessverre bli vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (3 timer siden):

Alle får hver sin farge slik det beskrives. Det var en funksjon som kom nå som vi tenkte prøve ut da vi har flere brukere som klager i tråder at de ikke greier å skille brukere uten profilbilde.

Eksempler?

Anonymkode: 3dce9...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Forresten, hvor klages det på at nickbrukere er vanskelig å skille? Link?

Anonymkode: 42154...2d2

Enig. Dette lukter muffens.

Admin skrev (5 minutter siden):

Dette er en ting som er kommentert her og der over flere år, og dessverre er ikke søkemotoren våres den beste så det å finne linker kan dessverre bli vanskelig.

Da er det ikke noe som har hastet så veldig.

Dette er, helt ærlig, bare noe dere ville teste ut og vi er dessverre forsøkskaniner for alt mulig dere vet dere aldri ville sluppet unna med på et større forum.

Anonymkode: 3dce9...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Enig. Dette lukter muffens.

Da er det ikke noe som har hastet så veldig.

Dette er, helt ærlig, bare noe dere ville teste ut og vi er dessverre forsøkskaniner for alt mulig dere vet dere aldri ville sluppet unna med på et større forum.

Anonymkode: 3dce9...9e0

Det er jo ingen tvil om at enkeltbruker har klaget på dette gjentatte ganger, det har jeg og sett. Men at det skal styre alt for alle andre skjønner jeg ikke.

Anonymkode: e21f8...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Dette er, helt ærlig, bare noe dere ville teste ut og vi er dessverre forsøkskaniner for alt mulig dere vet dere aldri ville sluppet unna med på et større forum.

Anonymkode: 3dce9...9e0

Det er nok Doktor Online sin jobb, og siden de var fornøyd der, samt det er noen som har blitt klaget på før så tenkte vi å prøve det ut her også :)

Men siden det ikke er ønsket er det tilbakeført til det vanlige. Jeg måtte bare ha tilgang til en pc for å kunne gjøre det da det ikke er veldig lett å gjøre det på mobil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (26 minutter siden):

Sånn systemet er nå er det slik, om jeg forstod det rett skal det komme en funksjon som gjør at man må fullføre profilen før man får laget seg en bruker, men om det var noe under utvikling eller bare en ide er jeg usikker på.

Det siste hadde vært en veldig god ide, men anonymbruker funksjonen, slik den er på vårt forum, er noe som er utviklet av våre utviklere, altså er det ikke en ting som normalt ligger i programvaren. Det har kommet med en versjon nå, men der er det ingenting som skiller de anonyme brukerne slik det gjøres hos oss med anonymkode som forandrer seg mellom hver tråd.

Dette er en ting som er kommentert her og der over flere år, og dessverre er ikke søkemotoren våres den beste så det å finne linker kan dessverre bli vanskelig.

Jeg har aldri sett noen som har klaget på dette, noen gang.  Jeg har sett det blitt klaget på ved ab brukere. Men ikke manglende bilde til nick.

Foreslår at alle som vil, bytter til svart bilde. Da slipper vi disse bokstavene ihvertfall. 

 

Anonymkode: 42154...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det er jo ingen tvil om at enkeltbruker har klaget på dette gjentatte ganger, det har jeg og sett. Men at det skal styre alt for alle andre skjønner jeg ikke.

Anonymkode: e21f8...d04

Som sagt, de vil bare teste ut. Ut fra ditt profilbilde ser jeg at du er en mister.

Anonymkode: 3dce9...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Som sagt, de vil bare teste ut. Ut fra ditt profilbilde ser jeg at du er en mister.

Anonymkode: 3dce9...9e0

Feil bilde ble lastet opp, nå skal det være korrekt kjønn i henhold til de fleste her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...